Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

niskie obroty, mała prędkość


Greg0r

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

to są te same świece, tylko proponuje zapewnić odstęp elektrod 0,7 mm

Czyli wystarczy, że zakupię świece 0,7mm ? Np. takie https://allegro.pl/oferta/febi-swieca-zaplonowa-peugeot-106-206-207-306-307-7797168485

47 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

    - beru Z193 za 11 zł/szt,

      - beru Z340 za 43 zł/szt,

Z193 - pokazuje, że mają odstęp 0,9mm a Z340 trochę drogie jak "na test"

48 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

4/ Podaj oznaczenie tych świec;

Wieczorem zrobię zdjęcie i załączę

48 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

5/ Czy poczytałeś o uszczelniaczach zaworowych?

     - jak z zużyciem oleju?

Jakoś mi to umknęło.. Jeśli chodzi o zużycie, to olej był wymieniany w zeszłym roku - około 14k km temu. Od tamtego czasu nie było potrzeby dolewania. Teraz patrząc na bagnet, to trzeba by dolać ale nie robię tego, bo za chwilę go wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Greg0r napisał:

Z193 - pokazuje, że mają odstęp 0,9 mm

Skoro mają odstęp 0,9 mm, to należy przy użyciu ;

   - szczelinomierza i np; klucza do świec zmniejszyć odstęp do 0,7 mm,

Warto abyś załączył wygląd świec z silnika.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Skoro mają odstęp 0,9 mm, to należy przy użyciu

Czyli lepiej kupić BERU niż np FEBI i dostosować odstęp ? Wolałbym kupić "gotowca" 0.7mm, więc może inna marka ?

3 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Warto abyś załączył wygląd świec z silnika.  

Zrobię to w sobotę/niedzielę i załączę foty.

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

 - szczelinomierza i np; klucza do świec zmniejszyć odstęp do 0,7 mm,

świece, które przeleżały w bagażniku to Renault 7700500155

 

swiece.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.08.2018 o 08:09, Andrzej-2010 napisał:

Podciśnienie w kolektorze dolotowym ( na ciepłym silniku ) powinno oscylować w granicach ; 

     ok 28 do 36 kPa,

Witam ponownie. Czy chodzi tutaj o ten odczyt ? (zdjęcie)

I drugie pytanie. Pojawił się kilka dni temu błąd ABS. Świeci się kontrolka a na kompie mam taki błąd jak poniżej (zdjęcie). Czy może to oznaczać uszkodzony przekaźnik ? 

przekaznik.thumb.jpg.a0e8e4f3ea75943c8d01c15a0d00bf0f.jpg

cisnienei.thumb.jpg.76c67943df4bef066194b2e46e5fb859.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Greg0r napisał:

 Czy może to oznaczać uszkodzony przekaźnik ?

Twój odczyt to ciśnienie atmosferyczne. Andrzej pisze o podciśnieniu mierzonym na mapsensorze na obrotach biegu jałowego - wskazanie nie mniej niż -26 kPa

Błąd ABS. Twój błąd jest bardzo ogólny. Nic on nie oznacza oprócz uszkodzenia, którym równie dobrze może być niełączący czujnik. Clip prawdę powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jabrze napisał:

Twój odczyt to ciśnienie atmosferyczne.

Dzięki, tutaj jeszcze sprawdzę gdzie to się znajduje. Udało mi się pożyczyć na weekend komputer MultiDiag PRO+ Silver II i miałem nadzieje, że dam radę odczytać chociaż te rzeczy, o których pisaliście.

11 godzin temu, jabrze napisał:

Twój błąd jest bardzo ogólny

Wszedłem dalej w diagnostykę i tam pokazuje mi 4 czujniki. Każdy z nich wykazuje prędkość 2 km/h (auto stoi). Ruszyłem auto w przód i tył i te wartości nie zmieniały się. Komputer reagował na wciśnięty pedał hamulca.

 

czujniki abs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mogłoby to mieć coś wspólnego z błędami immo ?

 

23 godziny temu, jabrze napisał:

Wyczyść wtyczkę przy pompie ABS.

Zakladam ze chodzi o ta wtyczke, tylko jak ja wypiac ? 

IMG_20190914_100430.thumb.jpg.4644a7ba96e520847cdc48f6f9976b0e.jpg

Dnia 13.09.2019 o 11:20, jabrze napisał:

? Może to chodzi o przekaźnik wspólny z zapłonem - błędny komunikat.

Wtyczka została sprawdzona wczoraj. Była idealnie czysta, jak nowa. Wygląda na to, że jest hermetyczna a do tego ma dodatkową plastikową osłonę. Problemem okazała się skrzynka bezpieczników przy akumulatorze. Bezpiecznik odpowiedzialny za ABS nie dał się wyciągnąć, w efekcie czego jedna nóżka urwała się i została w gnieździe. Kolejny bezpiecznik to samo. Wszystkie złącza i bezpieczniki zaśniedziałe, chyba jeszcze oryginalne, patrząc po kolorach bezpieczników. Wymieniłem 3 bezpieczniki (w tym ten od ABS) na nowe, oczyściłem skrzynkę. Było trochę walki z nóżkami, które się urwały i zostały w gniazdach ale ostatecznie błąd ABS zniknął a także wszystkie błędy zasilania immo. Pozostał tylko błąd poduszki (tak mam od początku). Wyczyściłem wszystkie złączki pod fotelem kierowcy ale to niczego nie zmieniło. Czy ktoś z Was się orientuje czy te wartości dla poduszek są prawidłowe (zdjęcie). Czy poduszka kierowcy ma jeszcze złączkę gdzieś na boku fotela ?

 

poduszka.jpg

poduszki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 10.09.2018 o 15:10, Andrzej-2010 napisał:

Wg, mnie należy; ( filtr paliwa wymieniłeś?? )

wymienić silniczek krokowy na oryginał,

- zapewnić czystość i szczelność map-sensorowi,

- przeczyścić przepustnicę, wymienić oringi,

- wymienić cewki na beru.

Witam ponownie. Minął kolejny miesiąc tej nierównej walki... Kolejne kroki jakie poczyniłem:

- dwa tygodnie temu wymiana cewek na używane BERU (ze sprawnej meganki) - przez dni (pierwszy delikatny przymrozek) auto chodziło o tyle lepiej, że ani razu nie próbowało gasnąć. Nie schodziło poniżej około 550 obrotów, nawet po szybkim przełączeniu się na gaz. Siódmego dnia znowu zgasło na zimnym - jeszcze na benzynie. 

- tydzień temu wymiana uszczelek kolektora ssącego - komplet oryginałów + nowe świece BOSH. Niestety niczego to nie zmieniło. Aktualnie wydaje się, ze jest jeszcze gorzej, telepie budą na wolnych obrotach. Nieco lepiej jest na rozgrzanym silniku. Dziś zauważyłem, że wraz z falowaniem obrotów przygasają światła. Momentami auto zachowuje się jakby było przydławione, do momentu ponownego odpalenia. Czasami sprawia wrażenie, że dawkuje paliwo jakby z przerwami. 

Czy to normalne, że komputer na rozgrzanym pokazuje obroty na jałowym na poziomie 752-758 obrotów a mimo to wskazówka faluje i pokazuje stan poniżej tych 750 ? 

Poniżej krótki filmik falowania, obrotów na jałowym oraz ogrzewanie sondy.

https://drive.google.com/open?id=1-INz3ETi8kYuVsIzEWND75SG4uxQI-Kr

https://drive.google.com/open?id=1-B1FAFvEs-FK8aWVtW9PVe_NxH8EOWBo

https://drive.google.com/open?id=1-FI_-V_o9xt0PrpdWVTyfOPEscXbTc5c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie obrotów biegu jałowego w benzynie w zakresie do 30 to normalność. Falowanie  jest nieodczuwalne że względu na bardzo niską częstoiwość. Nie powinno być zauważalne na światłach przy dobrym alternatorze, który już ładuje akumulator.

Jeśli odczuwasz szarpania szczególnie na zimnym, to pierwsze podejrzenie rzucam w ciśnienie paliwa. Łatwo to możesz sprawdzić. Oceną będzie wysokość słupa zaraz po włączeniu samego zapłonu. Niestety jego nie można bezpośrednii sprawdzić interfejsem. Ewentualnie można to określić po wielkości korekt wtrysku, ale ta metoda bardziej dotyczy jakości paliwa jeśli dostrzeżemy anomalia.

Czy małej częstotliwości zmian wskazówka obrotomierza stoi w miejscu - u Ciebie jest inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!