Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II Rozrząd i panewki


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, posiadam Renault Megane II 2002 1.9 DCI.

 

Sprawa wygląda następująco w najbliższym czasie zamierzam zmienić kompletnie rozrząd i wymienić panewki.

Pytanie mam takie z jakim kosztem się liczyć. Chodzi mi o koszt części i samej robocizny u mechanika.

Co do części to nie preferuję najtańszych części, raczej takie ze średniej półki.

 

Jeżeli ktoś ma dodatkowe uwagi to śmiało piszcie, z góry dzięki za każdą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty części i usług wymienionych nie są duże.

Bardziej skupił bym się na zakresie prac. Proponuje;

-wymianę panewek, po wcześniejszym pomiarze czopów,

-wymianę zaworu odmy olejowej,

-wymianę pompy olejowej, są dwie wersję ( mankament tego silnika),

-wymianę magistrali olejowej turbiny,

-czyszczenie egr-u,

-czyszczenie odpływów odmy olejowej,

-kontrola turbiny.

Więcej informacji uzyskasz ; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winą obarcza się panewki, które nie posiadają zamków, mimo że panewki posiadające zamki nie są w stanie zapobiec ich obróceniu ( praktyka).

         Takie same panewki bez wspomnianych wąsów znaleźć można w innych silnikach Renault, np.; w motorze 2.0 dCi/150 KM,

          będącym jego następcą. Mimo posiadania tych samych panewek nie ma z nimi problemu ?

          Wina nie leży bezpośrednio w samych panewkach ;

      a/ w silniku 1.9 dCi/120 KM zamontowana jest za mało wydajna pompa oleju na biegu jałowym,

           która ma problem z dostarczeniem oleju do najdalej oddalonego od niej korbowodu. Słabe smarowania powoduje 

           szybsze zniszczenie łożyska ślizgowego (czyli obu półpanewek) ostatniego korbowodu,( zatarte i obracają się ),

      b/ niewystarczająco wydajna pompa oleju przysparza też problemów z turbosprężarką i powoduje dużo szybsze niż się

            zakłada jej zużycie,

      c/ nawet jeśli jednostka została dobrze zaprojektowana to jej kanały olejowe również mogą ulec zapchaniu.

           Powodem tego może być mocno zabrudzony olej (np. opiłkami metalu, fragmentami zużytego filtra oleju, drobinami 

           nagaru), na którego wymianie właściciel auta oszczędzał.

            Konieczność stosowania filtrów renomowanych firm ; mann, knecht, purflux,

      d/ warto także zdawać sobie sprawę, że dodawanie preparatów uszczelniających silnik bardzo często przyczynia się do   

            zablokowania drożności kanałów olejowych ( preparaty te zazwyczaj zwiększają gęstość oleju) ,

      e/ stosowanie interwału wymiany oleju i filtra co 30.000 km,

      f/  stosowanie niewłaściwych olejów,

      g/ mało wydajna odma olejowa,

      h/ mała pojemność miski olejowej.

Więcej informacji w zalecanym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak wymieniasz panewki i rozrząd to przy okazji będzie łatwiej wymienić pompę (i miskę trzeba przy tym też nową) na taką od 130 konnego 1,9dci, bo tam jest inny-dłuższy łańcuch pompy a jego bez ruszania rozrządu nie wymienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko od siebie że panewki z zamkiem też się obracają.Tak duża siła jaka działa na tłok nie jest wstanie uciąć 1mm^2 metalu? Trochę myślenia.Zamki to tak naprawdę znaczniki.Żeby dolnej panrewki nie zamontować na odwrót z górną.Panewki bez znacznika są tańsze i korbowód nie potrzebuje wycięcia na znacznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!