Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dym przy odpalaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

Mam następujący problem, od pewnego momentu w moim Megane 2 2.0 DCI pojawił się problem niebieskiego dymu przy rozruchu. Auto po nocy podczas pierwszego rozruchu, bardzo ciężko pali i przez kilkanaście sekund po odpaleniu dymi na niebiesko, także obroty bardzo lekko skaczą. Problem ustępuje po kilkunastu sekundach. Auto ma 130 tysięcy przebiegu. Podczas pierwszej wizyty w warsztacie mechanik stwierdził wycieki oleju w okolicy turbo i jako winowajcę wskazał odmę. Po wymianie nic się nie zmieniło więc zasugerował usterkę turbosprężaki. Wykonaliśmy regenerację turbi włącznie z czyszczeniem dolotu, EGR, wymiana filtrów itp. Auto odebrałem wczoraj i podczas odbierania dalej dymiło. Mechanik stwierdził, że olej jest jeszcze w układzie i powinien się wypalić po dłuższej trasie. Zrobiłem od razy 450km i odpalając rano okazuje się, że wszystko jest tak jak było żadnej poprawy. Proszę doradźcie co robić dalej? Gdzie szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry mechanik zaraz Ci powie że najlepiej silnik wymienić albo sprzedać wóz. 

 

Czy samochód był diagnozowany komputerem ?

Jakie wartości przedstawia układ wtryskowy diesla. 

Niebieski dym powstający ze spalania oleju silnikowego pojawiający się po dłuższym postoju może świadczyć o zużytych uszczelniaczach zaworowych. Ale to też można łatwo sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Po pierwsze to należy zmienić mechanika na b.kumatego.

- Auto masz od nowości

43 minuty temu, dr_StrangeLove napisał:

Auto po nocy podczas pierwszego rozruchu, bardzo ciężko pali i przez kilkanaście sekund po odpaleniu dymi na niebiesko, także obroty bardzo lekko skaczą.

- Silniki te mają stopień sprężania 15,6 i dla prawidłowej pracy silnika niezbędne są sprawne świece żarowe, nawet latem.

- Nie może być bąbli powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.

- Używać markowych filtrów; mann, knecht, purflux.

- Olej wymieniać co 10.000 km do 12.000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 dzięki za rady, staram się ich przestrzegać. Auta nie mam od nowościa ale poprzedni właściciel serwisował w ASO ze względu na gwarancję, więc przebiegi, części, oleje itp. obstawiam za prawdziwe/wysokiej jakości. Sam serwisuje nie w ASO ale części kupuje drogie tzn. albo oryginał albo dobrej firmy zamiennik. Świece żarowe wymieniane w zeszłym roku (bosch), rozrusznik nowy, akumulatory tylko 6 letni. 

W temacie usterki, kompresja kompresją ale co to ma wspólnego z dymieniem. W przypadku braku kompresji auto słabo pali, gorzej pracuje ale nie dymi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka moc i z którego roku? Warto to uzupełnić w stopce. Czy ma fapa?

Nie napisałem, że masz słabą kompresję tylko, że ;

  - świece do sprawdzenia na 100 %, ( tym bardziej jeżeli jest fap),

 -  wyeliminować pęcherze powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

 -  stosować markowe filtry,

 -  stosować markowe oleje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To 2.0 DCI 150KM z DPF z 2008 roku. Myślisz, że świece po roku mógł szlag trafić?  W sumie to prostę do sprawdzenia więc na pewno zrobię tylko co z tym dymem. Co sprawdzać, jak to pierścienie to jak diagnozować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmienisz na sprawne świece to się dowiesz, że żadnego dymu nie będzie.

Koniecznie trzeba sprawdzić czy masz instalację świec 11 V czy 7 V .

W razie 11 V, konieczna zmiana na komplet świec 7 V  ( 11 V są nie do dostania) wraz z przeprogramowaniem sterownika w ASO.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenna uwaga, może wymieniając świece, zmieniłem na 7V, na pewno nie zmieniłem żadnego oprogramowania więc mógł je szlag trafić. Czyli sugerujesz, że olej w dolocie (tzn. w komorze) to nie dramat i przy odpowiednim rozruchu (temperatura, ciśnienie itp.) nie powinien robić problemu.

Edytowane przez dr_StrangeLove
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dr_StrangeLove napisał:

Zrobiłem od razy 450 km i odpalając rano okazuje się, że wszystko jest tak jak było żadnej poprawy.

Świece żarowe sprawne mają wpływ na prawidłową pracę fap-a i częstotliwość jego wypalania.

Co ile km fap się wypala w Twoim  mercedesie???

Poczytaj ; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Po uporaniu się z problemem, napisz parę słów w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym powstaje jak dawka paliwa jest niedostosowana do pojemności cylindra. Masz powietrze w układzie zasilania, czyli ono jest wtryskiwane do cylindra. Jeśli paliwa jest za mało, dym jest siwy; za dużo dym jest czarny.

Za mało to dodatkowo wypadające zapłony i skaczące obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.07.2018 o 11:52, Andrzej-2010 napisał:

 -  wyeliminować pęcherze powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

 

3 godziny temu, dr_StrangeLove napisał:

Jestem po pierwszej wizycie w warsztacie, mechanik stwierdził powietrze w układzie paliwowym.

Już tydzień temu sugerowałem aby wyeliminować pęcherze powietrza z układu paliwowego.

Zaniedbanie tej usterki prowadzi do uszkodzenia pompy wtryskowej w dość krótkim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po krótkiej przerwie wracam do tematu, mechanik u którego stało auto stwierdził awarię wtryskiwaczy. Z tego co się orientuję nie wykonał żadnego szczególnego testu, lecz drogą dedukcji. By potwierdzić, że to wtryski powiedział, że trzeba je rozebrać i przetestować na specjalnej maszynie, co wiąże się z kosztem 600 zł. Dodatkowo jeśli to wtryski to w moim aucie zainstalowane są wtryski piezoelektryczne Bosch, które ponoć nie podlegają regeneracji a koszt nowego to 1,500 zł sztuka. 

Stąd moje pytanie, czy ktoś z Was przerabiał podobny temat, czy polecacie jakiś warsztat w Warszawie, który za bardziej rozsądne pieniądze, jest w stanie zdiagnozować wtryski i ewentualnie jakoś naprawić, czy może lepiej używane. Dodam, że koszt 6,600 zł za diagnozę i wymianę nawet nie jest brany pod uwagę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!