Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 DCI klepanie, pukanie, rezonans - panewki, popychacz czy wtryski? Nagranie wideo


wad3r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

1,5 DCI 86KM - od pewnego czasu na biegu jałowym (lub przy schodzeniu obrotów, gdy schodzi poniżej 1100 obr/min) czasami słychać jakby klepanie/stukanie. Raczej nie panewki, bo tylko na biegu jałowym i nie występują te "stuki" ciągle. Silnik pracuje dobrze, równo, spalanie w normie, nie ma poza tym żadnych objawów. Na nagraniu od 10 sekundy do około 17 sekundy słychać te stuki - nagranie zrobione wczoraj, przez 3 minuty pracy na biegu jałowym tylko dwa razy po niespełna 10sekund było słychać właśnie to "klepanie" - w czasie tych dźwięków (czego nie widać zbyt dobrze na nagraniu) silnik, a zwłaszcza ta łapa silnika z lewej strony wpadała w widoczne drgania. Co to może być, miał/ma ktoś tak?

 

 

 

Edytowane przez wad3r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego przy przegazowaniu na postoju, gdy obroty już spadają, to w przedziale 1100-1000 obr./min czuć drgania, zwłaszcza na kierownicy, niezbyt mocne, ale jednak zauważalne. Czy to normalne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, wad3r napisał:

Do tego przy przegazowaniu na postoju, gdy obroty już spadają, to w przedziale 1100-1000 obr./min czuć drgania, zwłaszcza na kierownicy, niezbyt mocne, ale jednak zauważalne. Czy to normalne? 

Drgania na kierownicy od zawieszających się wtrysków???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika - zaufanego, do którego od lat jeżdżę z samochodami - na serwisie olejowym i poprosiłem żeby sprawdzili to zachowanie silnika przy okazji, pokazałem mu nagranie nawet, bo wiadomo jak to w życiu bywa, gdy do mechanika się podjedzie, to wszelkie objawy ustają (zwłaszcza te "nieregularnie" występujące) :-)

Twierdzi, że te 1,5 DCI tak mają, zwłaszcza po trasie, gdy pracuje silnik "na luzie", to sterownik wtrysków "reguluje" dawki paliwa jakoś tak to ujął i to objawia się takim kilkusekundowym "klepaniem" co jakiś czas. Sami mają dwa służbowe samochody z takim silnikiem i podobno też się tak zachowują... ale jakoś nie przekonuje mnie do końca to tłumaczenie, zwłaszcza że coraz częściej występuje to "klepanie/pukanie", nawet po krótkich trasach (zaraz po odpaleniu na zimnym silniku raczej tego nie zauważyłem jeszcze).

Czy obserwuje ktoś takie coś podobnego w swoim 1,5 DCI i takie coś można uznać za "normalne"?

 

Edytowane przez wad3r
doprecyzowanie "hipotezy" mechanika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, Mam identyczny objaw w moim Megane III grandtour 1.5 dci 86 km z 2010 r. Kompletnie nie mam pojęcia co to może być, w użytkowaniu puki co nie przeszkadza ale irytuje... w przyszłym tygodniu bd wymieniać wszystkie filtry plus rozrząd dam znać jeżeli to pomoże.

 

P.S.

Sprawdzałeś może samochód klipem?

Edytowane przez IronMAN93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.07.2018 o 20:09, IronMAN93 napisał:

Witam, Mam identyczny objaw w moim Megane III grandtour 1.5 dci 86 km z 2010 r. Kompletnie nie mam pojęcia co to może być, w użytkowaniu puki co nie przeszkadza ale irytuje... w przyszłym tygodniu bd wymieniać wszystkie filtry plus rozrząd dam znać jeżeli to pomoże.

 

P.S.

Sprawdzałeś może samochód klipem?

Podpinany był pod komputer, wszystkie parametry w normie. Błąd pokazało na świecy żarowej, ale to do wymiany będą świece lub sterownik, nie powinno to mieć jednak wpływu na pracę silnika, zwłaszcza w lato, na jesień je wymienię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By ustrzec się przed kłopotami z rozruchem warto sprawdzać co jakiś czas świece żarowe, niezależnie od pory roku.     

Wykręcenie i ponowne ich wkręcenie ma ograniczyć ryzyko ich późniejszego zapieczenia.

Jak któraś nie dogrzewa to silnik ciężko odpala, puszcza biały dym i pracuje nierówno.

Świece żarowe włączają się ; przed rozruchem, w trakcie rozruchu i po rozruchu ze względu na ekologię,

     a/ czas pracy świec uzależnione jest od ; temperatury płynu chłodzącego, napięcia akumulatora,

     b/ stan świec żarowych ma wpływ na proces wypalania fap-a,

     c/ kontrolka świec informuje, że świeca włączyła się przed rozruchem.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem już po wymianie wszystkich filtrów, oleju oraz rozrządu, dodatkowy były sprawdzane panewki ( są ok), zastosowałem również preparat do czyszczenia wtrysków dodawany do paliwa, przejechałem 500 km i stuka jak stukał... Może to jakiś czujnik spalania stukowego? albo tak jak ktoś napisał na you tube pod twoim filmikiem "Regulator ciśnienia IMV spada zbyt nisko ciśnienie na CommonRailu i zaczynają walić wtryski :)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Już dobrze prawie 15tys przejechałem od kąd zaobserwowałem te stukanie, na razie bez zmian częstotliwość czy intensywność również się nie zmieniła, nic poza tym się nie dzieje. Więc może ten typ tak ma pomyślałem. Jednak gdy ostatnio zatankowalem na LUKOIL dwa razy z rzędu, to jakby rzadziej występuje, wcześniej zawsze tylko na Lotos tankowłem zwykłego diesla. Może by tak jakiegoś premium spróbować wlać? Tylko czytałem, że podobno nie do końca ropa premium jest zalecana do Common Raila, oby nie pogorszyło sprawy :-) Co sądzicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!