Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana silnika 1.9 dCi 120 km


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zakupiłem Megane 2 silnik 1.9 dCi 120 km, lecz silnik jest zatarty, posiadam drugi taki silnik, identyczny różni się tylko tym, że jest 2 lata starszy. ( Ten zepsuty w aucie z 2005 roku, ten sprawny w 2003 ) I teraz pytanie, czy po przełożeniu silnika podłączeniu wiązki będą jakieś problemy ? Jak wygląda przypisywanie wtryskiwaczy? Jeżeli silnik jest identyczny też należy to zrobić? Na co jeszcze zwrócić uwagę? Chodzi mi tu konkretnie o zgranie wszystkiego pod względem elektryki. W reszcie nie mam problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki mogą się różnić osprzętem. Ten starszy może mieć turbo bez zmiennej geometrii czyli 100 konny.

Bez problemu zadziała na Twoim sterowniku. Wtryski ze złymi numerami dostaną impulsy  dla korekt zerowych. Później będzie można je przypisać ale to nawet nie jest konieczne dla dobrego silnika - sprawdzisz i podejmiesz decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten silnik jest z Megane/scenica/laguny II lub Espace IV to będzie pasować. Mogą być różnice we wtyczkach czujników, ale te przekladasz z uszkodzonego silnika. Wtryski przełóż stare, zamontuj w tych samych miejscach to nie będziesz musiał programować. Pamiętaj o nowych podkładkach pod wtryski. Jeżeli oznaczenia na blokach (F4, f4k, f4r, f4a itp) obu silników są takie same, to wszystko pasuje bez problemu. Jeżeli są inne to też da się zamontować, ale np nie wszystkie śruby będą pasować (np od mocowania wspornika osprzętu). Dawno temu wrzucałem zdjęcie z porównania  bloku F4 i f4k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F9q to ogólna nazwa silnika 1,9 dCi i jest stosowana już od 2000 roku gdy ten silnik zaczęto montować w renówkach. Oznaczenia, o których pisałem są odlane na bloku, o ile pamiętam to od strony ściany grodziowej. 

 

Oznaczenie f9q spotkałem raz na bloku silnika 1,9 130KM z Megane III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest ten sam porównałem, Teraz mam pytanie. Samochód miał mieć zatarty silnik, lecz nawet nie odpalał, lecz ciekawość doprowadziła mnie do tego by go odpalic, ogarnąłem elektrykę i spróbowałem. Samochód odpalił ... lecz jest stukanie wydaje mi się, że to panewka, stuki słychać bardziej od góry silnika, 1 cylinder od rozrządu, lecz mam pewne domysły, że to nie koniecznie musi być ona. Samochód ciężko pali. Kręci z 5 sekund potem wejdzie na obroty około 500/600 pochodzi tak chwile, po czym wejdzie na te 900 i sobie chodzi i stuka. Szybkość stukania wzrasta w raz z obrotami, gdy wkręce go do 2000, i opada, to schodzi do 700 i czasem nawet zgaśnie, lub ledwo podciągnie do tych 900. 

Jedyne co mi z tego pasuje do panewki to stukanie. Możliwe jest, że źle złożony rozrząd? Czy takie objawy z ciężkim odpalaniem są możliwe dla panewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że przy wchodzeniu 500-900 obrotów jak odpala, trzęsie całą budą. Stukanie występuje jakby tylko na 1 cylindrze. 

Myślałem o tej panewce ale wydaje mi się, że to odpalałby normalnie. A nie miał problem z odpaleniem. Przy ewentualnym źle ustawionym rozrządzie walenie tłoka o zawór tez bedzie słyszalne coraz częściej z obrotami. Jutro zerknę na rozrząd, chyba, że jest jakiś inyn sposób na sprawdzenie co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić kompresję. 

Przy stukaniu panewki hałas czesto wydaje się, że hałas jest u góry. Obejrzyj filmy na YT i spróbuj porównać.

Może wtrysk jest do wymiany? ( Mało prawdopodobne).

Są błędy na komputerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie posiadam clipa,  ciężko stwierdzić jedyny błąd który wyskakuje po odpaleniu silnika to Check Injection. Czyli coś związanego z głowica. Dodam, ze sprawdziłem rozrząd jest przestawiony o 4 zabki. Czyli po prostu musiał przeskoczyć. Głowica do zdjęcia. Teraz zastanawiam się nad robieniem tego silnika. Wolałbym zrobić głowice ( zwłaszcza ze posiadam wystarczy splanowac) kupić rozrząd, niż podmieniać silniki. Lecz jest to dosyć ryzykowne moim zdaniem. Nie wiem

czy ten silnik bierze olej. Po kompresji tego nie sprawdzę jak zawor pokrzywiony. Także na ktoś jakiś sposób na sprawdzenie szczelności cylindrów ? Po zdjęciu głowicy ? Czy lepiej sobie odpuścić robienie tego silnika i wstawić tam pewny ? Silniki f9q 88 kw 120 km. Niczym się nie różnią lecz maja inne liczniki, ten sprawny był w aucie z licznikiem do 7 tys. Obrotów, a ten z przeskoczonym rozrządem ma do 5 tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, MechanikAmator napisał:

błąd który wyskakuje po odpaleniu silnika to Check Injection. Czyli coś związanego z głowica.

To nie jest prawda.

Im więcej razy będziesz uruchamiał silnik tym większy będziesz miał bigos w środku.

Należy zdemontować głowice, wyjąć tłoki i przeprowadzić weryfikacje uszkodzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij głowicę, przekręć wałem tak, żeby ustawić tłoki mniej więcej w jednej płaszczyźnie. Zalej cylindry naftą lub ON i obserwuj. Jak płyn szybko zniknie to znaczy, że pierścienie zużyte. 

Możesz mieć też kumulację, czyli przestawiony rozrząd i obróconą panewkę - jak masz chęć to kręć ten silnik, jak masz pewny, sprawny silnik to przekładaj silnik i już, tylko załóż nowy rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten silnik ma przejechane 250 000 km a na nowym rozrządzie 3000. Wyjęty z samochodu po stłuczce. ( Dostał w tył konkretnie ). Jest sprawny. Chyba tak zrobię.  Będę miał przynajmniej wsyztsko pewne. Teraz pytanie ... silnik jeden z 2003 licznik miał do 7000 obrotów ( sprawny ). Ten na aucie jest z 2005, przedlift licznik do 5000 obrotów.  Obydwa 88 kw 120 km. To jest tylko kwestia innego licznika ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!