Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pacjent Megi II 1.6 16V problem z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum. Jestem nowym użytkownikiem więc bardzo proszę o wyrozumiałość i cierpliwość. Pacjent Megi II 1.6 16V 2003r 113km, auto od kilku dni miało problem z odpalaniem ale od początku na początku był problem z otwieraniem drzwi kierowcy trzeba było kilka razy nacisnąć otwieranie drzwi na pilocie (bateria jest nowa). Pózniej zaczął się problem z odpalaniem samochód bardzo długo kręcił ale odpalał pózniej trzeba było trzymać pedał gazu w podłodze żeby w ogóle ruszył i od razu gazowanie i było okej, do następnego odpalania z każdym odpalaniem co raz gorzej na to reagował aż nie odpalił w cale. Prąd jest 12.5V, nie ma lewego powietrza iskra jest paliwo jest (silnik z LPG miesiąc temu założony) czujnik położeniu wału jest w porządku. Przychodzi mi na myśl ze  może to immo bądz pompa paliwa. Nie mam możliwości podpięcia do clipa ponieważ auto utkneło na parkingu pod marketem i to jeszcze 70km od mojego miejsca zamieszkania. Dziś jadę spróbować odpalić go awaryjnie na LPG. i dodam filmik co się dzieje a lampką immo itd. Dodam jeszcze że na początku obrotomierz podnosił się nie znacznie pózniej tak jakby chwilę pracował a pózniej już tylko kręcił. Bardzo proszę o pilną pomoc. Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego możesz sprawdzić. Musiałbyś omomierzem się podłączyć pod niego, zakresu oporności nie pamiętam, ale na pewno na forum znajdziesz. Czy pompa działa to wystarczy, że podniesiesz sobie kanapę i uruchomisz zapłon w aucie, powinieneś usłyszeć jej pracę. Jakby jednak pompa niedomagała, lub filtr paliwa był zapchany, to raczej jak jeszcze jakoś tam odpalał miałbyś problemy z pracą silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostałe drzwi normalnie. I odpalał bez gazu bez problemu a teraz takie coś. Po odłaczeniu listwy bezpieczników pod maska chwilę jakby chodzi i zdycha nie mam jak przesłać tu filmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zamku kierowcy masz do wymiany zębnik napędu zamka (Allegro-9,90).

Chwilę chodzi i zdycha na benzynie?

Na gazie też?

Opisz dokładniej.

Element zamka do wymiany https://allegro.pl/renault-megane-ii-2-mk2-zamek-drzwi-lewy-przod-kli-i5889538938.html#thumb/5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki wielkie ale to się zrobi jak ona w ogóle ruszy samochód poza miejscem zamieszkania juz 3 dzień i dalej problem nie rozwiązany. Serwisy albo nie mają czasu albo oni się tym nie zajmują... Ręce opadają, podam link do YT z filmikiem co się dzieje bo tutaj nie mogę dodać. Link do YouTube 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam pod marketem możesz wyczyścić czujnik położenia wału pomimo tego, że coś pokazuje ( klucz 10 i drobny papier ścierny). Możesz sprawdzić, czy podaje paliwo ( wypiąć zasilanie przy silniku szybkozłączką ).  Wyjąlbym zawór KZFR ( klucz 10) i sprawdziłbym czy jest sitko, które jednocześnie oddziela obwody, oraz czy przy wstrząsie nie puka tłoczek. Możliwe, że uszkodzone jest koło w następstwie tego zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wyciągałem i czyściłem, pompa śmiga. Dodam że koło już z miesiąc, dwa temu zaczeło chrobotać.

I jeśli to KZFR i czujnik jakie koszty? Pewnie koło tysiaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli straciłeś ostatnią szansę na odpalenie. Pozostaje wózek, albo laweta.

Koło między 200-300 i elektrozawór.

Przy tym jednymi kosztami warto zrobić pompę wody i rozrząd jak może być przewidywana taka potrzeba.

Nie wiem ile jeździsz, więc może napisałem na wyrost, ale koszty samej wymiany koła są spore i wspólne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę wody możesz oczywiście sobie darować, ale pasek rozrządu kosztuje grosze, a nie powinno się naciągać dwa razy tego samego, nawet jeśli ma przebieg mały...Zapłacisz i tak, jak za wymianę rozrządu, bo KZFR jest napędzany tym paskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie auto u mechanika wstępne ustalenia są takie że na pompę paliwa nie dochodzi prąd. Podłączona na krótko auto normalnie odpala. Jakieś sugestie? Jakiś moduł UPC itd.? Bo nie bardzo jestem w temacie tych modułów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem Ci, żeby sprawdzić, czy podaje paliwo.

Pod maską bezpieczniki są na UPC. Po otwarciu pokrywy widzisz dwie prostokątne wtyczki. Na brązowej jest pin sterujący przekaźnikiem załączania pompy paliwa. Na listwowej wtyczce PPH2 pin nr 5 to + 12V idący do zasilania pompy paliwa.

Edytowane przez jabrze
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No okej. Zapomniałem dodac że gasła mi wcześniej jedna lampa dokładnie lewy przód mijania, po naciśnięciu-zruszeniu owej kostki lampa zaczęła działać. Także co może sprawiać problem? Wiązka czy moduł UPC? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!