Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zainteresowanych. Nigdzie nie mogłem znaleźć problemu jaki mnie dotyczy. Na różnych forach przeszukałem. Jeśli coś mi umnknęło to proszę o wyrozumiałość i wskazanie drogi.

Megane II Ph II 2.0 dCi, 150 KM, około 320000 km przebiegu. Około dwa tygodnie temu wracając z pracy (80 km) pod koniec zaświeciła mi się kontrolka ESP (trójkącik pomarańczowy z autkiem wychodzącym z poślizgu) i pojawił się komunikat "Sprawdź ESP". Na drugi dzień odpaliłem samochód i nie było śladu po kontrolce i komunikacie. Komputer samochodu nic nie zapisał. Ale i tak myślę jadę na warsztat niech sprawdzą co to jest. Po krótkiej jeździe pojawił się piktogram ESP i komunikat "Sprawdź ESP". Myślę, to dobrze że jadę na warsztat. Ale za chwilę pojawił się komunikat "Sprawdź wtrysk" i auto straciło moc. Brak reakcji na pedał gazu a obroty powędrowały na 1800 i ani rusz. Cisnę gaz a tu nic. Po naciśnięciu hamulca obroty natychmiast schodzą na poziom 780 i ani drgną. Gdy puszczę hamulec znowu na 1800. Nie włącza się też tempomat guzikiem po lewej stronie. Co do tej pory zrobiłem: zaliczyłem trzy warsztaty. Wszędzie kasowali błędy i rozkładali ręce bo komputer nie zapisał (czy coś podobnego) błędów. Podłączyłem sam SDProg i on wyłapał mi gdy wyświetla się "Sprawdź ESP" błąd P0225 - przepustnica / czujnik pozycji pedału / przełącznik "C" - awaria, a gdy zaczął "Sprawdź wtrysk" to błąd P2120 - przepustnica/ czujnik pozycji pedału / przełącznik "D" obwodu. Po lekturze internetu podmieniałem pedał gazu, przepustnice i bez rezultatu. Sprawdziłem i wyregulowałem czujnik co jest przy hamulcu. Sprawny. Drodzy forumowicze, czy ktoś miał taki przypadek? Dodam, że oprócz tej jednej ikonki ESP i dwóch komunikatów nic innego nie wyświetla się. O co chodzi z tym przełącznik "C" i "D"? Ten przypadek mnie wykańcza. Przyjmuję każdą sugestię, gdzie mam szukać?.

Aaaacha. Nie wysyłajcie mnie do ASO bo byłem tam miesiąc temu z innym problemem i chcieli mnie skasować ponad 600 zł. za nic. Auto po trzech dniach "naprawiania" oddali mi z głupią miną że nie wiedzą dlaczego jest problem. Do ASO na końcu jak wszystko wyczerpię. Chyba że będę musiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę już mieszać więc napiszę tutaj. Może przyda się komuś ten dziwny przypadek. Sprawa chyba rozwiązana. Ale po kolei.

Dzisiaj zciągnąłem zderzak żeby wymienić żarówkę i zerknąć na czujnik klimy bo mi padła. Żarówkę wymieniłem. Odłączyłem czujnik, pooglądałem i zauważyłem przyczynę że klima nie chciała się włączyć. Otóż trzy kabelki były poszarpane przez koło pasowe, ale nie odłączone. Polutowałem, zaizolowałem i czujnik włożyłem na miejsce. Oczywiście popryskałem łączenia WD40. Po złożeniu wszystkiego i odpaleniu samochodu klima odżyła i zaświeciła się jak zawsze ikonka ESP. Ale gdy ruszyłem to po chwili zgasła. Aż mi się wierzyć nie chciało. Byłem spokojny bo to francuz i zawsze może coś pofiksować. Ale godzinna jazda nie zmieniła nic na tablicy przyrządów.

Podsumowując: kontrolka ESP zaświeciła mi się, silnik stracił moc, obroty weszły na 1800 i tylko naciśnięcie hamulca powodowało zejście do 780. To wszystko przez przetarte przewody od klimy przy czujniku. Czy to możliwe? Jaki to ma związek? Czary!!! A tyle czasu i kasy zmarnowałem. Oby to było tylko to. A chciałem do klimy na wiosnę zaglądnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rybaryba napisał:

X

Nigdy bym na to nie wpadł. 

Miejsca łączeń elektrycznych musisz odtłuścić i zrobić kontaktami. WD40 się za chwiłę zemści i może być za późno, ale gratuluję ogarnięcia tego trudnego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to była ta przyczyna to współczuje nam właścicielom francuzów szukania przyczyny -"dlaczego świeci ESP?" Koszmar. Ale jaka dziś radość i zdziwienie poplątane z niedowierzaniem mną ogarnęły. Nie do opisania. Odnośnie WD40, to tylko to miałem pod ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale pod błędem ESP mogą kryć się problemy z elektryką. U mnie w lagunie II pare lat temu swiecił się ESP+ SERV a przyczyną był wtryskiwacz benzynowy który miał zwarcie ( podwyższony pobór prądu). Samochód po odpaleniu przez ok 5 sek chodził poprawnie, następnie zaczynał chodzić na 3 cylindry i zaswiecal sie ESP+SERV, dobrze że miałem gaz w aucie to przetestowałem na gazie że ABS i ESP działa poprawnie i szukałem usterki gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!