Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie trzyma wolnych obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Potrzebuje Waszej pomocy! Odebrałem auto od mechanika (wymieniał rozrząd filtry, perostat i pare innych dupereli).

wszystko pieknie cacy wyjechałem auto działa pieknie. Pojechałem 40 km auto szarpnęło raz (mysle a no okej może coś je ugryzło). Po jakiś 5 km szarpnęło 2 razy przy mocnym dodaniu gazu i zgasło mi na drodze.. wychodzę podnoszę maskę, a tam przewod od paliwa wywaliło i naleciało w stronę alternatora i spaliło bezpiecznik ten głowy na + klemie. Podłączyliśmy z mechanikiem na szybko obchodząc ten bezpiecznik, ale nadal było zwarcie bo sie drut robił czerwony. Zaholowalismy na warsztat no i dziś mechanik znowu podłączył na krótko odłączając alternator ,zwarcia nie ma cieniutki drucik już się nawet nie przepala. Ale auto nie chce wkręcać się na obroty cały czas kuleje nie ma po prostu siły się wkręcić się na obroty, a próba naciśnięcia gazu kończy się na zgaszeniu silnika. Przed wyjazdem od Mechanika wlałem cała butelkę preparatu do czyszczenia układu paliwowego do 30 litrów benzyny (tyle było w baku). Auto świeżo kupione, możliwe ze w układzie było tyle syfow ze zapchało pompkę paliwa (sitko) jakieś i przez to to wszystko się stało ? Ze teraz nie chce sie wkręcać na obroty a próba dodania gazu kończy sie całkowitym zgaśnięciem motoru? Pomocy koledzy :( :(

 

Edytowane przez dante944
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, bo pod autem była spora plama benzyny z brudem spłukanym z silnika. Ale po odłączeniu alternatora obroty tak tez falują nie potrafi ich utrzymać, a dodanie gazu kończy się gaśnięciem silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz obydwa i sprawdź, czy silnik na wolnych obrotach pracuje równo.

Nie będzie ładowania, ale wyeliminujemy obciążenie mechaniczne przez alternator.

Zakładam, że to on jest przyczyną. Ze wzrostem obrotów, obciążenie silnika alternatorem jest tak duże, że doprowadza do jego zgaśnięcia.

 

Możliwe, że to jest zwarcie w mostku prostowniczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dante944 napisał:

przewod od paliwa wywaliło i naleciało w stronę alternatora i spaliło bezpiecznik ten głowy na + klemie.

 

1 godzinę temu, dante944 napisał:

możliwe ze w układzie było tyle syfow ze zapchało pompkę paliwa (sitko) jakieś i przez to to wszystko się stało ?

Jedno zdanie przeczy drugiemu.

Skoro przewód od paliwa wywaliło to raczej był on źle zamocowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mówi, ze zrobił właśnie tak jak kolega wyżej napisał i nic to nie dało- faluje i nie wkręca się na obroty dalej, a próba dodania gazu kończy się zduszeniem silnika. 

Na jego powiedział to tak jakby przepustnica była trafiona, ale to tak luźno rzucił. Przez dłuższa chwile 2h auto było totalnie bez prądu jakiegokolwiek mogło mu się coś poprzestawiać po prostu? Odłączone na jakieś 20 minut były nawet kostki od tych Modułów za akumulatorem wiec może po prostu trzeba by ją na nowo zaadoptować, przepustnice itd bo straciła dane? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam;

- b.dokładnie przeglądnąć; świece, cewki, złączki, wtyczki pod kątem czystości i suchości /zawilgocenia.

  Mało widoczna wilgoć i pojawiają się problemy, silnik potrafi chodzić jak traktor, szarpać, mulić, nierówno pracować,

- wilgoć we wtyczkach; trzeba je rozpiąć, wyczyścić i spryskać płynem kontaktowym Kontakt 60,

- szczelina pomiędzy elektrodami świec powinna być rzędu 0,7-0,8 mm,

- sprawdzić przekaźnik od pompy paliwa czy nie ma zaśniedziałego gniazda.Ten sam przekaźnik podaje napięcie na

  cewki i może nie zawsze uruchamiać pompę paliwa,

- w przepustnicy, map sensorze sprawdzić czystość i suchość styków złączek,

- podobnie, sprawdzić komputer ECU, UPC, które są b.wrażliwe na zawilgocenie, zalanie, zamoczenie, przepięcia ,

Jeżeli te czynności nie przyniosą rezultatu to konieczna wizyta u mechanika z clipem.

Poczytaj temat z mojej stopki.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś będzie mechanik z clipem u tego „mojego” mechanika. Ale to tamtemu wyglada na uszkodzenie (prawdopodobnie od zwarcia) przepustnicy bądź przepływomierza

 

podpięli clipa.. sterownik dostał w dupę. Oddać go do naprawy do specjalnego warsztatu czy lepiej kupić drugi używkę za 600 zł? Jeśli kupię używkę np z espace 2.0 T to wystarczy założyć i będzie grał czy trzeba coś programować itd? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy przeprowadzić kalkulacje kosztów.

Ile za naprawę własnego sterownika a ile za używany.

Sterownik ECU używany, nie wyczyszczony z kodu danego auta, uniemożliwi odpalenie silnika.

Dopiero po wyczyszczeniu w specjalizujących się firmach, zamontowany w aucie sam się zakoduje oraz

pozwoli na odpalenie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem identyczny sterownik z takimi samymi numerami jak mój na Allegro za 250 zł. Mechanik twierdzi, ze to wystarczy resztę (blokadę kierownicy, immo ) ogarnie, myślicie ze wie co mówi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!