Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.5 DCI wahania obrotów, szarpania


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Zwracam się do Państwa z pewnym problemem i proszę o nakierowanie gdzie i jak szukać rozwiązania.


Przejdźmy do sedna:
Posiadam Megane III phII Grandtour z silnikiem 1.5 DCI o mocy 110, 2012 r.
Praca silnika "na zimnym" pozostawia wiele do życzenia. Po uruchomieniu silnika obroty przez 3-5 sek są równe a po tym zaczynają falować. Dzieje się tak ok 30 - 45 sek. Silnik wtedy dość głośno pracuje. Kiedy obroty się ustabilizują ruszam samochodem (czekam łącznie od uruchomienia tak ~1,5 min na rozgrzanie silnika). Jadąc staram się nie przyspieszać gwałtownie i utrzymuję obroty ok 1700 - 1800, wtedy zdarza się,  że szarpnie kilka razy samochodem. Po 200 - 300 m jazdy szarpanie ustaje. Silnik w tym czasie trochę głośno pracuje - słychać takie "klepanie/stukanie"- wszystko ustaje w momencie zagrzania się silnika do temperatury oleju (chyba 90 stopni ) - powiedzmy, takiej która jest normalnie podczas zwykłej jazdy. 

 

Problemy pojawiają się podczas pierwszego uruchomienia po nocy. Po każde kolejnym późniejszym uruchomieniu samochodu w ciągu dnia powyższe problemy nie występują. 

Samochód każdorazowo uruchamia się bez większych problemów - uruchamia się od "strzała".

 

Co do tej pory zrobione:

- wymiana filtra paliwa - MANN

- regenerowane wtryskiwaczy ok 1 tydz. temu- szlifowanie końcówek i wymiana rezystorów (stare była prawie na wymarciu)

 

Dodatkowe informacje:
- olej Shell 5W30  

- wtryski i pompa - Continental (Simens, piezo)

 

Dziękuję za uwagę i proszę o wskazówki.

Edytowane przez k4in3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, k4in3k napisał:

 

- regenerowane wtryskiwaczy ok 1 tydz. temu- szlifowanie końcówek i wymiana rezystorów (stare była prawie na wymarciu)

Objawy masz takie jak przy uszkodzonym wtryskiwaczu/ach.Czy to była profi regeneracja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, k4in3k napisał:

Praca silnika " na zimnym " pozostawia wiele do życzenia.

Po uruchomieniu silnika obroty przez 3-5 sek są równe a po tym zaczynają falować. Dzieje się tak ok 30 - 45 sek.

Silnik wtedy dość głośno pracuje.

Kiedy obroty się ustabilizują ruszam samochodem (czekam łącznie od uruchomienia tak ~1,5 min na rozgrzanie silnika).

W I kolejności należy sprawdzić;

- obecność pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

- stan łączy elektrycznych czujnika temperatury silnika,

- stan świec żarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi. 

Jeśli chodzi o Twoje pytanie @mrarek:

Przed tą wymianą samochód nad ranem lubił puścić dymka, falowanie obrotów na postoju trwało ok 4-5 min w tym czasie obroty spadały do takiego poziomu że gasł samochód. Miało miejsce też zrywanie przy spokojniej jeździe. Pojechałem na CLIP'a. Pan powiedział żeby przyjrzeć się wtryskom, bo korekty wg książki są w normie ale kazał wziąć na maszynę. Pojechałem do zakładu gdzie zajmują się takim osprzętem. Tam wzięli 4 na maszyny i okazało się, że czwarty w ogóle nie podawał paliwa na wolnych obrotach. Drugi też miał bardzo złe parametry. Na maszynie wyszło też że cewki (nie rezystory:D - pisząc tamtego posta tłumaczyłem też koledze co trzeba wymienić na płytce sterownika CO - rezystory ). Parametry tych cewek były złe, pomiar miały 16-46 omy (a powinny te wartości mieć rzędu 145-200 - poprawcie mnie jeśli się mylę). Cewki do wymiany i końcówki wtrysków do roboty. Po założeniu wtrysków ten 4 dalej coś dziwnie pracował zamienili go miejscami z 3 i udało im się w końcu je zaprogramować. Być może @krzychu73 ten 3 zaczął znowu nawalać i tu problem z wtryskiem dalej. Po naprawie 2 dni wszystko było ok. ale znowu zaczęły wahania obrotów, z tym wyjątkiem, że trwają max 45 sek. i to nie zawsze, aż do dzisiaj. Dzisiaj poza falowaniem obrotów doszło szarpanie w wcześniej wskazanych przedziałach obrotów. 

Dziękuję @Andrzej-2010 za sugestię na pewno też to sprawdzę. 
Moje pytanie jest jeszcze jedno: czy istnieje jakiś czujnik w tym silniku, który również mógłby powodować takie wariacje ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Skoro jeden z wtryskiwaczy prawie nie działał to na desce rozdzielczej powinieneś mieć komunikat na żółto: Sprawdź układ wtryskowy / lub na czerwono: Ryzyko awarii silnika. Jeśli nie, to ja obstawiam zdechnięte świece żarowe. Skoro clip pokazał parametry w normie to nie ma co szukać kwadratowych jajec. Dla zakładu okazja nabić klienta w butelkę - przecież się nie zna - warsztatów co robią piezo można policzyć na palcach jednej ręki. Inne może ogarną wymianę końcówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zgadzam się z Tobą @bacablue, mało jest firm od piezo, moje wtryski było robione w firmie pod Krakowem. Jeśli Cię nazwa interesuje to muszę zaglądnąć w kartki, które dostałem razem z wtryskami.
2. CLIP pokazał korekty  -  wg mądrych książek Renault były w normie, ale Pan od CLIP'a polecił jechać sprawdzić wtryski bo wg niego może coś być nie tak.  "Mądre książki" nie zawsze mają rację - tak to skwitował (nie polecał, żadnego zakładu, bo na tym nie zarabia więc też nie miał powodu mnie naciągać na co kolwiek)

@bacablue powiedz mi dlaczego uważasz, że to świece? Czy gdyby nie były klepnięte to nie byłoby błędu ? Po zakupie miałem błąd coś "z podgrzewaniem/grzaniem wstępnym" i wtedy była to padnięta świeca (teraz wymieniona). Jeśli mógłbyś mi powiedzieć co Cię nakierowało na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nawet jakby wszystkie padły to nie pokaże błędu na desce. Pierwsze odpalenie na zimnym silniku po nocy, później już się nagrzeje/popracuje i problem znika. Może czujnik temperatury lub powietrza - warto przyjrzeć się ich parametrom na zimnym i ciepłym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@bacablue

Krótko i na temat. Problem znikł kiedy (tak mi się wydaje) był wysokie temperatury. Teraz kiedy są poniżej 20 (rano) problem powraca.
Idąc dalej tokiem świec żarowych- nie posiadam jakiejś zaawansowanej wiedzy mechanicznej, wiem że świece żarowe w silnikach diesla nie działają długo 2-8 sec po odpaleniu silnika. Dzisiaj doszły mnie suchy że w nowych jednostkach takie świece działają znacznie dłużej (1,2,3 faza ???) to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak, świece po zgaśnięciu kontrolki potrafią jeszcze dogrzewać . Mi mechanik powiedział, że świece lepiej wymieniać kompletami, nie pojedynczo. Załóżmy, że mam fabryczne świece - żywot jednej się zakończył. W najbliższym czasie padnie kolejna lub kolejne - na to nie ma rady - mają swoją żywotność. Zwykły skaner OBD pokazał mi błąd z podgrzewaniem świec, a kontrolka silnika się nie zaświeciła. Resztę załatwił mechanik - wymienił komplet i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pociągnę temat dalej o ile nie macie go dość :)
Po tygodniu od zakupu samochodu (luty 2018) faktycznie jedna świeca nie działa. Wymieniłem, z tego co mówisz @bacablue, mogła i paść reszta albo kolejna do dzisiaj włącznie.

Ogólnie rzecz biorąc od samego początku moich napraw w zakupionym samochodzie wygląda to tak (od luty 2018):

- wymieniona świeca,

- wymieniony filtr paliwa

- regeneracja 4 wtrysków - 6 dni bez problemu po 7 się pojawił spowrotem

- reklamacja usługi - 2 dni bez problemu potem od nowa polska ludowa

- wymiana najgorszego wtrysku na nowy - zrobiłem ok 4000 km - południowe Bałkany samochód dziennie co najmniej 100 KM robił, wysokie temperatury na zewnątrz - bez problemu

- po powrocie tydzień ok i znowu to samo, tak jak wspomniałem pojawiły się temp. poniżej tych umownych 20 stopni na zewnątrz

- wymiana półosi prawej i wymiana oleju - wiem że to nie ma znaczenia przy moim problemie ale to naprawa :)

- błędów na desce brak, na kompie od ostatniej podmiany wtrysku brak.

 

Dlatego się tak wypytuję o świece bo nie mam pomysłu ,a jest to problem zwyczajnie wkurzający.
Mogę jeszcze dodać że stosunkowo głośno pracuje silnik jak jest zimny. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Każdą świece wykręcić i sprawdzić czy grzeje aż do czerwoności,

2/ Czy są bąble powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową? ( układ musi być w 100 % szczelny ),

3/ Przeczyścić czujnik ciśnienia doładowania oraz zapewnić mu 100 % szczelność w montażu,

4/ Koniecznie przeczyścić przepływomierz, wymienić oringi,

5/ Dokonać pomiaru kompresji silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Dnia 8.08.2018 o 11:38, k4in3k napisał:

Pociągnę temat dalej o ile nie macie go dość :)
Po tygodniu od zakupu samochodu (luty 2018) faktycznie jedna świeca nie działa. Wymieniłem, z tego co mówisz @bacablue, mogła i paść reszta albo kolejna do dzisiaj włącznie.

Ogólnie rzecz biorąc od samego początku moich napraw w zakupionym samochodzie wygląda to tak (od luty 2018):

- wymieniona świeca,

- wymieniony filtr paliwa

- regeneracja 4 wtrysków - 6 dni bez problemu po 7 się pojawił spowrotem

- reklamacja usługi - 2 dni bez problemu potem od nowa polska ludowa

- wymiana najgorszego wtrysku na nowy - zrobiłem ok 4000 km - południowe Bałkany samochód dziennie co najmniej 100 KM robił, wysokie temperatury na zewnątrz - bez problemu

- po powrocie tydzień ok i znowu to samo, tak jak wspomniałem pojawiły się temp. poniżej tych umownych 20 stopni na zewnątrz

- wymiana półosi prawej i wymiana oleju - wiem że to nie ma znaczenia przy moim problemie ale to naprawa :)

- błędów na desce brak, na kompie od ostatniej podmiany wtrysku brak.

 

Dlatego się tak wypytuję o świece bo nie mam pomysłu ,a jest to problem zwyczajnie wkurzający.
Mogę jeszcze dodać że stosunkowo głośno pracuje silnik jak jest zimny. 
 

Witam, czy problem udało się rozwiązać. Mam podobne objawy. Mechanik wskazuje na EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!