Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomocy!! Samochód nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Brak pracy rozrusznika związany jest z awarią ;

 - czujnika ciśnienia paliwa, 

 - regulatora ciśnienia paliwa.

Pełna zgoda. Wówczas na wyświetlaczu musi świecić komunikat "Injection Fault".

9 godzin temu, jabrze napisał:

Nie jest.

Jest tylko związane  z brakiem wyzwolenia wtryskiwaczy, czyli brakiem zaplonu

Niestety tu Kolego nie masz racji. Rozrusznik w tych dwóch przypadkach nie ruszy.

 

@DamianL26 sprawdź bezpiecznik rozrusznika w skrzynce pod maską. Jak jest sprawny to po włączeniu zapłonu spróbuj zasilić rozrusznik na krótko i zobaczysz czy zapali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuję za całą pomoc,

Oddałem samochód do ASO na diagnozę i okazało się, że jest niesprawny rozrusznik. Za jego wymianę życzą sobie aż 1400zl!! 

Macie jakieś doświadczenia z wymianą tego podzespołu? Ile mniej więcej powinno to kosztować? 

Do tego kiedy zapytałem serwisanta czy po wymianie rozrusznika auto będzie sprawne powiedział że "jeżeli nie obróciła się panewka i nie zatarł się silnik to tak". Jakie jest prawdopodobieństwo uszkodzenia panewki i zatarcia silnika w tym przypadku? I jeśli tak by się stało jakie są koszta naprawy tego wszystkiego? 

Jestem załamany...  Proszę o pomoc :/

Edytowane przez DamianL26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rozrusznik jest z przodu to wymiana banalnie prosta, jeżeli z tyłu to potrzebny kanał. Zaprowadź samochód do zakładu specjalizującego się w regeneracjach rozruszników i spokojnie w 300 zł się wyrobisz. Ewentualnie kup używany lub po regeneracji. 

To, że zatarte panewki uszkodziły rozrusznik w tym przypadku jest mało prawdopodobne. Dużo wcześniej słychać by było stuki podczas pracy silnika. Możesz silnik odpalić na popych i zobaczysz czy jest sprawny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnej awaryjnej procedury. Wciskasz sprzęgło, drugi bieg i naciskasz przycisk Start. Powinny zapalić się kontrolki. Rozpędzasz auto i delikatnie puszczasz pedał sprzęgła. Jeżeli wina jest tylko po stronie rozrusznika to auto odpali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mała uwaga - puszczasz sprzęgło od razu po zakończeniu grzaniu świec, a samochód musi być rozpędzony. Prędkość dobierasz  z własnej praktyki 

Jest to rozwiązanie ryzykowne, narażone na przeskoczenie paska, więc jeśli odgłos silnika będzie podejrzany od razu gasimy silnik. Absolutnie zapalamy bez gazu i po zapaleniu wciskamy sprzęgło i wrzucamy na luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!