Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpalanie , gaszenie silnika?


Baszar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanie jak odpalacie auto z kołem dwumasowych 1.4 Tce 

Z wciśniętym sprzęgłem czy nie?

I to samo odnośnie gaszenia.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Baszar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zawsze ze sprzęgłem odpalać i gasić. Nie ważne czy masz dwumasę czy też nie. Taki przyzwyczajenie łatwo sobie wyrobić, ma je większość kierowców i aż dziwi, że pytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas tak robiłem, ale z tąd moje pytanie ponieważ ,czy nie za dużo to sprzęgło będzie wciskane?

Moj przykład - odpalam na zimnym na sprzęgle trzymam 5- 15 sek.  i następnie puszczam ze względu na łożysko oporowe    

Po dokładnym rozprowadzeniu się oleju ponownie wciskam sprzęgło , bieg i jadę.

Wiem jestem rąbnięty wybaczcie ,ale staram się zawsze dbać o wszystko jak najlepiej.

Edytowane przez Baszar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurła :) Ja też dbam ale widać za mało. Po prostu odpalam auto ze sprzęgłem i jak odpali, a jeszcze nie jadę to po prostu wrzucam luz i puszczam sprzęgło. A jak jadę to jadę. Żadne 5-15 sekund. Podobnie z gaszeniem. Sprzęgło, gaszę, może trwa to sekundę. Robię tak w dieslach i benzynie. Jeszcze nigdy sprzęgła nie musiałem wymieniać sprzęgła, dwumasy, turbiny (turbo oczywiście chłodzone), a przejechałem różnymi autami łącznie z kilkaset tysięcy kilometrów.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i o taką odpowiedz mi chodziło , bo myslalem ,że przesadzam.

Dam sobie spokój z tym czekaniem pare sekund przy takich temperaturach ( co innego w mroźne zimy)

Wyczytalem poprostu w instrukcji obsługi, że albo hamulec albo sprzęgło wciskać przy odpalaniu.

W poprzednich autach zawsze przy odpalaniu wciskałem sprzęgło , tak też pisało w instrukcji.

Przy gaszeniu już nie występują takie naprężenia , wiec nie jest tak konieczne to naciskanie sprzęgła. Ja tak myśle.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Baszar napisał:

Wyczytalem poprostu w instrukcji obsługi, że albo hamulec albo sprzęgło wciskać przy odpalaniu. 

Tylko, że tu chodziło raczej o to aby odpalić auto przy HandsFree, a nie z troski o podzespoły, o których piszesz.

7 minut temu, Baszar napisał:

Przy gaszeniu już nie występują takie naprężenia , wiec nie jest tak konieczne to naciskanie sprzęgła. Ja tak myśle.

Ja tam wciskam i mi to w niczym "nie przeszkadza". Jakbym sprzęgła nie wciskał to też by mi w niczym nie pomogło lub nie ułatwiło więc... wciskam.

7 minut temu, Baszar napisał:

Dam sobie spokój z tym czekaniem pare sekund przy takich temperaturach ( co innego w mroźne zimy) 

Ja w mroźne dni robię tak samo jak napisałem wyżej.

image.thumb.png.d7a3970677d595a75fab7a5e766b4fc2.png

Jest taki zapis:

Cytat

Cecha szczególna: w przypadku uruchamiania silnika przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej (temperatura wewnętrzna - 10°C): przytrzymać wciśnięty pedał sprzęgła aż do uruchomienia silnika.

Ale nie ma nic o trzymaniu wciśniętego sprzęgła po uruchomieniu silnika.

image.thumb.png.42e8871940a34c7a5da05725f611864c.png

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wiadomym, że silnik w momencie odpalania z rozłączonym napędem ma mniejszy opór do pokonania, co jest pożądane np. zimą. Przy gaszeniu silnika, to ja się nawet nad tym nie zastanawiam i... nie umiem odpowiedzieć jak robię. PJ mam od 1999.04 :) Panowie, detaliści jesteście :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś, kiedyś wyczytałem, że jednak dla dwumasy bardzo pożądane jest rozłączenie skrzyni biegów przy odpalaniu i gaszeniu silnika. I oczywiście zgadzam się w 100% z kolegą @pbet odnośnie czasu trzymania wciśniętego sprzęgła - wystarczy tylko na czas rozruchu-gaszenia silnika. BTW - rozrusznik/silnik też mniej cierpi podczas odpalania z rozłączoną skrzynią jak napisał z kolei @konwil (mniejsze opory, zwłaszcza zimą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!