Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam! problem pojawił z podczas jazdy.Najpierw pojawiła się ikonka  akumulatora i potem ikonka (napis) stop. Sprawdziłem napięcia miernikiem i tak : akumulator ok. 12.4v, ładowanie bez obciążenia ok.10v . Miał ktoś podobny przypadek, szczególnie chodzi mi o ten komunikat "stop" .Za bardzo nie wiem od czego zacząć, alternator pracuje, paski są całe. Na początek myślałem o regulatorze napięcia,ale wolałbym najpierw sprawdzić niż kupować w ciemno. Będę wdzięczny za wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej skończyły się szczotki w regulatorze napięcia (wtyczka na alternatorze).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy ten regulator jest demontowalny? naprawialny? jak sprawdzić czy działa prawidłowo? mam nadzieję,że uda się bez demontażu alternatora

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrą masz nadzieję i sporo możesz zaoszczędzić jak sam wymienisz szczotki, ale przedtem trzeba miernikiem zmierzyć, czy na zacisku, gdzie jest przykręcony gruby czerwony przewód nie ma właściwego napięcia, bo również może być spalony bezpiecznik na płytce zacisku dodatniego akumulatora. Równie dobrze może nie łączyć wtyczka wkładana do regulatora napięcia.

Przed odkręceniem regulatora odłączamy klemę na akumulatorze. Jak go wyjmiesz od razu zobaczysz długość szczotek.

Mając lutownicę i trochę indywidualnych umiejętności wymiany dokonasz sam. (jest na YT).

Jeśli zdecydujesz się na wymianę regulatora musisz odczytać dokładnie typ alternatora i nie dać sobie wcisnąć czegoś, co będzie później stanowiło kolejne problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, jabrze napisał:

czy na zacisku, gdzie jest przykręcony gruby czerwony przewód nie ma właściwego napięcia

no właśnie jakie powinno być? bo rozumiem,że to jakiś +?

 

10 godzin temu, jabrze napisał:

spalony bezpiecznik na płytce zacisku dodatniego akumulatora

przewodzi w obydwie strony,znaczy ,że działa

 

10 godzin temu, jabrze napisał:

może nie łączyć wtyczka wkładana do regulatora napięcia

chyba zrobiłem błąd,bo wypiąłem tę wtyczkę dla sprawdzenia, zapiąłem i sprawdziłem przed sprawdzeniem nap.ładowania. Po poprawieniu wtyczki, ładowanie o dziwo ok.14,1 (wczoraj kilka prób i ok10v) ale po którejś próbie spadło do ok 13,5.Ale pytanie, czy na pewno od wypięcia i zapięcia wtyczki tak się stało, tego nie wiem.

 

Zniknął natomiast alert STOP i ikonka akumulatora (przypuszczam,że są jakiś graniczne wartości nap.ładowania i inf.na tablicy ma z tym jakiś związek)

Spróbuję potraktować wtyczkę KONTAKTEM, przeczyszczę klemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To są symptomy kończących się szczotek. Przez chwilę miałeś 14,1V, czyli prawidłowo. Szczotki na alternatorze drgają i przewód prądowy szczotki ogranicza możliwość prawidłowego docisku sprężyny i przez to wytworzone napięcie maleje. Ograniczenie jest po to, żeby nie uszkodzić powierzchni pierścieni twornika.

Dziwi mnie tylko, że  oryginały siadły poniżej 200 kkm.

Zmiana szczotek rozwiąże wszystkie problemy.

Ta graniczna wartość dla ikony akumulatora to 13V na liczniku, czyli 13,3 na akumulatorze. Stop zapala jeśli ładowania nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro zamontuje szczotki, zobaczymy co z tego wyjdzie.Dzięki za pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat , mianowicie posiadam RENAULT MEGANE II KOMBI 2.0 I 16V 135KM 99KW. Wracając z dłuższej trasy zaczęła mi się palić kontrolka od akumulatora razem z kontrolką stopu. Na całe szczęście udało mi sie przejechać jeszcze 150km i dotrzeć do celu. Sam alternator wymieniałem jakieś 1,5 r temu. Napięcie na włączonym silniku jest poniżej 12V. Jeżeli alternator wymieniałem całkiem niedawno , to czy to może chodzić o regulator napięcia? Chyba kupię regulator i spróbuje sam go wymienić. Czy jest możliwość wymiany regulatora bez wyciągania alternatora , mógłby ktoś poratować jakimś tutorialem , bądź zdjęciami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale miałeś szczęście. Niezły masz akumulator i pewnie wyłączyłeś światła. Alternator wymieniłeś na używkę?

Jest taka możliwość,  ale oczywiście z odłączonym akumulatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak :), tym razem miałem szczęście . Ale raz zdarzyło mi się przy -10 utknąć na niemieckiej autostradzie , przez tą sama usterkę. Alternator zostal wymieniony na nowy , więc nie powinien tak szybko się skończyć? Czy w megane || ph || można się dostać do regulatora bez jakis większych problemów? Bez wykręcania alternatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spójrz pod maskę.

Nowy alternator - trzeba sprawdzić jego sterowanie. To niemożliwe, żeby się już skończył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego myślalem ,zeby wymieic najpierw regulator . Bo nic innego nie przychodzi mi do glowy.

 

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że nie łączy na UPC lub przy samym regulatorze 

Bezpiecznik od alternatora już sprawdziłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2018 o 10:31, jabrze napisał:

Możliwe, że nie łączy na UPC lub przy samym regulatorze

dobra rada, na początek wszystkie łączenia , czyli PLUS na alternatorze, wtyczka+gniazdko (potraktować jakimś KONTAKTEM)

 

Dnia 25.07.2018 o 07:06, Bartosz1989 napisał:

zeby wymieic najpierw regulator

było by bardzo dziwne,żeby w nowym alternatorze padł regulator, ale to tylko elektronika... Pewnie najprościej byłoby zrobić podmiankę regulatora na inny. W Twoim przypadku nie powinno być problemu (nowy alternator) Jest jeszcze jedna metoda sprawdzenia regulatora "na stole" (szukaj w google)

Ja po wymianie szczotek jestem połowicznie zadowolony, bo ładowanie  bez obciążenia wskazuje ok14v (powinno być chyba trochę więcej) ,ale przed wymianą było ok 10v, więc zobaczę jak będzie w praktyce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem, megane 2 ph2 1.9 dci  130 KM. Kilka razy na ok sekundę zapaliła mi się kontrolka akumulatora i info " usterka ładowania akumulatora". Następnie w trasie w czasie jazdy zapaliła się na stałe. Sprawdzone napięcie na alternatorze 11,5 czyli za małe, mam pytanko czy brak masy może być temu winne? Bo już miałem jakiś czas temu taki błąd i winna była waśnie masa. Wolał bym najpierw zacząć od tego a później ewentualnie zająć się samym alternatorem. I ewentualnie gdzie znajdują się punkty masowe meganki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, damian2011 napisał:

Sprawdzone napięcie na alternatorze 11,5 czyli za małe, mam pytanko czy brak masy może być temu winne?

Tak, może być temu winne. Kierunek działań dobry.

 

1 godzinę temu, damian2011 napisał:

I ewentualnie gdzie znajdują się punkty masowe meganki

Zobacz schematy elektryczne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Właśnie szukałem i nie mogę tego ogarnąć za dużo tego. Nie mogę otworzyć schematów elekrycznych.

Edytowano przez damian2011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, damian2011 napisał:

x

Masa z akumulatora - lewa podłużnica blisko skrzynki bezpieczników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardziej interesuje mnie masa silnika połączona z karoserią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz masy:post-3433-0-24373400-1485186759_thumb.pngpost-3433-0-63773900-1485186798_thumb.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

No i wymieniony kabel masowy od akumulatora do silnika, regulator napięcia, oraz kółko na alternatorze i usterka gaśnie po odpaleniu.Tylko po przejechaniu ok 17 kilometrów, znów pojawia się (usterka ładowania akumulatora i napis "Stop") napięcie na akumulatorze w trakcie palenia się usterki jak

i bez niej wzorcowe 14.3-4. Ale nie mogę zmierzyć na alternatorze, albo wychodzi 0. Jutro mam powrót do domu i nie wie m już co o tym myśleć. Jakieś pomysły? Tu znalazłem podobny temat ale autor nie napisał co było przyczyną https://[ciach]-forum.pl/Watek-SCENIC-II-PH-II-usterka-ladowania-akumulatora?page=7

Edytowano przez damian2011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, damian2011 napisał:

Tylko po przejechaniu ok 17 kilometrów, znów pojawia się (usterka ładowania akumulatora i napis "Stop") ,

napięcie na akumulatorze w trakcie palenia się usterki jak i bez niej wzorcowe 14.3-4.

Ale nie mogę zmierzyć na alternatorze, albo wychodzi 0. 

Jeżeli na alternatorze napięcie 0,00 V  to ;

4 godziny temu, damian2011 napisał:

No i wymieniony kabel masowy od akumulatora do silnika, regulator napięcia, oraz kółko na alternatorze i usterka gaśnie po odpaleniu.

- może to świadczyć o niewłaściwym regulatorze napięcia, musi być oryginał, właściwie dobrany, 

- czy napięcie na akumulatorze zmienia się wraz ze zmianą obrotów??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to nie sprawdzałem jutro sprawdzę i dam znać jakie jest napięcie przy różnych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że zmierzysz na zaciskach akumulatora. Jeśli sprawny jest bezpiecznik alternatora  to jest zbliżone

 

 

lapka2.gif
Regulamin pkt.
5.13 – cytowanie Aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może sprawdzić bezpiecznik od alternatora.Ktory to?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×