Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie trzyma wolnych obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Potrzebuje Waszej pomocy! Odebrałem auto od mechanika (wymieniał rozrząd filtry, perostat i pare innych dupereli).

wszystko pieknie cacy wyjechałem auto działa pieknie. Pojechałem 40 km auto szarpnęło raz (mysle a no okej może coś je ugryzło). Po jakiś 5 km szarpnęło 2 razy przy mocnym dodaniu gazu i zgasło mi na drodze.. wychodzę podnoszę maskę, a tam przewod od paliwa wywaliło i naleciało w stronę alternatora i spaliło bezpiecznik ten głowy na + klemie. Podłączyliśmy z mechanikiem na szybko obchodząc ten bezpiecznik, ale nadal było zwarcie bo sie drut robił czerwony. Zaholowalismy na warsztat no i dziś mechanik znowu podłączył na krótko odłączając alternator ,zwarcia nie ma cieniutki drucik już się nawet nie przepala. Ale auto nie chce wkręcać się na obroty cały czas kuleje nie ma po prostu siły się wkręcić się na obroty, a próba naciśnięcia gazu kończy się na zgaszeniu silnika. Przed wyjazdem od Mechanika wlałem cała butelkę preparatu do czyszczenia układu paliwowego do 30 litrów benzyny (tyle było w baku). Auto świeżo kupione, możliwe ze w układzie było tyle syfow ze zapchało pompkę paliwa (sitko) jakieś i przez to to wszystko się stało ? Ze teraz nie chce sie wkręcać na obroty a próba dodania gazu kończy sie całkowitym zgaśnięciem motoru? Pomocy koledzy :( :(

 

Edytowane przez dante944
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, bo pod autem była spora plama benzyny z brudem spłukanym z silnika. Ale po odłączeniu alternatora obroty tak tez falują nie potrafi ich utrzymać, a dodanie gazu kończy się gaśnięciem silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz obydwa i sprawdź, czy silnik na wolnych obrotach pracuje równo.

Nie będzie ładowania, ale wyeliminujemy obciążenie mechaniczne przez alternator.

Zakładam, że to on jest przyczyną. Ze wzrostem obrotów, obciążenie silnika alternatorem jest tak duże, że doprowadza do jego zgaśnięcia.

 

Możliwe, że to jest zwarcie w mostku prostowniczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dante944 napisał:

przewod od paliwa wywaliło i naleciało w stronę alternatora i spaliło bezpiecznik ten głowy na + klemie.

 

1 godzinę temu, dante944 napisał:

możliwe ze w układzie było tyle syfow ze zapchało pompkę paliwa (sitko) jakieś i przez to to wszystko się stało ?

Jedno zdanie przeczy drugiemu.

Skoro przewód od paliwa wywaliło to raczej był on źle zamocowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mówi, ze zrobił właśnie tak jak kolega wyżej napisał i nic to nie dało- faluje i nie wkręca się na obroty dalej, a próba dodania gazu kończy się zduszeniem silnika. 

Na jego powiedział to tak jakby przepustnica była trafiona, ale to tak luźno rzucił. Przez dłuższa chwile 2h auto było totalnie bez prądu jakiegokolwiek mogło mu się coś poprzestawiać po prostu? Odłączone na jakieś 20 minut były nawet kostki od tych Modułów za akumulatorem wiec może po prostu trzeba by ją na nowo zaadoptować, przepustnice itd bo straciła dane? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam;

- b.dokładnie przeglądnąć; świece, cewki, złączki, wtyczki pod kątem czystości i suchości /zawilgocenia.

  Mało widoczna wilgoć i pojawiają się problemy, silnik potrafi chodzić jak traktor, szarpać, mulić, nierówno pracować,

- wilgoć we wtyczkach; trzeba je rozpiąć, wyczyścić i spryskać płynem kontaktowym Kontakt 60,

- szczelina pomiędzy elektrodami świec powinna być rzędu 0,7-0,8 mm,

- sprawdzić przekaźnik od pompy paliwa czy nie ma zaśniedziałego gniazda.Ten sam przekaźnik podaje napięcie na

  cewki i może nie zawsze uruchamiać pompę paliwa,

- w przepustnicy, map sensorze sprawdzić czystość i suchość styków złączek,

- podobnie, sprawdzić komputer ECU, UPC, które są b.wrażliwe na zawilgocenie, zalanie, zamoczenie, przepięcia ,

Jeżeli te czynności nie przyniosą rezultatu to konieczna wizyta u mechanika z clipem.

Poczytaj temat z mojej stopki.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś będzie mechanik z clipem u tego „mojego” mechanika. Ale to tamtemu wyglada na uszkodzenie (prawdopodobnie od zwarcia) przepustnicy bądź przepływomierza

 

podpięli clipa.. sterownik dostał w dupę. Oddać go do naprawy do specjalnego warsztatu czy lepiej kupić drugi używkę za 600 zł? Jeśli kupię używkę np z espace 2.0 T to wystarczy założyć i będzie grał czy trzeba coś programować itd? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy przeprowadzić kalkulacje kosztów.

Ile za naprawę własnego sterownika a ile za używany.

Sterownik ECU używany, nie wyczyszczony z kodu danego auta, uniemożliwi odpalenie silnika.

Dopiero po wyczyszczeniu w specjalizujących się firmach, zamontowany w aucie sam się zakoduje oraz

pozwoli na odpalenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem identyczny sterownik z takimi samymi numerami jak mój na Allegro za 250 zł. Mechanik twierdzi, ze to wystarczy resztę (blokadę kierownicy, immo ) ogarnie, myślicie ze wie co mówi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!