Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. może ktoś pomoże. rok temu wymieniłem przepustnice oczywiście używke. ostatnio zaczęły się pojawiać błędy typu check injection i dodatkowo chwilę później abs esp system fault.  auto jeździ normalnie,  ale na biegu jałowym strasznie szarpie.  pomóżcie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pracuje prawidłowo na wolnych obrotach, bo gubi zapłon. Przyczyna to wypalona świeca ( za duża przerwa gdzie iskra może zanikać, lub cewka zapłonowa kończąca swoją żywotność.

Bardzo łatwo znajdziesz szwankujący cylinder. 

Zapalasz samochód i w rękawicach wypinasz cewki po kolei. Jeśli wypniesz dobry zespół samochód zgaśnie. Wypinając uszkodzony samochód niewiele zmniejszy obroty..

Później pozostanie diagnoza po odległości kowadełka do strupki świecy i po kolorze.

Właściwa szczelina to 0,7 mm.

Warto podmienić również cewkę.

 

Na wolnych obrotach jest najniższa energia wyladowania na świecy, czyli przebicie wykluczamy, ale zanik nie.

Błędy zginą same po naprawie i wygrzaniu katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Davidof_90 napisał:

rok temu wymieniłem przepustnice oczywiście używke. ostatnio zaczęły się pojawiać błędy typu check injection

i dodatkowo chwilę później abs esp system fault.

Rok temu to ile kilometrów?

CHECK INJECTION  -  informuje ogólnie, że jest coś nie tak w układzie zasilania silnika ;

 - zaklejona i brudna przepustnica lub trwale uszkodzona, potrafi się zakleić co 10000 km,

 - uszkodzone cewki zapłonowe lub świece do wymiany, muszą być czyste i suche, bez uszkodzeń ,

 - walnięty czujnik temperatury powietrza w kolektorze lub czujnik temperatury silnika ,

 - zanieczyszczone / uszkodzone wtryskiwacze, brudne paliwo, konieczność czyszczenia zbiornika,

 - nieszczelności w kolektorze dolotowym, czyli ;

       -  uszczelki kolektora ssącego do wymiany,

       -  szczelność i stan map sensora. W silnikach benzynowych podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować

           w granicach ; 1.4 /1.6 16V ; ok  28  do  36 kPa ,

       -  sprawdzić/wymienić filtr powietrza,

       -  nieszczelności (szczelina/ dziurka ) w układzie dolotowym ,

 -  zadbać o dobre kontakty na złączkach, czujnikach, wtyczkach ,

 -  brakiem dobrego odpowietrzania zbiornika paliwa,

 -  przegonić furę jeżeli było dużo jazd po mieście lub jazd na krótkich dystansach.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem "szwankujący cylinder" rzadko jest uszkodzony wtryskiwacz i clip też się myli, ale wiesz, że 4 cylinder - ja już miałbym to naprawione. 

Świece i cewka jeżdżą w podłogowym schowku razem z czujnikiem położenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Davidof_90 napisał:

mechanik znalazł przetarta instalacje,która podobno zwierala do masy.  czy to możliwe aby to było przyczyną takiego błędu? 

Może być. Jeśli naprawa uszkodzonej izolacji rozwiązała problem, tzn, że clip się nie mylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomogło. Ale pojawił się kolejny problem.  auto nie odpala.  nie kręci.  dodam że rozrusznik był już raz naprawiany 

czy da się odpalić auto z padniętym rozrusznikiem?  jeśli tak to proszę o pomoc.  Megane 2 1.4 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!