Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 2.0 silnik M4R pod GAZ !!


zubi171

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż zakupiłem niedawno Renault Megane III (2010) 2.0 140 KM silnik nissana M4R na łańcuchu rozrządu:rolleyes:. Auto zakupione zostało w salonie Renault z przebiegiem 50 tys KM:applause: ( udokumentowany auto zostawione w rozliczeniu ). Mam zamiar zamontować do auta instalację gazową u profesjonalnego gazownika zestrojenie z sondą AFR, ze zdjęciem kolektora itp wiec no wszystko fachowo:-D. NA forum jest mnóstwo opinie na ten temat, bardzo proszę o opinie tych użytkowników którzy posiadają  właśnie taki model auta i mają przerobione na gazie kilka tysięcy KM.  

Edytowane przez zubi171
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny silnik i można go śmiało gazować, podstawa to solidne zestrojenie i fachowy montaż instalacji, znam kilku klientów naszego warsztatu, którzy jeżdżą  Nissanami i Renówkami  z tym silnikiem + LPG, mają najechane po 200tys.km i nie mieli problemów. Kompensacja luzów zaworowych w tym silniku realizowana jest szklankami regulacyjnymi, to tani bardzo wytrzymały i prosty mechanizm stosowany często w autach Japońskich, osobiście uważam, że dużo lepszy od hydraulicznego, którego też trzeba doglądać, serwisować  i wymieniać płytki.  Obecnie jest na rynku silnik 1.6SCe H4M (HR16DE Nissan) to bliźniacza konstrukcja M4R (2.0) i H4JT (1.4TCe). Obecnie 1.6SCe jest w nowych Renówkach i Daciach, można kupić go już zamontowanym gazem (BRC SQ32). Swego czasu sam chciałem kupić Scenika z 2.0 M4R, ale trafiła się fajna oferta na 1.4TCe, którego zagazowałem i  jestem bardzo zadowolony . Pamiętam, że salony Renault oferowały nową Lagunę III 2.0 16V M4R z instalacją LPG.

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny problem który wyczytałem to wypalanie przez gaz gniazd zaworów jak z tym jest. Wczoraj długo czytałem na ten temat i znalazłem ciekawy wątek, mówiący że  dobrze zestrojony gaz ma mniejszą temperaturę spalania niż PB jak z tym jest :-D ?

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak, piszesz dobrze zestrojony gaz nie wypali gniazd zaworowych w żadnym silniku i każdy dobry gazownik Ci to powie, a jeśli twierdzi inaczej i jeszcze opowiada, że gaz jest suchy to omijaj go szerokim łukiem ! W dużo wyższej temp. spala się bioetanol znany w EU jako paliwo E85 - najbardziej rozpowszechnione w Szwecji.

Jak już pisałem, podstawa to solidne zestrojenie najlepiej pod obciążeniem w czasie jazdy przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR lub na hamowni.

Dla świętego spokoju można zainwestować suplement diety - lubryfikację, ale tylko elektroniczną i używać do niej tylko oryginalnego płynu lubryfikacyjnego, a nie chińskich tanich wynalazków, które potrafią zniszczyć silnik !  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale te wszystkie te speudo-porady moto portali są i były zawsze mocno skrzywione, wręcz powiedziałbym, że straszą wszystkich zakładaniem gazu, chyba po to, aby lepiej kupować diesle ;-)

Przykładem może być portal motobenzyna.pl w którym to jest opisane, że silnik Opla 1.4T jest nie jest polecany pod LPG, a przecież sam Opel fabrycznie montuje LPG do tego silnika ;-)

http://www.motobenzyna.pl/silniki/3233-silnik-1-4-16v-edit-b14xfl.html

 

O 1.6SCe Renault (HR16DE Nissan ) piszą  Niezalecany do instalacji LPG i drogi montaż LPG + Lubryfikacja, co jest kompletną bzdurą ;-)

http://www.motobenzyna.pl/silniki/3514-silnik-1-6-16v-hr16de.html

 

A największym hitem jest sławetny silnik Renault 2.0T F4RT, gdzie nawet dziecko wie, że to rewelacyjny silnik pod LPG, a jest opisany jako niezalecany pod LPG i tu uwaga - Śilniki z Turbiną nie specjalnie znoszą gaz, szybciej zużywają się turbiny, że katalizator może się wypalić po 50tys. oraz że będzie spadek mocy i dynamiki, no to po prostu hity wszech-czasów, mogli jeszcze napisać, że skrzynia biegów się szybciej zużywa przez gaz ;-)

http://www.motobenzyna.pl/silniki/3158-silnik-2-0-16v-turbo-f4rt.html

Ciekawe co na to użytkownicy 2.0T ;-)

ehhh ...

@zubi171 słuchaj porad dobrych gazowników i użytkowników.

 

Ogólnie lepiej nie polecać LPG do aut, bo im więcej będzie aut z LPG na rynku tym cena tego paliwa będzie wyższa, już od dawna widać na rynku motoryzacyjnym ucieczkę z aut (diesel) do Pb + LPG, a w gazetach motoryzacyjnych i na portalach moto roi się od artykułów o destrukcyjnym działaniu LPG na współczesne silniki, a wszystko po to, aby odstraszyć potencjalnych chętnych na tańszą jazdę ;-)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

M4R to nie Stary i dobry F4R /t. Brak hydrauliki to wystarczający powód aby zrezygnować z montażu LPG. Aby wyregulować luz trzeba zdjąć wałki a żeby zdjąć wałki trzeba zdjąć super extra łańcuch. Poza tym pierwsze problemy ze szczelnością gniazd pojawiają się już po 20 tyś. Wg. mnie pomoc może tylko wariator zapłonu a nie libra chyba, że będzie podlewać się benzyną na wolnych i powyżej 4 tyś. Sytuacja podobna do H4M. Ostatnie silniki do gazu w Renault wg. mojej wiedzy skończyły się w 2015 (K4M). Wcześniej do 2012 (F4Rt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś pół roku temu był w naszym warsztacie Nissan X-Trail 2.0 (MR20) to ten sam silnik co 2.0 M4R w Renault, przebieg 313tys.km, klient odkupił go od brata, który miał go od nowości przy przebiegu 80tys.km założył LPG, przy 190tys.km robił rozrząd, wszystko w silniku pracuje poprawnie.

Jeden z naszych 1,4TCe z LPG (H4Jt) w Sceniku Grand jeździ na taxi ma już najechane ponad 270tys.km, jedna ze znanych Wrocławskich film taksówkarskich ma flotę Daci z silnikami 1,6SCe (H4M) + LPG jeżdżą dużo po mieście i nic złego się z nimi nie dzieje, auta regularnie serwisowane w zakładzie, który montował do nich instalacje, dobrze znam się z właścicielem, współpracujemy ze sobą od lat i wymieniamy się doświadczeniami.   

 

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Brak hydrauliki to wystarczający powód aby zrezygnować z montażu LPG

To proszę wytłumaczyć kolegom na forum dlaczego ?

 

270tys. grand.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, witman napisał:

jedna ze znanych Wrocławskich film taksówkarskich ma flotę Daci z silnikami 1,6SCe (H4M) + LPG jeżdżą dużo po mieście i nic złego się z nimi nie dzieje,

Jesteś mało wiarygodny. Tutaj piszesz, że firma dostarczająca części do warsztatów:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1757394&highlight=&sid=ad909663ba2b7a1f927d62fda285546b#1757394

i że je serwisujesz:

serwis.thumb.png.6257e9de8492ef3fc3d874936d7ead50.png

A jak się sprawuje Duster,  Megane IV czy Kadjar 1.2 TCe na lpg? Podobno masz w rodzinie? Dwie Twoje siostry pomykają na dCi, to chyba mało przekonujący dla nich jesteś jeśli chodzi o lpg.

11 godzin temu, witman napisał:

Jakieś pół roku temu był w naszym warsztacie Nissan X-Trail 2.0 (MR20) to ten sam silnik co 2.0 M4R w Renault,

Najlepiej wypowiadać się o samochodzie jak się go nie ma.

Wychwalasz to co akurat masz. Jak miałeś K4M czy F4R to je wynosiłeś pod niebiosa. Teraz po nich jedziesz i piszesz, że są gorsze od 1.2 TCe, czy 1.4 TCe:

k4m.thumb.png.f2cff372e84497e561aa09776a81a9c5.png

 

12 godzin temu, szwagier24a napisał:

Brak hydrauliki to wystarczający powód aby zrezygnować z montażu LPG

Może nie wystarczający powód, aby zrezygnować z montażu, ale do dogłębnego skalkulowania, czy montaż jest na tyle opłacalny. Szczególnie, że są przypadki, że w H4M, zawory "regulują" co 30 tyś km:

luzy.thumb.png.5829fcbfbe704b652e8addf3081a48f2.png

Choć nie wyobrażam sobie, abym co 1.5 roku oddawał auto na kilka dni do warsztatu.

 

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach bez hydrauliki ;

   - to przed założeniem instalacji LPG należy skontrolować i ewentualnie wyregulować luzy zaworowe,

Montaż instalacji LPG u kumatego instalatora;

  -  silnik powinien być w nienagannym stanie technicznym,

Strojenie pod obciążeniem w czasie jazdy, przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR lub na hamowni,

 Lubryfikacja to mit i należy jej unikać ;

   - bo niby jak smarowane są gniazda wydechowe??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

 Lubryfikacja to mit i należy jej unikać ;

Fakt. Lepiej założyć Tapa:

https://www.ac.com.pl/pl-produkty-autogaz/wariatory-lpg-cng/stag-tap-03-1/341/

 

Dnia 26.05.2018 o 15:29, witman napisał:

Dla świętego spokoju można zainwestować suplement diety - lubryfikację,

:applause: - rozdwojenie jaźni:

606661853_Beztytuu.thumb.png.3898580c0d34add77c64df2648e77217.png

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Silniki reno maja KZFR

Tylko KZFR jest urządzeniem mechanicznym i nie wie, że jeździmy na wysokooktanowym paliwie. 

Tap ma funkcję do silników ze zmiennymi fazami:

STAG_TAP_03_InstrukcjaPLv1_1.pdf

Strona 14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie warto gazować silniki, które nie wymagają stałej cyklicznej obsługi bo "całą oszczędność" zostawia się u mechanika za kontrolę i regulację zaworów (usługa plus materiały uszczelki, szklanki). Jak doliczyć pośrednie koszty: obsługa instalacji gazowej, częstsza wymiana świec i krótsze życie cewek to zamiast zaoszczędzić 45-50 % zysku zostaje około 20%. Doliczając koszt alternatywny mniejszego bagażnika i czas tracony na obsługę to zysk jest znikomy. Chyba, że wszystkie prace obsługowe wykona się samodzielnie to pozostaje tylko materiał. Sam eksploatowałem dwa K4M na LPG. Jeden zaoszczędził 12 tyś PLN na czysto, drugi 3 bo mało jeżdżony. Instalacje sam serwisowałem, silniki "bezobsługowe". Z tym strojeniem prze gazowników to jest tak, że oddają klientowi auto po autokalibracji. Oba auta jak sprawdziłem po odbiorze od gazowników wymagały ręcznej korekty - rozjechane mapy. Teraz mam H5H i zastanawiam się czy w ogóle warto go gazować. Instalacja z dotryskami da oszczędność do 30% przy zwrocie po około 40 tyś. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, szwagier24a napisał:

Sam eksploatowałem dwa K4M na LPG. Jeden zaoszczędził 12 tyś PLN na czysto, drugi 3 bo mało jeżdżony. Instalacje sam serwisowałem, silniki "bezobsługowe". Z tym strojeniem prze gazowników to jest tak, że oddają klientowi auto po autokalibracji. Oba auta jak sprawdziłem po odbiorze od gazowników wymagały ręcznej korekty - rozjechane mapy. Teraz mam H5H i zastanawiam się czy w ogóle warto go gazować. Instalacja z dotryskami da oszczędność do 30% przy zwrocie po około 40 tyś. km

Miałem K4M na lpg i serwisowałem sam i wtedy było to opłacalne bo od ponad 20 lat jeździłem na lpg.  Niestety wraz z nową erą silników stanąłem przed wyborem i pierwszy raz w karierze kupiłem diesla dokładnie wszystko przeliczając: 

https://megane.com.pl/topic/78483-czy-może-być-taka-instalacja/page/4/?tab=comments#comment-556025

https://megane.com.pl/topic/78186-silnik-13tce-pierwsze-wrażenia-opinie/?do=findComment&comment=562982

Teraz po prawie dwóch latach wiem, że dobrze zrobiłem i wychodzi jeszcze lepiej niż moich rachunkach:

https://megane.com.pl/topic/73025-spalanie-14-tce-130km-a-15-dci-110km/?do=findComment&comment=570445

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!