Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

niskie napięcie ładowania i komunikat stop


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! problem pojawił z podczas jazdy.Najpierw pojawiła się ikonka  akumulatora i potem ikonka (napis) stop. Sprawdziłem napięcia miernikiem i tak : akumulator ok. 12.4v, ładowanie bez obciążenia ok.10v . Miał ktoś podobny przypadek, szczególnie chodzi mi o ten komunikat "stop" .Za bardzo nie wiem od czego zacząć, alternator pracuje, paski są całe. Na początek myślałem o regulatorze napięcia,ale wolałbym najpierw sprawdzić niż kupować w ciemno. Będę wdzięczny za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrą masz nadzieję i sporo możesz zaoszczędzić jak sam wymienisz szczotki, ale przedtem trzeba miernikiem zmierzyć, czy na zacisku, gdzie jest przykręcony gruby czerwony przewód nie ma właściwego napięcia, bo również może być spalony bezpiecznik na płytce zacisku dodatniego akumulatora. Równie dobrze może nie łączyć wtyczka wkładana do regulatora napięcia.

Przed odkręceniem regulatora odłączamy klemę na akumulatorze. Jak go wyjmiesz od razu zobaczysz długość szczotek.

Mając lutownicę i trochę indywidualnych umiejętności wymiany dokonasz sam. (jest na YT).

Jeśli zdecydujesz się na wymianę regulatora musisz odczytać dokładnie typ alternatora i nie dać sobie wcisnąć czegoś, co będzie później stanowiło kolejne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jabrze napisał:

czy na zacisku, gdzie jest przykręcony gruby czerwony przewód nie ma właściwego napięcia

no właśnie jakie powinno być? bo rozumiem,że to jakiś +?

 

10 godzin temu, jabrze napisał:

spalony bezpiecznik na płytce zacisku dodatniego akumulatora

przewodzi w obydwie strony,znaczy ,że działa

 

10 godzin temu, jabrze napisał:

może nie łączyć wtyczka wkładana do regulatora napięcia

chyba zrobiłem błąd,bo wypiąłem tę wtyczkę dla sprawdzenia, zapiąłem i sprawdziłem przed sprawdzeniem nap.ładowania. Po poprawieniu wtyczki, ładowanie o dziwo ok.14,1 (wczoraj kilka prób i ok10v) ale po którejś próbie spadło do ok 13,5.Ale pytanie, czy na pewno od wypięcia i zapięcia wtyczki tak się stało, tego nie wiem.

 

Zniknął natomiast alert STOP i ikonka akumulatora (przypuszczam,że są jakiś graniczne wartości nap.ładowania i inf.na tablicy ma z tym jakiś związek)

Spróbuję potraktować wtyczkę KONTAKTEM, przeczyszczę klemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są symptomy kończących się szczotek. Przez chwilę miałeś 14,1V, czyli prawidłowo. Szczotki na alternatorze drgają i przewód prądowy szczotki ogranicza możliwość prawidłowego docisku sprężyny i przez to wytworzone napięcie maleje. Ograniczenie jest po to, żeby nie uszkodzić powierzchni pierścieni twornika.

Dziwi mnie tylko, że  oryginały siadły poniżej 200 kkm.

Zmiana szczotek rozwiąże wszystkie problemy.

Ta graniczna wartość dla ikony akumulatora to 13V na liczniku, czyli 13,3 na akumulatorze. Stop zapala jeśli ładowania nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat , mianowicie posiadam RENAULT MEGANE II KOMBI 2.0 I 16V 135KM 99KW. Wracając z dłuższej trasy zaczęła mi się palić kontrolka od akumulatora razem z kontrolką stopu. Na całe szczęście udało mi sie przejechać jeszcze 150km i dotrzeć do celu. Sam alternator wymieniałem jakieś 1,5 r temu. Napięcie na włączonym silniku jest poniżej 12V. Jeżeli alternator wymieniałem całkiem niedawno , to czy to może chodzić o regulator napięcia? Chyba kupię regulator i spróbuje sam go wymienić. Czy jest możliwość wymiany regulatora bez wyciągania alternatora , mógłby ktoś poratować jakimś tutorialem , bądź zdjęciami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale miałeś szczęście. Niezły masz akumulator i pewnie wyłączyłeś światła. Alternator wymieniłeś na używkę?

Jest taka możliwość,  ale oczywiście z odłączonym akumulatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak :), tym razem miałem szczęście . Ale raz zdarzyło mi się przy -10 utknąć na niemieckiej autostradzie , przez tą sama usterkę. Alternator zostal wymieniony na nowy , więc nie powinien tak szybko się skończyć? Czy w megane || ph || można się dostać do regulatora bez jakis większych problemów? Bez wykręcania alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.07.2018 o 10:31, jabrze napisał:

Możliwe, że nie łączy na UPC lub przy samym regulatorze

dobra rada, na początek wszystkie łączenia , czyli PLUS na alternatorze, wtyczka+gniazdko (potraktować jakimś KONTAKTEM)

 

Dnia 25.07.2018 o 07:06, Bartosz1989 napisał:

zeby wymieic najpierw regulator

było by bardzo dziwne,żeby w nowym alternatorze padł regulator, ale to tylko elektronika... Pewnie najprościej byłoby zrobić podmiankę regulatora na inny. W Twoim przypadku nie powinno być problemu (nowy alternator) Jest jeszcze jedna metoda sprawdzenia regulatora "na stole" (szukaj w google)

Ja po wymianie szczotek jestem połowicznie zadowolony, bo ładowanie  bez obciążenia wskazuje ok14v (powinno być chyba trochę więcej) ,ale przed wymianą było ok 10v, więc zobaczę jak będzie w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam mam podobny problem, megane 2 ph2 1.9 dci  130 KM. Kilka razy na ok sekundę zapaliła mi się kontrolka akumulatora i info " usterka ładowania akumulatora". Następnie w trasie w czasie jazdy zapaliła się na stałe. Sprawdzone napięcie na alternatorze 11,5 czyli za małe, mam pytanko czy brak masy może być temu winne? Bo już miałem jakiś czas temu taki błąd i winna była waśnie masa. Wolał bym najpierw zacząć od tego a później ewentualnie zająć się samym alternatorem. I ewentualnie gdzie znajdują się punkty masowe meganki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!