Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy zapala sie kontrolka silnika, a nawet STOP


derk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Fluenca rok 2012 mam od maja, a od czerwca zainstalowany gaz silnik 1,6 16V. Na gazie przejechane 1800km i dotychczas bez problemu. Oczywiście po 1000km zrobiony przegląd.

Samochodem głównie jeździ żona. Dzisiaj do mnie dzwoni, że samochód nie ma mocy i zapalają się kontrolki nawet STOP.

Na miejscu odpalam i próbuję jakoś dojechać do domu. Przełączyłem z gazu na benzynę i tak już pozostawiłem do chwili obecnej.

W czasie jazdy czuję  że samochód nie ma mocy,, telepie i nie chodzi na wszystkie cylindry, zaczyna migać kontrolka silnika , po jakimś  czasie STOP ( silnik może ulec uszkodzeniu) Zatrzymuję się  gaszę, po chwili   ponownie zapalam  i jadę, powoli na minimalnym gazie, ale znów miga  kontrolka silnika i STOP. Zdejmuję nogę z gazu kontrolki gasną .Ponowny postój  sprawdzam czy silnik reaguje na odpinanie kabli z cewek. Wydaje się że reaguje. Docieram do mechanika, ten podpina komputer

Wykryto przypadkowe wielokrotne  wypadanie zapłonu w cylindrach

Wykrycie niepoprawnego zapłonu cylindra 1 , następnie 2, 3 i 4.

Mechanik kasuje błędy i prosi mnie o próbna przejażdżkę z podpiętym komputerem . Podczas jazdy znów zaczyna migać kontrolka silnika, a po czasie stop.

Wracamy sprawdzamy błędy .

 

Wykrycie niepoprawnego zapłonu cylindra ale tylko na 1 i 2 .

 

Mechanik poprosił mnie o zamienienie  cewek,  od strony lewej  1 z 3 i 2 z 4. Kasuje błędy i jazda próbna.

Tym razem samochód jedzie poprawnie , brak migającej kontrolki silnika i pozostałych. Na komputerze brak błędów .

Powrót na miejsce i ponownie demontujemy cewki , ale i też świece. Widać że świece nie są najlepsze, chyba od nowości (przejechane 60tys.km).

Mechanik zaleca wymianę świec oraz cewek najlepiej 4, a na pewno dwóch.

Wstępnie umówiłem się z nim na jutro rano mam dać znać co zamawiamy.

Nim dojechałem do domu jeszcze zrobiłem rundkę po okolicy 10km i wszystko OK

W sobotę mamy jechać na urlop nad morze i teraz się zastanawiam co robić ?

Mechanik poleca świece i cewki Beru (świeca 17zł szt, cewka 190zł szt)

Prawdę mówiąc na allegro cewki widzę znacznie tańsze, ale czy warto je kupować ?

Na chwilę obecną myślę o wymianie świec i ewentualnie zakupie 2 cewek, a może wymienić tylko świece ?

 

Obecnie mam  4 cewki ELDOR 8200765882 7700875000

jak na aukcji https://allegro.pl/1966-renault-cewka-8200765882-7700875000-eldor-i5044205082.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 8.08.2018 o 19:27, derk napisał:

Zmieniłem komplet świec oraz dwie cewki nowe BERU , mam nadzieję że na tym się problem zakończy,

 

Witam

Zaliczyłem wyjazd nad morze w sumie zrobiłem 1500km

Samochód zachowywał się poprawnie, oprócz jednej rzeczy której wcześniej nie było.  Chodzi o poranne zapalenie lub po dłuższym postoju.  Zaraz po zapaleniu silnik wchodzi na obroty około 2300 po czym gaśnie,  ponownie Zapalam i już jest w miarę poprawnie.  Ewentualnie muszę go przytrzymać na obrotach przy pierwszym uruchomieniu to nie gaśnie.  W samochodzie jest założona instalacja lpg w czerwcu. W sumie do pierwszego przeglądu 100km po założeniu 10 lipca nic się nie działo.  Cewki oraz świece były zakładane w warsztacie w którym zakładałem lpg. Po wymianie była przeprowadzona kalibracja instalacji. Już sam nie wiem czy to wina instalatorów lpg? Mam pytanie czy ktoś z okolic Bytomia dysponuje clipem,  ewentualnie gdzie i jaki zakupić w dobrej cenie?

 

Jeszcze jedna sprawa, co oznacza napis ESP włączone?

Pytam ponieważ dzisiaj postanowiłem się przejechać na benzynie. Wyjeżdżając pod  wzniesienie ukazał się komunikat na czerwono ESP włączone i zgasł.  Próbowałem zapalić,  ale nie chciał. Obrocilem samochód i ponownie Zapalam zjeżdżają w dół.  Odpalił i przełączył się na gaz. Podczas jazdy przyłączylem na benzynę,  ale gasl. Czyli coś z układem paliwowym. 

Coś mnie tknęło i pojechałem zatankować benzynę.  Po wlaniu benzyny wszystko Ok. Po powrocie do domu zapytałem żonę,  czy wlewala benzynę?  Nie, po co przecież jest 1/2 zbiornika  ;). Emulator założony, ale widocznie nie działa prawidłowo. 

Zastanawia mnie co jest ten ESP, mi się kojarzy tylko kontrola trakcji? 

Edytowane przez derk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP to pierwsza reakcja na za skokowe ładowanie akumulatora. Wskazuje na problemy z obrotami.

Obroty i problemy z odpalaniem, to uszkodzone koło lub elektrozawór zfr.

Samochód musi odpalać bez użycia pedału gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Zakręć gaz na butli.

Zakończ jazdę na benzynie z 5 km przed końcem jazdy.

Obserwuj reakcję na poranne zapalenie silnika.

 

W sumie sam na to wpadłem z tym że bez zakręcania zaworu przy butli. Jeździłem na benzynie, a jutro przed zapaleniem wyłączę gaz i zobaczę jak będzie się zachowywać.

Po zatankowaniu benzyny samochód jeździ prawidłowo. Mam nadzieję, że niski poziom paliwa był przyczyną wszystkich problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.08.2018 o 23:27, derk napisał:

 

W sumie sam na to wpadłem z tym że bez zakręcania zaworu przy butli. Jeździłem na benzynie, a jutro przed zapaleniem wyłączę gaz i zobaczę jak będzie się zachowywać.

Po zatankowaniu benzyny samochód jeździ prawidłowo. Mam nadzieję, że niski poziom paliwa był przyczyną wszystkich problemów.

Dzisiaj ładnie zapalił wszedł na obroty ok. 1200 i tak trzymał. Przejechałem z 5 km przyłączył na lpg i wróciłem do domu. Około godziny 15 zrobię test, zobaczymy.

Dziękuję za odpowiedzi 

Wczoraj o 17 oraz dzisiaj o z rana zapalił i silnik pracował idealnie.

Widocznie powodem była mała ilość benzyny w zbiorniku. 

Edytowane przez derk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.08.2018 o 08:38, derk napisał:

Widocznie powodem była mała ilość benzyny w zbiorniku. 

Postępuj tak dalej a będziesz miał pompę do wymiany.

Zbiornik z benzyną, napełnienie ok.0,5 V. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!