Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

zubi171

Megane III phI Megane III 2.0 silnik M4R pod GAZ !!

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, otóż zakupiłem niedawno Renault Megane III (2010) 2.0 140 KM silnik nissana M4R na łańcuchu rozrządu:rolleyes:. Auto zakupione zostało w salonie Renault z przebiegiem 50 tys KM:applause: ( udokumentowany auto zostawione w rozliczeniu ). Mam zamiar zamontować do auta instalację gazową u profesjonalnego gazownika zestrojenie z sondą AFR, ze zdjęciem kolektora itp wiec no wszystko fachowo:-D. NA forum jest mnóstwo opinie na ten temat, bardzo proszę o opinie tych użytkowników którzy posiadają  właśnie taki model auta i mają przerobione na gazie kilka tysięcy KM.  

Edytowano przez zubi171

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Fajny silnik i można go śmiało gazować, podstawa to solidne zestrojenie i fachowy montaż instalacji, znam kilku klientów naszego warsztatu, którzy jeżdżą  Nissanami i Renówkami  z tym silnikiem + LPG, mają najechane po 200tys.km i nie mieli problemów. Kompensacja luzów zaworowych w tym silniku realizowana jest szklankami regulacyjnymi, to tani bardzo wytrzymały i prosty mechanizm stosowany często w autach Japońskich, osobiście uważam, że dużo lepszy od hydraulicznego, którego też trzeba doglądać, serwisować  i wymieniać płytki.  Obecnie jest na rynku silnik 1.6SCe H4M (HR16DE Nissan) to bliźniacza konstrukcja M4R (2.0) i H4JT (1.4TCe). Obecnie 1.6SCe jest w nowych Renówkach i Daciach, można kupić go już zamontowanym gazem (BRC SQ32). Swego czasu sam chciałem kupić Scenika z 2.0 M4R, ale trafiła się fajna oferta na 1.4TCe, którego zagazowałem i  jestem bardzo zadowolony . Pamiętam, że salony Renault oferowały nową Lagunę III 2.0 16V M4R z instalacją LPG.

 

 

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejny problem który wyczytałem to wypalanie przez gaz gniazd zaworów jak z tym jest. Wczoraj długo czytałem na ten temat i znalazłem ciekawy wątek, mówiący że  dobrze zestrojony gaz ma mniejszą temperaturę spalania niż PB jak z tym jest :-D ?

 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak, piszesz dobrze zestrojony gaz nie wypali gniazd zaworowych w żadnym silniku i każdy dobry gazownik Ci to powie, a jeśli twierdzi inaczej i jeszcze opowiada, że gaz jest suchy to omijaj go szerokim łukiem ! W dużo wyższej temp. spala się bioetanol znany w EU jako paliwo E85 - najbardziej rozpowszechnione w Szwecji.

Jak już pisałem, podstawa to solidne zestrojenie najlepiej pod obciążeniem w czasie jazdy przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR lub na hamowni.

Dla świętego spokoju można zainwestować suplement diety - lubryfikację, ale tylko elektroniczną i używać do niej tylko oryginalnego płynu lubryfikacyjnego, a nie chińskich tanich wynalazków, które potrafią zniszczyć silnik !  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://m.auto-swiat.pl/porady/lpg,fxjfn

tu znalazłem ciekawe informacje ale no tu tez piszą o moim silniku i o tym ze no nie polecają :-D

Co do Bioetanolu no mój silnik nie jest przystosowany niestety :(


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Z całym szacunkiem, ale te wszystkie te speudo-porady moto portali są i były zawsze mocno skrzywione, wręcz powiedziałbym, że straszą wszystkich zakładaniem gazu, chyba po to, aby lepiej kupować diesle ;-)

Przydałem może być portal motobenzyna.pl w którym to jest opisane, że silnik Opla 1.4T jest nie jest polecany pod LPG, a przecież sam Opel fabrycznie montuje LPG do tego silnika ;-)

http://www.motobenzyna.pl/silniki/3233-silnik-1-4-16v-edit-b14xfl.html

 

O 1.6SCe Renault (HR16DE Nissan ) piszą  Niezalecany do instalacji LPG i drogi montaż LPG + Lubryfikacja, co jest kompletną bzdurą ;-)

http://www.motobenzyna.pl/silniki/3514-silnik-1-6-16v-hr16de.html

 

A największym hitem jest sławetny silnik Renault 2.0T F4RT, gdzie nawet dziecko wie, że to rewelacyjny silnik pod LPG, a jest opisany jako niezalecany pod LPG i tu uwaga - Śilniki z Turbiną nie specjalnie znoszą gaz, szybciej zużywają się turbiny, że katalizator może się wypalić po 50tys. oraz że będzie spadek mocy i dynamiki, no to po prostu hity wszechczasów, mogli jeszcze napisać, że skrzynia biegów się szybciej zużywa przez gaz ;-)

http://www.motobenzyna.pl/silniki/3158-silnik-2-0-16v-turbo-f4rt.html

Ciekawe co na to użytkownicy 2.0T ;-)

ehhh ...

@zubi171 słuchaj porad dobrych gazowników i użytkowników.

 

Ogólnie lepiej nie polecać LPG do aut, bo im więcej będzie aut z LPG na rynku tym cena tego paliwa będzie wyższa, już od dawna widać na rynku motoryzacyjnym ucieczkę z aut (diesel) do Pb + LPG, a w gazetach motoryzacyjnych i na portalach moto roi się od artykułów o destrukcyjnym działaniu LPG na współczesne silniki, a wszystko po to, aby odstraszyć potencjalnych chętnych na tańszą jazdę ;-)

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×