Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

niskie obroty, mała prędkość


Greg0r

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli drugi przewód powinien znajdować się na dole puszki a ten obok węża (widać to na zdjęciu) powinien pozostać pusty, bez przyłącza ? Ze schematu wywnioskowałem, że odpowietrznik znajduje się na dole i jest bez przyłącza, a te dwa wypusty na górze powinny być obsadzone przewodami gumowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 27.09.2018 o 16:13, Greg0r napisał:

Dziś niestety auto zgasło mi 2 razy po przełączeniu się na LPG.

 

Dnia 10.09.2018 o 16:06, Andrzej-2010 napisał:

Gaz należy obecnie zakręcić na butli i jeździć na benzynie do czasu usunięcia usterki ( aby wykluczyć jego wpływ ),

a filtr paliwa wymienić.

Z tego wnioskuje, że nie stosujesz się do moich zaleceń, a chcesz aby problem sam się rozwiązał ;

   Gaśnie przy schodzeniu z obrotów TYLKO przy średniej temperaturze

Konieczne jest zakręcenie gazu na butli!!!! aby wykluczyć wpływ instalacji gazowej na tą usterkę,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje ;

1/ wykasowanie parametrów/błędów zapamiętanych/starych w sterowniku silnika,

2/ kontrola/wymiana uszkodzonego/nie oryginalnego regulatora napięcia /alternatora ; tylko oryginały,
3/ kontrola/wymiana uszkodzonej sondy lambda,

4/ kontrola/wymiana przewodów W/N ( jeżeli są ),

5/ wymianę kpl, uszczelek kolektora dolotowego,

6/ kontrola/wymiana czujnik temperatury cieczy chłodzącej ;

      a/ na clipie podglądnąć co pokazuje przy zimnym i nagrzanym silniku,

      b/ czy temperatura w sterowniku odpowiada temperaturze na wskaźniku temperatury cieczy,

     c/ sprawdzić jego oporność, czystość złączy, wtyczek,

     d/ czujnik ten optymalizuje ( dla danej temperatury ) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.06.2019 o 22:06, Andrzej-2010 napisał:

5/ wymianę kpl, uszczelek kolektora dolotowego

Witam.

Dziś chciałem zajrzeć w jakim stanie są uszczelki. Odkręciłem bodajże 8 śrub ale niestety obudowa kolektora nie chciała nawet drgnąć :( Czy trzeba odkręcić coś więcej aby chociażby poruszyć tym czarnym plastikiem ? Szukałem w manual`u ale nie znalazłem żadnej instrukcji.

Dnia 21.06.2019 o 22:06, Andrzej-2010 napisał:

kontrola/wymiana czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Termostat i czujnik temperatury były wymienione we wrześniu na nowe (Vernet)

Niestety nie mam clipa ale inny komputer, pod który auto było podłączane pokazywał takie same temperatury jak wskaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Greg0r napisał:

Dziś chciałem zajrzeć w jakim stanie są uszczelki.

1/ Zobacz ; Wyciek oleju...

Dnia 21.06.2019 o 22:06, Andrzej-2010 napisał:

      b/ czy temperatura w sterowniku odpowiada temperaturze na wskaźniku temperatury cieczy,

 

2/ Chodzi o to aby urządzenie diagnostyczne sprawdziło ;

      - jaką  temperaturę widzi sterownik silnika,

     - i czy ona odpowiada temperaturze na wskaźniku temperatury cieczy chłodzącej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Zobacz ; Wyciek oleju...

Hej.

To jest Megane II ale kolektor wygląda podobnie (lub tak samo ;)). Tak czy inaczej nie mogę nawet ruszyć go z miejsca. Możliwe, że aż tak się zassał/zapiekł  ?

 

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

  - jaką  temperaturę widzi sterownik silnika, 

     - i czy ona odpowiada temperaturze na wskaźniku temperatury cieczy chłodzącej.

w momencie wymiany czujnika i termostatu robiłem od razu wymianę płynu chłodniczego. Komputer odczytywał idealnie takie same wartości jak wskaźnik wewnątrz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 28.08.2018 o 08:09, Andrzej-2010 napisał:

sprawdzić czystość i szczelność map sensora.

 

witam.

Czy po wymianie mapsensora trzeba go jakoś adoptować ? Czy wymiana wymaga rozłączania aku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem dziś na nowy. Zdążyłem tylko odpalić na chwilę auto ale zmian w obrotach nie było. Jutro pojeżdżę jeszcze i sprawdzę. Czy to normalne, że po wyjęciu uszczelka mapsensora jest cała jakby w oleju ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Greg0r napisał:

 Czy to normalne, że po wyjęciu uszczelka mapsensora jest cała jakby w oleju ? 

 Im szczelniejsze uszczelniacze zaworowe tym mniej opar oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dnia 28.08.2018 o 08:09, Andrzej-2010 napisał:

- wymienić świece oraz zapewnić odległość elektrod ok.0,7 mm,

Witam ponownie. W związku z faktem, iż problem nadal występuje i zaczyna to być co raz bardziej uciążliwe (częste), to postanowiłem jeszcze spróbować powalczyć. Oczywiście w miarę możliwości do budżetu, w którym będzie to jeszcze opłacalne. W międzyczasie doszedł nowy map sensor ale to również nie wniosło nic nowego. Nic więcej do tej pory nie ruszałem, ze względu na inne wydatki (belka - o tym pisałem w innym poście, amortyzatory, końcówki drążków).

W związku ze świecami mam pytanie.

Mógłby mi ktoś podpowiedzieć jakie świece kupić ? Jest bardzo duża rozpiętość cenowa. Nawet BERU występują w wersji około 20 zł za sztukę i w wersji za prawie 3 razy tyle. Czy inne świece kupuje się do auta z gazem ? I jeszcze jedno, znalazłem ostatnio w schowku (nigdy tam nie zaglądałem ;) ) używany komplet świec oryginalnych. Czy coś się może stać jeśli je włożę i sprawdzę czy coś się zmieniło ? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Greg0r napisał:

Nawet BERU występują w wersji około 20 zł za sztukę i w wersji za prawie 3 razy tyle.

1/ W sklepie internetowym widzę;

      - beru Z193 za 11 zł/szt,

      - beru Z340 za 43 zł/szt,

2/ Są różne szkoły;

      - jedni wymieniają świece wraz z wymianą oleju i filtra oleju, 

     -  drudzy co 30.000 km,

     -  inni jeżdżą do skutku,

51 minut temu, Greg0r napisał:

Czy inne świece kupuje się do auta z gazem ?

3/ Nie ma świeć do jazdy na gazie,

      - to są te same świece, tylko proponuje zapewnić odstęp elektrod 0,7 mm,

53 minuty temu, Greg0r napisał:

 znalazłem ostatnio w schowku ( nigdy tam nie zaglądałem ;)  używany komplet świec oryginalnych.

 Czy coś się może stać jeśli je włożę i sprawdzę czy coś się zmieniło ? :)

4/ Podaj oznaczenie tych świec;

     - jeżeli będą niewłaściwe to silnik będzie się niewłaściwie zachowywał.

Dnia 12.07.2019 o 21:45, jabrze napisał:

 Im szczelniejsze uszczelniacze zaworowe tym mniej opar oleju.

 

5/ Czy poczytałeś o uszczelniaczach zaworowych?

     - jak z zużyciem oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!