Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zubi171

Megane III phI Megane III 2.0 silnik M4R pod GAZ !!

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, otóż zakupiłem niedawno Renault Megane III (2010) 2.0 140 KM silnik nissana M4R na łańcuchu rozrządu:rolleyes:. Auto zakupione zostało w salonie Renault z przebiegiem 50 tys KM:applause: ( udokumentowany auto zostawione w rozliczeniu ). Mam zamiar zamontować do auta instalację gazową u profesjonalnego gazownika zestrojenie z sondą AFR, ze zdjęciem kolektora itp wiec no wszystko fachowo:-D. NA forum jest mnóstwo opinie na ten temat, bardzo proszę o opinie tych użytkowników którzy posiadają  właśnie taki model auta i mają przerobione na gazie kilka tysięcy KM.  

Edytowano przez zubi171

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Fajny silnik i można go śmiało gazować, podstawa to solidne zestrojenie i fachowy montaż instalacji, znam kilku klientów naszego warsztatu, którzy jeżdżą  Nissanami i Renówkami  z tym silnikiem + LPG, mają najechane po 200tys.km i nie mieli problemów. Kompensacja luzów zaworowych w tym silniku realizowana jest szklankami regulacyjnymi, to tani bardzo wytrzymały i prosty mechanizm stosowany często w autach Japońskich, osobiście uważam, że dużo lepszy od hydraulicznego, którego też trzeba doglądać, serwisować  i wymieniać płytki.  Obecnie jest na rynku silnik 1.6SCe H4M (HR16DE Nissan) to bliźniacza konstrukcja M4R (2.0) i H4JT (1.4TCe). Obecnie 1.6SCe jest w nowych Renówkach i Daciach, można kupić go już zamontowanym gazem (BRC SQ32). Swego czasu sam chciałem kupić Scenika z 2.0 M4R, ale trafiła się fajna oferta na 1.4TCe, którego zagazowałem i  jestem bardzo zadowolony . Pamiętam, że salony Renault oferowały nową Lagunę III 2.0 16V M4R z instalacją LPG.

 

 

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejny problem który wyczytałem to wypalanie przez gaz gniazd zaworów jak z tym jest. Wczoraj długo czytałem na ten temat i znalazłem ciekawy wątek, mówiący że  dobrze zestrojony gaz ma mniejszą temperaturę spalania niż PB jak z tym jest :-D ?

 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak, piszesz dobrze zestrojony gaz nie wypali gniazd zaworowych w żadnym silniku i każdy dobry gazownik Ci to powie, a jeśli twierdzi inaczej i jeszcze opowiada, że gaz jest suchy to omijaj go szerokim łukiem ! W dużo wyższej temp. spala się bioetanol znany w EU jako paliwo E85 - najbardziej rozpowszechnione w Szwecji.

Jak już pisałem, podstawa to solidne zestrojenie najlepiej pod obciążeniem w czasie jazdy przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR lub na hamowni.

Dla świętego spokoju można zainwestować suplement diety - lubryfikację, ale tylko elektroniczną i używać do niej tylko oryginalnego płynu lubryfikacyjnego, a nie chińskich tanich wynalazków, które potrafią zniszczyć silnik !  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://m.auto-swiat.pl/porady/lpg,fxjfn

tu znalazłem ciekawe informacje ale no tu tez piszą o moim silniku i o tym ze no nie polecają :-D

Co do Bioetanolu no mój silnik nie jest przystosowany niestety :(


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Z całym szacunkiem, ale te wszystkie te speudo-porady moto portali są i były zawsze mocno skrzywione, wręcz powiedziałbym, że straszą wszystkich zakładaniem gazu, chyba po to, aby lepiej kupować diesle ;-)

Przykładem może być portal motobenzyna.pl w którym to jest opisane, że silnik Opla 1.4T jest nie jest polecany pod LPG, a przecież sam Opel fabrycznie montuje LPG do tego silnika ;-)

http://www.motobenzyna.pl/silniki/3233-silnik-1-4-16v-edit-b14xfl.html

 

O 1.6SCe Renault (HR16DE Nissan ) piszą  Niezalecany do instalacji LPG i drogi montaż LPG + Lubryfikacja, co jest kompletną bzdurą ;-)

http://www.motobenzyna.pl/silniki/3514-silnik-1-6-16v-hr16de.html

 

A największym hitem jest sławetny silnik Renault 2.0T F4RT, gdzie nawet dziecko wie, że to rewelacyjny silnik pod LPG, a jest opisany jako niezalecany pod LPG i tu uwaga - Śilniki z Turbiną nie specjalnie znoszą gaz, szybciej zużywają się turbiny, że katalizator może się wypalić po 50tys. oraz że będzie spadek mocy i dynamiki, no to po prostu hity wszech-czasów, mogli jeszcze napisać, że skrzynia biegów się szybciej zużywa przez gaz ;-)

http://www.motobenzyna.pl/silniki/3158-silnik-2-0-16v-turbo-f4rt.html

Ciekawe co na to użytkownicy 2.0T ;-)

ehhh ...

@zubi171 słuchaj porad dobrych gazowników i użytkowników.

 

Ogólnie lepiej nie polecać LPG do aut, bo im więcej będzie aut z LPG na rynku tym cena tego paliwa będzie wyższa, już od dawna widać na rynku motoryzacyjnym ucieczkę z aut (diesel) do Pb + LPG, a w gazetach motoryzacyjnych i na portalach moto roi się od artykułów o destrukcyjnym działaniu LPG na współczesne silniki, a wszystko po to, aby odstraszyć potencjalnych chętnych na tańszą jazdę ;-)

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

M4R to nie Stary i dobry F4R /t. Brak hydrauliki to wystarczający powód aby zrezygnować z montażu LPG. Aby wyregulować luz trzeba zdjąć wałki a żeby zdjąć wałki trzeba zdjąć super extra łańcuch. Poza tym pierwsze problemy ze szczelnością gniazd pojawiają się już po 20 tyś. Wg. mnie pomoc może tylko wariator zapłonu a nie libra chyba, że będzie podlewać się benzyną na wolnych i powyżej 4 tyś. Sytuacja podobna do H4M. Ostatnie silniki do gazu w Renault wg. mojej wiedzy skończyły się w 2015 (K4M). Wcześniej do 2012 (F4Rt).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jakieś pół roku temu był w naszym warsztacie Nissan X-Trail 2.0 (MR20) to ten sam silnik co 2.0 M4R w Renault, przebieg 313tys.km, klient odkupił go od brata, który miał go od nowości przy przebiegu 80tys.km założył LPG, przy 190tys.km robił rozrząd, wszystko w silniku pracuje poprawnie.

Jeden z naszych 1,4TCe z LPG (H4Jt) w Sceniku Grand jeździ na taxi ma już najechane ponad 270tys.km, jedna ze znanych Wrocławskich film taksówkarskich ma flotę Daci z silnikami 1,6SCe (H4M) + LPG jeżdżą dużo po mieście i nic złego się z nimi nie dzieje, auta regularnie serwisowane w zakładzie, który montował do nich instalacje, dobrze znam się z właścicielem, współpracujemy ze sobą od lat i wymieniamy się doświadczeniami.   

 

1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Brak hydrauliki to wystarczający powód aby zrezygnować z montażu LPG

To proszę wytłumaczyć kolegom na forum dlaczego ?

 

270tys. grand.jpg

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
11 godzin temu, witman napisał:

jedna ze znanych Wrocławskich film taksówkarskich ma flotę Daci z silnikami 1,6SCe (H4M) + LPG jeżdżą dużo po mieście i nic złego się z nimi nie dzieje,

Jesteś mało wiarygodny. Tutaj piszesz, że firma dostarczająca części do warsztatów:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1757394&highlight=&sid=ad909663ba2b7a1f927d62fda285546b#1757394

i że je serwisujesz:

serwis.thumb.png.6257e9de8492ef3fc3d874936d7ead50.png

A jak się sprawuje Duster,  Megane IV czy Kadjar 1.2 TCe na lpg? Podobno masz w rodzinie? Dwie Twoje siostry pomykają na dCi, to chyba mało przekonujący dla nich jesteś jeśli chodzi o lpg.

11 godzin temu, witman napisał:

Jakieś pół roku temu był w naszym warsztacie Nissan X-Trail 2.0 (MR20) to ten sam silnik co 2.0 M4R w Renault,

Najlepiej wypowiadać się o samochodzie jak się go nie ma.

Wychwalasz to co akurat masz. Jak miałeś K4M czy F4R to je wynosiłeś pod niebiosa. Teraz po nich jedziesz i piszesz, że są gorsze od 1.2 TCe, czy 1.4 TCe:

k4m.thumb.png.f2cff372e84497e561aa09776a81a9c5.png

 

12 godzin temu, szwagier24a napisał:

Brak hydrauliki to wystarczający powód aby zrezygnować z montażu LPG

Może nie wystarczający powód, aby zrezygnować z montażu, ale do dogłębnego skalkulowania, czy montaż jest na tyle opłacalny. Szczególnie, że są przypadki, że w H4M, zawory "regulują" co 30 tyś km:

luzy.thumb.png.5829fcbfbe704b652e8addf3081a48f2.png

Choć nie wyobrażam sobie, abym co 1.5 roku oddawał auto na kilka dni do warsztatu.

 

 

Edytowano przez sylwekdm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W silnikach bez hydrauliki ;

   - to przed założeniem instalacji LPG należy skontrolować i ewentualnie wyregulować luzy zaworowe,

Montaż instalacji LPG u kumatego instalatora;

  -  silnik powinien być w nienagannym stanie technicznym,

Strojenie pod obciążeniem w czasie jazdy, przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR lub na hamowni,

 Lubryfikacja to mit i należy jej unikać ;

   - bo niby jak smarowane są gniazda wydechowe??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
24 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

 Lubryfikacja to mit i należy jej unikać ;

Fakt. Lepiej założyć Tapa:

https://www.ac.com.pl/pl-produkty-autogaz/wariatory-lpg-cng/stag-tap-03-1/341/

 

Dnia 26.05.2018 o 15:29, witman napisał:

Dla świętego spokoju można zainwestować suplement diety - lubryfikację,

:applause: - rozdwojenie jaźni:

606661853_Beztytuu.thumb.png.3898580c0d34add77c64df2648e77217.png

Edytowano przez sylwekdm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, sylwekdm napisał:

Lepiej założyć Tapa:

Silniki reno maja KZFR oraz elektrozawór do tych kół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Silniki reno maja KZFR

Tylko KZFR jest urządzeniem mechanicznym i nie wie, że jeździmy na wysokooktanowym paliwie. 

Tap ma funkcję do silników ze zmiennymi fazami:

STAG_TAP_03_InstrukcjaPLv1_1.pdf

Strona 14.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie warto gazować silniki, które nie wymagają stałej cyklicznej obsługi bo "całą oszczędność" zostawia się u mechanika za kontrolę i regulację zaworów (usługa plus materiały uszczelki, szklanki). Jak doliczyć pośrednie koszty: obsługa instalacji gazowej, częstsza wymiana świec i krótsze życie cewek to zamiast zaoszczędzić 45-50 % zysku zostaje około 20%. Doliczając koszt alternatywny mniejszego bagażnika i czas tracony na obsługę to zysk jest znikomy. Chyba, że wszystkie prace obsługowe wykona się samodzielnie to pozostaje tylko materiał. Sam eksploatowałem dwa K4M na LPG. Jeden zaoszczędził 12 tyś PLN na czysto, drugi 3 bo mało jeżdżony. Instalacje sam serwisowałem, silniki "bezobsługowe". Z tym strojeniem prze gazowników to jest tak, że oddają klientowi auto po autokalibracji. Oba auta jak sprawdziłem po odbiorze od gazowników wymagały ręcznej korekty - rozjechane mapy. Teraz mam H5H i zastanawiam się czy w ogóle warto go gazować. Instalacja z dotryskami da oszczędność do 30% przy zwrocie po około 40 tyś. km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, szwagier24a napisał:

Sam eksploatowałem dwa K4M na LPG. Jeden zaoszczędził 12 tyś PLN na czysto, drugi 3 bo mało jeżdżony. Instalacje sam serwisowałem, silniki "bezobsługowe". Z tym strojeniem prze gazowników to jest tak, że oddają klientowi auto po autokalibracji. Oba auta jak sprawdziłem po odbiorze od gazowników wymagały ręcznej korekty - rozjechane mapy. Teraz mam H5H i zastanawiam się czy w ogóle warto go gazować. Instalacja z dotryskami da oszczędność do 30% przy zwrocie po około 40 tyś. km

Miałem K4M na lpg i serwisowałem sam i wtedy było to opłacalne bo od ponad 20 lat jeździłem na lpg.  Niestety wraz z nową erą silników stanąłem przed wyborem i pierwszy raz w karierze kupiłem diesla dokładnie wszystko przeliczając: 

https://megane.com.pl/topic/78483-czy-może-być-taka-instalacja/page/4/?tab=comments#comment-556025

https://megane.com.pl/topic/78186-silnik-13tce-pierwsze-wrażenia-opinie/?do=findComment&comment=562982

Teraz po prawie dwóch latach wiem, że dobrze zrobiłem i wychodzi jeszcze lepiej niż moich rachunkach:

https://megane.com.pl/topic/73025-spalanie-14-tce-130km-a-15-dci-110km/?do=findComment&comment=570445

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...