Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dym przy odpalaniu


Rekomendowane odpowiedzi

 

Dnia 21.07.2018 o 17:34, dr_StrangeLove napisał:

Jestem po pierwszej wizycie w warsztacie, mechanik stwierdził powietrze w układzie paliwowym.

 

1 godzinę temu, dr_StrangeLove napisał:

mechanik u którego stało auto stwierdził awarię wtryskiwaczy.

Nic nie napisałeś na temat ;

  - sprawności świec żarowych, 

 -  co z powietrzem w układzie paliwowym?

 -  czy mechanik wyeliminował usterkę uszczelniaczy zaworowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, a więc świece żarowe sprawdzone (bez wyciągania) badając oporności i iskrzenie. Problem powietrza ponoć wyeliminowany nową gruszką do pompowania. Patrząc nie widziałem tam żadnych pęcherzy powietrza ale ponoć były. Temat uszczelniaczy nie podjęty, ze względu, iż dym zmienił kolor, jest biały. Dodam, co ciekawe problem momentalnie znika gdy doda się lekko gazu i przytrzyma przez 3-4 sekundy, silnik zaczyna inaczej pracować i zero dymu (problemu). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wykręcenie świec i ponowne ich wkręcenie ma ograniczyć ryzyko ich późniejszego zapieczenia oraz kontrola jest b.miarodajna.

Jak któraś świeca nie dogrzewa to silnik; ciężko odpala, puszcza biały dym i pracuje nierówno.

Przyczyny białego dymu mogą być;

- uszkodzona świeca żarowa,

- przycinające się wtryski,

- mikrouszkodzenia uszczelki pod głowicą, ( kompresja - warto pomierzyć ),

- przestawiony kąt wyprzedzenia wtrysku,  

     - czy był zmieniany rozrząd ?

       W silniku 2,0 dci, łańcuch jest jednorzędowy i stosunkowo szybko się zużywa.

       Na pewno nie wytrzyma całego przebiegu silnika. Nie słychać go bo ma napinacze.

- uszkodzony katalizator/fap.

Proponuje przed udaniem się na clipa, zastosować;

 1/ olej 2T do paliwa, ;

      - silnik pracuje bardziej kulturalnie,

      - nie ma problemów z długim kręceniem rozrusznikiem,

     -  szybciej jednostka wkręca się na obroty,

     -  korekty wtryskiwaczy się poprawiają,

     -  następuje smarowanie pompy paliwa, wtryskiwaczy,

     -  redukuje się ilość sadzy zawartej w spalinach, 

     -  mniej sadzy, więc FAP zapełnia się o wiele wolniej,

2/ zmniejszyć udział jazd po mieście i na krótkich dystansach aby b.dynamiczną jazdą przeczyścić cały układ paliwowy i dolotowy;

      - jaki jest Twój udział jazd po mieście??

 

- Podstawa niezawodności i trwałości pracy silnika dci, to 100 % szczelność układu paliwowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zacząć od: 

1) Świece żarowe - wykręcić spiąć na krótko z akumulatorem, jak grzeje to sprawna. Przesmarować pastą ceramiczną i wkręcić.

2) Szczelność paliwa - jeśli nie widać powietrza w przewodzie (za gruszką) można założyć, że szczelne? Jeśli nie to jak diagnozować?

3) Kompresja - tylko i wyłącznie w warsztacie.

4) Kąt wyprzedzenia zapłonu - CLIP. Jeśli CLIP nic nie pokaże, rozrząd odpada, tak? 

4) Jak diagnozować łańcuch? Nigdy nie był zmieniany tzn. nie ruszane od nowości.

 

Autem 90% jeżdzę po mieście, krótkie trasy, w sezonie zimowym. Latem tylko trasa, 2 razy w miesiącu. 

Edytowane przez dr_StrangeLove
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- 14 lipca już napisałem ; 

   wyeliminować pęcherze powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową, bo w przeciwnym razie będziesz zmuszony

   regenerować pompę wtryskową w krótkim czasie,

31 minut temu, dr_StrangeLove napisał:

4) Kąt wyprzedzenia zapłonu - CLIP. Jeśli CLIP nic nie pokaże, rozrząd odpada, tak? 

 

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

- przestawiony kąt wyprzedzenia wtrysku,  

 

  a  nie  zapłonu.

  Sprawdzić prawidłowość ustawienia pompy wtryskowej oraz stan zużycia łańcucha rozrządu organoleptycznie.

  Taki model użytkowania diesla dci z fap-em, to w krótkim czasie ;

    - będzie miał problemy z fap-em,,

    - egr-em,

   - kołem dwu-masowym,

   - turbinę już regenerowałeś ( b.mały przebieg ),

Zalecam zmienić pojazd na auto z silnikiem benzynowym.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Wracam po dłuższej przerwie do starego tematu, a mianowicie po kolejnej wizycie u mechanika, każdy z nich obstawiał wtryskiwacze. Znalazłem warsztat, który komputerowo sprawdził wszystkie wtryskiwacze i jak się okazało są w bardzo dobrym stanie. Kolejna diagnoza padła na brak szczelności któregoś z cylindrów. Nieodpowiednia kompresja powoduje nieodpowiednie spalanie mieszkanki i dym.

Stąd pytanie, czy jeśli okaże się, że problem jest w kompresji czy istnieje możliwość demontażu głowicy bez konieczności planowania, wymiany uszczelki itp. Jakiego spodziewać się kosztu samego demontażu głowicy i weryfikacji tłoków, zaworów etc.? Polecacie jakiś warsztat w Warszawie?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!