Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check engine


Kubala97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zapaliła mi się kontrolka Check Engine oraz Service. Samochód jeździ normalnie, nie odczułem żadnych spadków mocy, większego spalania. Nie słychać żadnych niepokojących dźwięków z rury wydechowej. Po podłączeniu w warsztacie do komputera wykazało, że katalizator (Nie pamiętam dokładnie kodu błędu). Błąd skasowałem, było dobrze przez tydzień. Jak wyjechałem poza miasto kontrolka się znowu zapaliła. Problem leży w katalizatorze ? Jeśli tak to czy da radę zamienić na strumienice ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotny jest numer błędu.

Prawdopodobnie chodzi o sondy katalizatora. Co powiedział mechanik, który wziął kasę? 

Należy w pierwszym rzędzie zobaczyć;

  - szczelność układu wydechowego, zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą lambda,

  - stan instalacji sond pod autem,

  - pomierzyć napięcia na sondach ; Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI, 

  - jeżeli było dużo jazd po mieście czy na krótkich odcinkach, należy auto przegonić na wysokich obrotach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podłączę się do tematu (nie będę dublował istniejących) - chodzi pewnie o błąd P0420 - zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników poniżej wymaganej normy - mam dokładnie to samo u siebie o 2 mc ... najpierw kontrolka zaświeciła się i po 2 tyg sama zgasła .... wczoraj znów (po ponad 3 tyg) zaświeciła się podczas jazdy (zatankowany praktycznie cały zbiornik na Orlenie - od rezerwy do full) po przejechaniu ponad 80-90km (od zatankowania). Wydajność silnika nie spadła ani żadnego innego objawu problemu nie ma ... 

Dziś po podłączeniu do PCMSCAN wykrzaczyło właśnie błąd P0420 i żadnego innego ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie co powiedział mechanik to nie wiem, bo Ojciec pojechał do niego i mechanik nie pokazał mu kodu tylko powiedział coś podobnego co kolega wyżej napisał. Pojadę do innego mechanika i jeszcze raz sprawdzę.

Po mieście jazda standardowa do pracy, do sklepu i do domu. W weekend wyjechałem poza miasto, przy wyższych obrotach właśnie zapaliła się lampa Check engine.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.06.2018 o 17:26, kirasjer napisał:

zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników poniżej wymaganej normy -

katalizator do wymiany najprawdopodbniej :S a wiąże się to z tym, że 2 sonda lambda za katem dostaje za dużo szkodliwych składników w spalinach i na tej podstawie mówi ciże kat pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, onomatopeja napisał:

katalizator do wymiany najprawdopodbniej :S a wiąże się to z tym, że 2 sonda lambda za katem dostaje za dużo szkodliwych składników w spalinach i na tej podstawie mówi ciże kat pada.

 

To że katalizator pomału pada to się domyślam ... bardziej dziwi mnie fakt, że kontrolka zapala się a po jakimś czasie sama gaśnie ... tak jak to zresztą było w dniu dzisiejszym ... gdzie po 3 dniach dziś sama zgasła .... 

 

Wymiana katalizatora do najtańszych nie należy więc wstrzymuje się z tym tematem .... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.06.2018 o 17:26, kirasjer napisał:

najpierw kontrolka zaświeciła się i po 2 tyg sama zgasła .... wczoraj znów (po ponad 3 tyg) zaświeciła się podczas jazdy (zatankowany praktycznie cały zbiornik na Orlenie - od rezerwy do full) po przejechaniu ponad 80-90km (od zatankowania). Wydajność silnika nie spadła ani żadnego innego objawu problemu nie ma ... 

Proponuje;

  - sprawdzić szczelność układu wydechowego, zwłaszcza na odcinku pomiędzy silnikiem a sondą lambdą

    (  pada łącznik elastyczny przed katem, tzw. "plecionka" ),

  - sprawdzić świece i cewki,

  - sprawdzić i pomierzyć napięcia na sondach, 

 -  auto przegonić na wysokich obrotach,

 -  błąd P0420 może być reperkusją w/wym błędów,

 Czy nie było ;

 - awarii wtrysków?

 - awarii uszczelki pod głowicą,

 - czy płyn lub nadmiar paliwa nie dostał się do katalizatora?

- czy nie było dużego zużycia oleju?

- czy stosowałeś nisko jakościowe zamienniki sond ?

 Warto zamiast zamiennika katalizatora, kupić używany katalizator z rękojmią rozruchową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione .... problemu z cewkami nie ma (silnik nie szarpie, uruchamia się, żaden inny błąd nie wyskakuje)

Czy nie było ;

 - awarii wtrysków? - trudno powiedzieć .... auto kupione jako używane więc 

 - awarii uszczelki pod głowicą,- trudno powiedzieć .... auto kupione jako używane ale nie widać oznak żeby było coś z silnikiem robione

 - czy płyn lub nadmiar paliwa nie dostał się do katalizatora? - na chwile obecna nie widać żadnej oznaki ubycia płynu / oleju

- czy nie było dużego zużycia oleju? - raczej nie, oleju nie ubywa wogólne od 2 000 km ....

- czy stosowałeś nisko jakościowe zamienniki sond ? - na razie sonda jest fabryczna bez wymieniania ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!