Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskazanie poziomu oleju - komputer vs bagnet


AbramK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koleżeństwo.

Mam małą zagwozdkę odnośnie wskazań poziomu oleju. Na kompie mam jedną kropkę, niby wcześniej jest komunikat "OK", ale na pochyłościach już dwa razy zaświeciło sie na pomarańczowo "Uzupełnij olej", tylko że...no własnie. Na zimnym silniku i płaskim, równym parkingu na bagnecie wyraźnie widać połowę skali w oleju (a na kompie jedna kropa...(?) - sprawdzane/porównywane ze trzy lub cztery razy).

Wymiana była robiona w październiku ubiegłego roku przy 45.151 km przebiegu. Zalano jakieś 4l Elf Evolution 900 SXR 5W40. Aktualny przebieg wynosi powyżej 57.000, wymianę planuję przy 60.000 (filtr i olej zmieniam co 15 tys.) razem z przeglądem LPG i wymianą świec. W poprzednim aucie Megane II ph II 1.5 dCi robiłem dolewki miedzy wymianami, ale tam było turbo...Tu 1.6 16V, w dodatku z LPG.

Pytanie brzmi - czy olać kompa i trzymać się wskazań bagnetu?

PS. uprzedzam pytania - silnik suchy, żadnych śladów pod autem, delikatne ślady oleju przy gumowym przewodzie łączącym kolektor z filtrem powietrza. 

Edytowane przez AbramK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój silnik raczej nie bierze oleju. Po prostu za mało Ci go zalali. Jeśli dobrze pamiętam do tego silnika wchodzi 5 litrów. Z uwagi na KZFR pilnuj by poziom oleju był zawsze na MAX na bagnecie. Wskazania komputera traktuj orientacyjnie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomocną informację. Dolałem resztkę oleju (jakieś 0,7l). Na bagnecie jest ok. 3/4 skali i 4 z 6 kropek na komputerze. Przy kolejnej wymianie dam zalać całe 5l.

Edytowane przez AbramK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze Ci powiem, że nie powinno być tak, że musisz kontrolować mechanika i sprawdzać po nim czy nie wlał za mało oleju, przecież nie musisz się na tym znać...Może warto poszukać kogoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kontekstu

20 minut temu, AbramK napisał:

Przy kolejnej wymianie dam zalać całe 5l. 

wnioskuję, że wlali mu tyle oleju ile dał do wlania. Wielu mechaników czy użytkowników cały czas sądzi, że stan pośredni między MIN-MAX jest optymalny dla każdego silnika. Może stąd taki stan rzeczy miał miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, pbet napisał:

Wielu mechaników czy użytkowników cały czas sądzi, że stan pośredni między MIN-MAX jest optymalny dla każdego silnika.

Dokładnie sam tak myślałem. W dodtku trochę bałem się dawać całej bańki 5l do zalania, bo w końcu trochę oleju i tak w układzie zostaje plus te 5l i już mogłoby być za pełno, a to podobno jeszcze gorzej dla silnika.

22 minuty temu, droopy napisał:

Szczerze Ci powiem, że nie powinno być tak, że musisz kontrolować mechanika [...]

A jednak! Czwarte auto a ja sam dalej się uczę a przy okazji mam tę wiedzę która pozwala mi stwierdzić czy mechanik jest ok., czy może kiepskim naciągaczem.

Edytowane przez AbramK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tato jeżdżący 20 letnim Clio uważa, że wszystko powyżej minimum jest w porządku :)

Twój mechanik powinien wiedzieć, że masz KZFR i ono lubi mieć olej na MAXa zalany. Z resztą po zalaniu silnika olejem powinien odczekać kilka minut i sprawdzić stan na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według instrukcji między MIN a MAX na podziałce bagnetu jest 1,5 - 2,0 litry oleju w zależności od typu silnika.

Co do całkowitej pojemności są drobne rozbieżności. Serwisówka (dostępna w dziale pliki) twierdzi, iż przy wymianie oleju z filtrem wchodzi tak jak piszesz 4,8 litra natomiast harmonogram serwisów pobrany przeze mnie ze strony MyRenault, że średnio 5 litrów. Najlepiej sprawdzić olej na bagnecie 5-10 minut po wymianie, przed odpaleniem silnika i jeśli będzie taka potrzeba to uzupełnić.

20180523_201659.thumb.jpg.fecc9da0178023794e9031e0e43b8fae.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!