Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zainteresowanych. Nigdzie nie mogłem znaleźć problemu jaki mnie dotyczy. Na różnych forach przeszukałem. Jeśli coś mi umnknęło to proszę o wyrozumiałość i wskazanie drogi.

Megane II Ph II 2.0 dCi, 150 KM, około 320000 km przebiegu. Około dwa tygodnie temu wracając z pracy (80 km) pod koniec zaświeciła mi się kontrolka ESP (trójkącik pomarańczowy z autkiem wychodzącym z poślizgu) i pojawił się komunikat "Sprawdź ESP". Na drugi dzień odpaliłem samochód i nie było śladu po kontrolce i komunikacie. Komputer samochodu nic nie zapisał. Ale i tak myślę jadę na warsztat niech sprawdzą co to jest. Po krótkiej jeździe pojawił się piktogram ESP i komunikat "Sprawdź ESP". Myślę, to dobrze że jadę na warsztat. Ale za chwilę pojawił się komunikat "Sprawdź wtrysk" i auto straciło moc. Brak reakcji na pedał gazu a obroty powędrowały na 1800 i ani rusz. Cisnę gaz a tu nic. Po naciśnięciu hamulca obroty natychmiast schodzą na poziom 780 i ani drgną. Gdy puszczę hamulec znowu na 1800. Nie włącza się też tempomat guzikiem po lewej stronie. Co do tej pory zrobiłem: zaliczyłem trzy warsztaty. Wszędzie kasowali błędy i rozkładali ręce bo komputer nie zapisał (czy coś podobnego) błędów. Podłączyłem sam SDProg i on wyłapał mi gdy wyświetla się "Sprawdź ESP" błąd P0225 - przepustnica / czujnik pozycji pedału / przełącznik "C" - awaria, a gdy zaczął "Sprawdź wtrysk" to błąd P2120 - przepustnica/ czujnik pozycji pedału / przełącznik "D" obwodu. Po lekturze internetu podmieniałem pedał gazu, przepustnice i bez rezultatu. Sprawdziłem i wyregulowałem czujnik co jest przy hamulcu. Sprawny. Drodzy forumowicze, czy ktoś miał taki przypadek? Dodam, że oprócz tej jednej ikonki ESP i dwóch komunikatów nic innego nie wyświetla się. O co chodzi z tym przełącznik "C" i "D"? Ten przypadek mnie wykańcza. Przyjmuję każdą sugestię, gdzie mam szukać?.

Aaaacha. Nie wysyłajcie mnie do ASO bo byłem tam miesiąc temu z innym problemem i chcieli mnie skasować ponad 600 zł. za nic. Auto po trzech dniach "naprawiania" oddali mi z głupią miną że nie wiedzą dlaczego jest problem. Do ASO na końcu jak wszystko wyczerpię. Chyba że będę musiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę już mieszać więc napiszę tutaj. Może przyda się komuś ten dziwny przypadek. Sprawa chyba rozwiązana. Ale po kolei.

Dzisiaj zciągnąłem zderzak żeby wymienić żarówkę i zerknąć na czujnik klimy bo mi padła. Żarówkę wymieniłem. Odłączyłem czujnik, pooglądałem i zauważyłem przyczynę że klima nie chciała się włączyć. Otóż trzy kabelki były poszarpane przez koło pasowe, ale nie odłączone. Polutowałem, zaizolowałem i czujnik włożyłem na miejsce. Oczywiście popryskałem łączenia WD40. Po złożeniu wszystkiego i odpaleniu samochodu klima odżyła i zaświeciła się jak zawsze ikonka ESP. Ale gdy ruszyłem to po chwili zgasła. Aż mi się wierzyć nie chciało. Byłem spokojny bo to francuz i zawsze może coś pofiksować. Ale godzinna jazda nie zmieniła nic na tablicy przyrządów.

Podsumowując: kontrolka ESP zaświeciła mi się, silnik stracił moc, obroty weszły na 1800 i tylko naciśnięcie hamulca powodowało zejście do 780. To wszystko przez przetarte przewody od klimy przy czujniku. Czy to możliwe? Jaki to ma związek? Czary!!! A tyle czasu i kasy zmarnowałem. Oby to było tylko to. A chciałem do klimy na wiosnę zaglądnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rybaryba napisał:

X

Nigdy bym na to nie wpadł. 

Miejsca łączeń elektrycznych musisz odtłuścić i zrobić kontaktami. WD40 się za chwiłę zemści i może być za późno, ale gratuluję ogarnięcia tego trudnego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to była ta przyczyna to współczuje nam właścicielom francuzów szukania przyczyny -"dlaczego świeci ESP?" Koszmar. Ale jaka dziś radość i zdziwienie poplątane z niedowierzaniem mną ogarnęły. Nie do opisania. Odnośnie WD40, to tylko to miałem pod ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale pod błędem ESP mogą kryć się problemy z elektryką. U mnie w lagunie II pare lat temu swiecił się ESP+ SERV a przyczyną był wtryskiwacz benzynowy który miał zwarcie ( podwyższony pobór prądu). Samochód po odpaleniu przez ok 5 sek chodził poprawnie, następnie zaczynał chodzić na 3 cylindry i zaswiecal sie ESP+SERV, dobrze że miałem gaz w aucie to przetestowałem na gazie że ABS i ESP działa poprawnie i szukałem usterki gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!