Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy zapala sie kontrolka silnika, a nawet STOP


derk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Fluenca rok 2012 mam od maja, a od czerwca zainstalowany gaz silnik 1,6 16V. Na gazie przejechane 1800km i dotychczas bez problemu. Oczywiście po 1000km zrobiony przegląd.

Samochodem głównie jeździ żona. Dzisiaj do mnie dzwoni, że samochód nie ma mocy i zapalają się kontrolki nawet STOP.

Na miejscu odpalam i próbuję jakoś dojechać do domu. Przełączyłem z gazu na benzynę i tak już pozostawiłem do chwili obecnej.

W czasie jazdy czuję  że samochód nie ma mocy,, telepie i nie chodzi na wszystkie cylindry, zaczyna migać kontrolka silnika , po jakimś  czasie STOP ( silnik może ulec uszkodzeniu) Zatrzymuję się  gaszę, po chwili   ponownie zapalam  i jadę, powoli na minimalnym gazie, ale znów miga  kontrolka silnika i STOP. Zdejmuję nogę z gazu kontrolki gasną .Ponowny postój  sprawdzam czy silnik reaguje na odpinanie kabli z cewek. Wydaje się że reaguje. Docieram do mechanika, ten podpina komputer

Wykryto przypadkowe wielokrotne  wypadanie zapłonu w cylindrach

Wykrycie niepoprawnego zapłonu cylindra 1 , następnie 2, 3 i 4.

Mechanik kasuje błędy i prosi mnie o próbna przejażdżkę z podpiętym komputerem . Podczas jazdy znów zaczyna migać kontrolka silnika, a po czasie stop.

Wracamy sprawdzamy błędy .

 

Wykrycie niepoprawnego zapłonu cylindra ale tylko na 1 i 2 .

 

Mechanik poprosił mnie o zamienienie  cewek,  od strony lewej  1 z 3 i 2 z 4. Kasuje błędy i jazda próbna.

Tym razem samochód jedzie poprawnie , brak migającej kontrolki silnika i pozostałych. Na komputerze brak błędów .

Powrót na miejsce i ponownie demontujemy cewki , ale i też świece. Widać że świece nie są najlepsze, chyba od nowości (przejechane 60tys.km).

Mechanik zaleca wymianę świec oraz cewek najlepiej 4, a na pewno dwóch.

Wstępnie umówiłem się z nim na jutro rano mam dać znać co zamawiamy.

Nim dojechałem do domu jeszcze zrobiłem rundkę po okolicy 10km i wszystko OK

W sobotę mamy jechać na urlop nad morze i teraz się zastanawiam co robić ?

Mechanik poleca świece i cewki Beru (świeca 17zł szt, cewka 190zł szt)

Prawdę mówiąc na allegro cewki widzę znacznie tańsze, ale czy warto je kupować ?

Na chwilę obecną myślę o wymianie świec i ewentualnie zakupie 2 cewek, a może wymienić tylko świece ?

 

Obecnie mam  4 cewki ELDOR 8200765882 7700875000

jak na aukcji https://allegro.pl/1966-renault-cewka-8200765882-7700875000-eldor-i5044205082.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 8.08.2018 o 19:27, derk napisał:

Zmieniłem komplet świec oraz dwie cewki nowe BERU , mam nadzieję że na tym się problem zakończy,

 

Witam

Zaliczyłem wyjazd nad morze w sumie zrobiłem 1500km

Samochód zachowywał się poprawnie, oprócz jednej rzeczy której wcześniej nie było.  Chodzi o poranne zapalenie lub po dłuższym postoju.  Zaraz po zapaleniu silnik wchodzi na obroty około 2300 po czym gaśnie,  ponownie Zapalam i już jest w miarę poprawnie.  Ewentualnie muszę go przytrzymać na obrotach przy pierwszym uruchomieniu to nie gaśnie.  W samochodzie jest założona instalacja lpg w czerwcu. W sumie do pierwszego przeglądu 100km po założeniu 10 lipca nic się nie działo.  Cewki oraz świece były zakładane w warsztacie w którym zakładałem lpg. Po wymianie była przeprowadzona kalibracja instalacji. Już sam nie wiem czy to wina instalatorów lpg? Mam pytanie czy ktoś z okolic Bytomia dysponuje clipem,  ewentualnie gdzie i jaki zakupić w dobrej cenie?

 

Jeszcze jedna sprawa, co oznacza napis ESP włączone?

Pytam ponieważ dzisiaj postanowiłem się przejechać na benzynie. Wyjeżdżając pod  wzniesienie ukazał się komunikat na czerwono ESP włączone i zgasł.  Próbowałem zapalić,  ale nie chciał. Obrocilem samochód i ponownie Zapalam zjeżdżają w dół.  Odpalił i przełączył się na gaz. Podczas jazdy przyłączylem na benzynę,  ale gasl. Czyli coś z układem paliwowym. 

Coś mnie tknęło i pojechałem zatankować benzynę.  Po wlaniu benzyny wszystko Ok. Po powrocie do domu zapytałem żonę,  czy wlewala benzynę?  Nie, po co przecież jest 1/2 zbiornika  ;). Emulator założony, ale widocznie nie działa prawidłowo. 

Zastanawia mnie co jest ten ESP, mi się kojarzy tylko kontrola trakcji? 

Edytowane przez derk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP to pierwsza reakcja na za skokowe ładowanie akumulatora. Wskazuje na problemy z obrotami.

Obroty i problemy z odpalaniem, to uszkodzone koło lub elektrozawór zfr.

Samochód musi odpalać bez użycia pedału gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Zakręć gaz na butli.

Zakończ jazdę na benzynie z 5 km przed końcem jazdy.

Obserwuj reakcję na poranne zapalenie silnika.

 

W sumie sam na to wpadłem z tym że bez zakręcania zaworu przy butli. Jeździłem na benzynie, a jutro przed zapaleniem wyłączę gaz i zobaczę jak będzie się zachowywać.

Po zatankowaniu benzyny samochód jeździ prawidłowo. Mam nadzieję, że niski poziom paliwa był przyczyną wszystkich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.08.2018 o 23:27, derk napisał:

 

W sumie sam na to wpadłem z tym że bez zakręcania zaworu przy butli. Jeździłem na benzynie, a jutro przed zapaleniem wyłączę gaz i zobaczę jak będzie się zachowywać.

Po zatankowaniu benzyny samochód jeździ prawidłowo. Mam nadzieję, że niski poziom paliwa był przyczyną wszystkich problemów.

Dzisiaj ładnie zapalił wszedł na obroty ok. 1200 i tak trzymał. Przejechałem z 5 km przyłączył na lpg i wróciłem do domu. Około godziny 15 zrobię test, zobaczymy.

Dziękuję za odpowiedzi 

Wczoraj o 17 oraz dzisiaj o z rana zapalił i silnik pracował idealnie.

Widocznie powodem była mała ilość benzyny w zbiorniku. 

Edytowane przez derk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.08.2018 o 08:38, derk napisał:

Widocznie powodem była mała ilość benzyny w zbiorniku. 

Postępuj tak dalej a będziesz miał pompę do wymiany.

Zbiornik z benzyną, napełnienie ok.0,5 V. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!