Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Baszar

Ogólne Odpalanie , gaszenie silnika?

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, mam takie pytanie jak odpalacie auto z kołem dwumasowych 1.4 Tce 

Z wciśniętym sprzęgłem czy nie?

I to samo odnośnie gaszenia.

Pozdrawiam.

Edytowano przez Baszar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zawsze ze sprzęgłem odpalać i gasić. Nie ważne czy masz dwumasę czy też nie. Taki przyzwyczajenie łatwo sobie wyrobić, ma je większość kierowców i aż dziwi, że pytasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Cały czas tak robiłem, ale z tąd moje pytanie ponieważ ,czy nie za dużo to sprzęgło będzie wciskane?

Moj przykład - odpalam na zimnym na sprzęgle trzymam 5- 15 sek.  i następnie puszczam ze względu na łożysko oporowe    

Po dokładnym rozprowadzeniu się oleju ponownie wciskam sprzęgło , bieg i jadę.

Wiem jestem rąbnięty wybaczcie ,ale staram się zawsze dbać o wszystko jak najlepiej.

Edytowano przez Baszar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

O kurła :) Ja też dbam ale widać za mało. Po prostu odpalam auto ze sprzęgłem i jak odpali, a jeszcze nie jadę to po prostu wrzucam luz i puszczam sprzęgło. A jak jadę to jadę. Żadne 5-15 sekund. Podobnie z gaszeniem. Sprzęgło, gaszę, może trwa to sekundę. Robię tak w dieslach i benzynie. Jeszcze nigdy sprzęgła nie musiałem wymieniać sprzęgła, dwumasy, turbiny (turbo oczywiście chłodzone), a przejechałem różnymi autami łącznie z kilkaset tysięcy kilometrów.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i o taką odpowiedz mi chodziło , bo myslalem ,że przesadzam.

Dam sobie spokój z tym czekaniem pare sekund przy takich temperaturach ( co innego w mroźne zimy)

Wyczytalem poprostu w instrukcji obsługi, że albo hamulec albo sprzęgło wciskać przy odpalaniu.

W poprzednich autach zawsze przy odpalaniu wciskałem sprzęgło , tak też pisało w instrukcji.

Przy gaszeniu już nie występują takie naprężenia , wiec nie jest tak konieczne to naciskanie sprzęgła. Ja tak myśle.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
7 minut temu, Baszar napisał:

Wyczytalem poprostu w instrukcji obsługi, że albo hamulec albo sprzęgło wciskać przy odpalaniu. 

Tylko, że tu chodziło raczej o to aby odpalić auto przy HandsFree, a nie z troski o podzespoły, o których piszesz.

7 minut temu, Baszar napisał:

Przy gaszeniu już nie występują takie naprężenia , wiec nie jest tak konieczne to naciskanie sprzęgła. Ja tak myśle.

Ja tam wciskam i mi to w niczym "nie przeszkadza". Jakbym sprzęgła nie wciskał to też by mi w niczym nie pomogło lub nie ułatwiło więc... wciskam.

7 minut temu, Baszar napisał:

Dam sobie spokój z tym czekaniem pare sekund przy takich temperaturach ( co innego w mroźne zimy) 

Ja w mroźne dni robię tak samo jak napisałem wyżej.

image.thumb.png.d7a3970677d595a75fab7a5e766b4fc2.png

Jest taki zapis:

Cytat

Cecha szczególna: w przypadku uruchamiania silnika przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej (temperatura wewnętrzna - 10°C): przytrzymać wciśnięty pedał sprzęgła aż do uruchomienia silnika.

Ale nie ma nic o trzymaniu wciśniętego sprzęgła po uruchomieniu silnika.

image.thumb.png.42e8871940a34c7a5da05725f611864c.png

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i dobra proste zasady tak jak mówisz i nie warto sobie psuć głowy.

Nie będę już przesadzał.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest wiadomym, że silnik w momencie odpalania z rozłączonym napędem ma mniejszy opór do pokonania, co jest pożądane np. zimą. Przy gaszeniu silnika, to ja się nawet nad tym nie zastanawiam i... nie umiem odpowiedzieć jak robię. PJ mam od 1999.04 :) Panowie, detaliści jesteście :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś, kiedyś wyczytałem, że jednak dla dwumasy bardzo pożądane jest rozłączenie skrzyni biegów przy odpalaniu i gaszeniu silnika. I oczywiście zgadzam się w 100% z kolegą @pbet odnośnie czasu trzymania wciśniętego sprzęgła - wystarczy tylko na czas rozruchu-gaszenia silnika. BTW - rozrusznik/silnik też mniej cierpi podczas odpalania z rozłączoną skrzynią jak napisał z kolei @konwil (mniejsze opory, zwłaszcza zimą).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×