Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gwarancja a wymiana oleju gdzieś indziej?


Baszar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam takie pytanie jak się ma wymiana oleju gdzieś indziej a gwarancja auta w Renault?

To znaczy załóżmy , że między czasie wymieniłem olej np. po 10 tys od ostatniej wymiany oleju w Renault i do inspekcji ( mam jeszcze rok tam będzie znów wymiana.

Czy w takim wypadku traci się gwarancje?

Czy wymiana oleju gdzie kolwiek indziej niż w Renault ma coś do gwarancji?

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już od dawna wiadomo, że nie trzeba serwisować auta w ASO żeby utrzymywać gwarancję aczkolwiek tak jest najbezpieczniej. Pytanie kto się pozna jak np. wymienisz olej gdzieś indziej razem z filtrami. Najlepiej wtedy zastosować oryginalne filtry i raczej nikt się nie kapnie. Oczywiście pod warunkiem, że nie wbijesz tego w książkę serwisową :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem olej na stacji wymiany olejow nie w Renault i filtr jest inny.

Dzwonilem przed chwilą do Renault i mi powiedział facet , że nie musi być tylko u Nich ,że może być też normalny warsztat. Na  ile wierzyć nie wiem.

Dopowiedzial , że tak jak jest w umówię 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak jest w umowie. Było kiedyś głośno o innej marce gdzie Pani dała w ASO do wymiany olej chyba Castrola, niby spełniający normy producenta. Nieszczęśliwie silnik się z skichał i nie chcieli uznać gwarancji. Sprawę pamiętam z TVN Turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jedno ale, wszystko jest dobrze do czasu jak coś się stanie, jakaś  naprawa gwarancyjna. 

Wtedy w ruch pójdą wszystkie fakty, które mogły mieć wpływ na powstanie awarii.

Jeżeli jest to dodatkowa wymiana oleju pomiędzy przeglądami w ASO, to nie ma kłopotu. Oryginalny filtr kosztuje parę złotych, więc o wymianie nikt nie musi wiedzieć.

Mimo wszystko, w okresie gwarancyjnym zalecam serwisowanie auta w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak, Olej mam wlany Fuchs Titan supersyn 5w 40   0700/0710 norma się zgadza. Wczesniej był 5w 40 prawdopodobnie Elf.

Winnych landach leją też Fuchsa do Reno.

Filtr to W79 Manna.

A jakich oryginalnych filtrów używają w Reno to nie wiem.

Kartkę z wymiany oleju mogę zerwać ,ale sam filtr da się podmienić?

Edytowane przez Baszar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podmienisz raczej filtra oleju jeśli silnik jest napełniony olejem. Oryginalne filtry są oryginalne czyli sygnowane przez Renault. Dla Twojego silnika to będą takie:

kpl-3-filtrow-megane-iii-1-4-tce-czesci-oryginaln.thumb.jpg.1739541fc2d770e0d606cd149f7c7be9.jpg

Masz jeszcze gwarancję mając 95 000 km na liczniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to mam gwarancje od jakiejś firmy GGG niemiecka 45 lat na rynku.

Kupiłem od handlarza i dał gwarancje na dwa lata przez tą firmę.

Gwarancja jest ważna jeśli samochód ma ważną inspekcje z Renault lub Meisterbetriebs werkstat ( ASO)

Ostatnia inspekcja w Reno była rok temu , czyli kończy się za rok.( No a oleju było polowe na bagnecie i nie zamierzałem wymieniać po 30 tys.)

Wiec , abym miał dalej ważną gwarancje(jeszcze na rok) od Gwaranta GGG muszę zrobić w autoryzowanym serwisie inspekcje.

No ale czy przejdzie jak zauważą filtr manna np. w Renault to nie wiem.

Rownież w razie czego jakby się teraz coś stało to nie wiem czy nie było by problemu z gwarancją , bo mam nie orginalny filtr itd.

Podjadę jutro do tego handlarza i się zapytam , bo kurw..... y dostanę od tego wszystkiego.

Myślałem , że z wymianą oleju nie ma znaczenia gdzie wymienię ( normalny warsztat ) wystarczy np.

Wiem ,że u góry napisałem o gwarancji w Renault , bo chciałem tak z grubsza wiedzieć , za dużo tego tłumaczenia jak widać.

Edytowane przez Baszar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem teraz , że z godnie z rozporządzeniem  Uni Europejskiej od 2010 roku nie trzeba serwisować auta tylko w ASO żeby mieć gwarancje a części ( nie muszą być orginalne ale zatwierdzone) przez  producenta.

Tak samo usługi musza być prawidłowo wykonane.https://www.motofakty.pl/artykul/serwisowanie-samochodu-poza-aso-podczas-gwarancji.html

A filtr manna chyba jest zatwierdzony ( w opisie jest wymieniony mój model auta i kod silnika itp.) przez producenta , bo olej aprobatę ma napewno.

No mam tą gwarancje , ale ciezko wszystko zrozumieć po niemiecku 

D50E4A58-4DEA-4A92-B69B-8278A7070DA1.thumb.jpeg.f89a1d1a397c1c8e87cd1a1e76668e74.jpegBauteile , die vom Hersteller nicht zugelassen sind.

Czesci ( akcesoria)nie zatwierdzone przez producenta i wymienione :

Aha tam wyżej Gwarancja nie obejmuje / Nie podlega zwrotowi

Edytowane przez Baszar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi oryginalnymi np. olejami to dziwna sprawa jest.

Jak jadę do ASO , to mogą mi zalać ELFa , albo Motrio  "za pół ceny"

Ale jak raz przyjechałem na przegląd auta ze swoim olejem ELF i filtrem oleju Filtron, to było tyle cmokania i wydziwiania.

Ale w końcu przegląd auta zrobili i podbili ,  choć nie wiem czy naprawdę mój olej zalali.

A na tym parę złotych zaoszczędziłem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Baszar napisał:

No mam tą gwarancje , ale ciezko wszystko zrozumieć po niemiecku 

Zeskanuj sobie do PDFa i Google translator niech się stanie Twoim przyjacielem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , byłem u tego handlarza i powiedział , że olej też powinienem wymieniać w meisterbetriebs ( ASO )

Powiedzial też ,że filtr mana jak najbardziej może być tylko żeby był przepisany do tego auta.

Dzwoniłem do tej stacji co zmieniałem olej 

i gość powiedział że Oni są meisterbetriebs ( ale nie zrzeszeni) tez wykonują wpisy do książek serwisowych.

Filtr jak najbardziej odpowiada do auta ale nie jest to orginalny cześć reno i u nich nie stoi jako cześć (zarejestrowana) tak to zrozumiałem.

Ale jest naprzykład inna stacja olejów ,tez tam kiedyś wymieniałem i wymieniają olej z zachowaniem gwarancji pojazdu ( wpisy do książki serwisowej)

Też nie maja nagłówka Meisterbetriebs 

Czyli wszystko dobrze myśle a i tak za rok musze zrobić inspekcje i wymianę oleju,wiec może zrobię już wcześniej jak będę w Polsce ( taniej ) i będzie już do końca gwarancj.

Temat zamykam i pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!