Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania turbiną 1.9 131KM


eXePL

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Od pewnego czasu zauważyłem, że moja Meganka czasami się 'przycina'

Czasami gaz w podłogę, ciągnie do 2 tyś i tu następuje czkawka, po redukcji wszystko jest pięknie. Zdarzyło mi się to raz na 2gim biegu, czasami na 3cim i 4tym.

Na desce błędów brak, w 90% przypadków auto chodzi jak strzała (no może po tym, ze wydaje mi się, że kiedyś szybciej czuć było pracę turbiny, zbierała się od niższych obrotów)

Poczytałem trochę forum i gdzieś ktoś podał przyczynę jako elektrozawór sterowania ciśnieniem turbiny (może być uszkodzony lub brudny)

Jakiś rok temu wymieniałem czujnik doładowania, bo wtedy mocy było zero, po wymianie wszytko ok.

Czy ktoś może nakierować mnie , gdzie ten zawór się znajduje oraz czy moje objawy mogą na niego wskazywać? Z tego co czytałem to jego usterka nie zawsze wychodzi na klipie...

 

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli żwawy silnik, wgniata Cię w fotel, to raczej nie elektrozawór turbiny. ( idź za wężykiem od turbiny to znajdziesz go ).

Jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach to raczej egr do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR zaslepiony, do tego wg mnie pali gdzieś z 1-1,5 litra za dużo. 

To tak wygląda jakby od czasu do czasu coś ja 'przytkalo' 

Edytowane przez eXePL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany filtr paliwa; mann, knecht, purflux plus powietrza.

Czyszczenie całego układu dolotowego plus przepływomierz ( ostrożnie - spray ) plus wymiana oringów plus styki elektryczne.

Poczytaj; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

Jeżeli auto nie zareaguje na odpięcie kostki od przepływomierza to masz przepływomierz OK.

Czujnik doładowania ;

  - przeczyścić oraz musi być szczelnie zamontowany,

 -  styki elektryczne przeczyszczone + Kontakt 60.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po czyszczeniu układu dolotowego, czujnika doładowania, przepływomierza silnik dalej dymi i brakuje mocy

to przepływomierz jest walnięty. Wymienić tylko na ;

 - nówka oryginał ,

 -lub używka oryginał z gwarancją rozruchową ( ok.1 m-c ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka też wymieniona ale dałeś mi do myślenia z tym czujnikiem, z tego co pamiętam nie da się go jakoś super odkręcić bo przeskakuje gwint, może tam się pojawiają przedmuchy. Filtry robione całkiem niedawno. Chyba trzeba będzie nowy gwint pod czujnik zrobić o obserwować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eXePL 

Może wystarczy uszczelnić wysokotemperaturowym silikonem i przeczyścić styki elektryczne.

Warto pomierzyć wartości ciśnienia doładowania. 

Dowiesz się prawdy o czystości i szczelności układu dolotowego.

Wszystkie wężyki muszą być drożne i szczelne, nawet te od vacum pompy.

4 godziny temu, Aweesome napisał:

Nie te objawy mam z odlaczona, po wpieciu jest mulowaty do 2tys. Ale nie dymi, egr byl czyszczony

Zanieczyszczony przepływomierz potrafi porządnie zamulić silnik.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj wymieniłem czujnik doładowania bo znowu pojawiał się błąd wtrysku i auto przechodziło w tryb serwisowy. Takie same objawy miałem rok temu gdy uszkodzony był stary czujnik. Kupiłem zamiennik (nie Bosch) i wygląda na to, że wytrzymał tylko rok. Nowy czujnik założony, zrobiłem testowa trasę, błędu nie ma, auto jeździ b. Dobrze. Mam nadzieję, że na dłuższej trasie wszystko się potwierdzi. Jak problem wróci, będziemy myśleli dalej. 

Zauważylem jednak, że na czujnik zbiera się delikatny nalot, jakby opary z olejem albo spalinami. Jest to na prawdę delikatne ale przejazd palcem po uszczelce - oringu na czujniku czuć trochę oleju. Czy to normalne w układzie dolotowym? 

Z góry dzięki za pomoc! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma wymieniona parę tygodni temu. Nie wiem na ile wpływa na układ dolotowy ale jak będę wiedział jak sprawdzić to sprawdzę. Muszę troche przejechać ale wydaje mi się że czujnik jednak był problemem. Jednak chce aby Renata chodziła zawsze na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz udany silnik.

Wystarczy dobry syntetyczny olej, markowe filtry.

Olej zmieniać co 10.000 do 12.000 km lub raz w roku.

Odma, to odpowiedź na Twoje pytanie odnośnie ;

17 godzin temu, eXePL napisał:

na czujnik zbiera się delikatny nalot, jakby opary z olejem albo spalinami.

 - delikatnie obchodzić się z turbiną,

 - dbać o stan świec żarowych,

 - tankować na sprawdzonych stacjach,

 - nie jeździć dużo po mieście i na krótkich odcinkach,

-  i wszystko będzie OK.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się do tego tematu z zapytaniem, czy może tak być?

- chodzi o to że zauważyłem w komorze silnika Megane 2.0 dci z 2006 roku zawór z napisami białym flamastrem (lekko starte) "megane" o numerze 7700113709. Ma dwa dziubki z jednej strony na których są przewody czarne i jeden dziubek z drugiej strony (tu jest złącze elektryczne) który jest bez podłączenia. Obok tego dziubka jest cyfra 3. Najprawdopodobniej zawór ten został wymieniony. Tylko że numery 7700113709 pasują do 1.9 i 2,2 dci. I mam pytanie do szanownych kolegów czy taki zawór regulacyjny ciśnienia doładowania może być? Jaki ma być orginalny do mojego silnika? I czy do tego trzeciego dziubka ma też być coś podłączone? Szukam przyczyny długiego kręcenia przy odpalaniu, znalazłem taki czujnik i nie wiem czy tak ma być?

 

p.s. jak się nauczę podpinać zdjęcia to wstawię je bo zrobiłem temu czujnikowi.

Edytowane przez rybaryba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!