Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

niskie obroty, mała prędkość


Greg0r

Rekomendowane odpowiedzi

Tak - może przeciążać mechanicznie silnik i będzie szybkie falowanie obrotów.

Wysokość strumienia paliwa z wężyka skierowanego w górę ( lekki skos, żeby się nie oblać. Powinien być nie mniej jak metr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wyciągnąć wtyczkę z alternatora. Zaniknie ładowanie, ale całkowicie zniknie obciążenie mechaniczne stawiane przez twornik i obroty pójdą w górę. Porównaj jak wyglądają korekty na wytryskach w obu przypadkach. Jeśli bez alternatora będą znikome to podejrzenie jest słuszne. Oczywiście dodatkowo biorą w tym udział wszystkie rolki, pompa wspomagania i klima. Jeśli słyszysz pracę pompy to pozostaje zrzucić pasek osprzętu i sprawdzić, czy nie ma luzu wzdłużnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 31.10.2019 o 15:19, jabrze napisał:

Łatwa w dwie osoby, ale warto postrawdzać przy takiej zainwestowanej kasie.

Witam po dłuższej przerwie. Niestety ostatecznie się poddałem w poszukiwaniach. Auto zaczyna się zachowywać coraz gorzej. Co pewien czas mam problem z ruszeniem bo gaśnie. Dodatkowo lekko się dławi nawet na rozgrzanym silniku, jadąc stałą prędkością. Biorąc pod uwagę, że w kwietniu kończy się ważność butli, ubezpieczenia i przeglądu, postanowiłem zmienić auto. Niestety budżet jest ograniczony ale chciałbym Was zapytać, czy warto zakupić Lagunę II rocznik 2005 (polift) ? Silnik 1.9 bodajże 120KM. Auto od "znajomego mechanika", który twierdzi, że nie wymaga wkładu. Faktycznie prowadzi się dobrze, silnik pracuje równo i cicho. Przebieg około 190 000. Czy te silniki faktycznie są aż tak bardzo awaryjne ? Czy elektryka w tym aucie to faktycznie taka zmora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Greg0r napisał:

chciałbym Was zapytać, czy warto zakupić 

  - Lagunę II rocznik 2005 (polift) ? Silnik 1.9 bodajże 120 KM.

Silnik ;

  -  1,6/16V to jeden z najprostszych, najtrwalszych silników,

  -  1,9 dci/120 KM - posiada szereg niedoróbek konstrukcyjnych,

Czy robisz duże przebiegi, że chcesz diesla???

Zastanów się, żebyś  " nie zamienił siekierki na kijek " - zgodnie z przysłowiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

nie zamienił siekierki na kijek

Tu możesz mieć rację. Robię około 10-12 tysięcy rocznie. Dojazd do pracy 10km w jedną stronę + czasami niewielkie trasy + ew. wakacje :)

Czyli lepiej szukać benzyny przy takich niskich przebiegach ? Finansowo paliwo wyjdzie znacznie drożej.

5 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

  -  1,6/16V to jeden z najprostszych, najtrwalszych silników,

Mój zaczął odmawiać współpracy ale może to efekt zagazowania  ?

8 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

  -  1,9 dci/120 KM - posiada szereg niedoróbek konstrukcyjnych,

Czy to faktycznie jest wersja poliftowa ? Trudno znaleźć info na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadwozie jest w dobrym stanie. Do tego nowe amory przód i tył, belka jeszcze 2 lata na gwarancji.. Do wymiany przedni błotnik bo po jakimś otarciu parkingowym zrobiła się już dziura. Tylko martwi mnie fakt, że sporadycznie nie mogę nią ruszyć z miejsca. Po dodaniu gazu auto gaśnie i przy próbie ponownego ruszenia "pierdzi" białą chmurką z wydechu. Nowa butla + pewnie regeneracja parownika + kilka innych rzeczy to już jakiś tysiąc złotych a dalej nie rozwiąże to problem, który zaczął się po 3 tygodniach jazdy na samej benzynie, bez zatankowanego gazu. Warto  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.06.2019 o 22:06, Andrzej-2010 napisał:

Proponuje ;

1/ wykasowanie parametrów/błędów zapamiętanych/starych w sterowniku silnika,

2/ kontrola/wymiana uszkodzonego/nie oryginalnego regulatora napięcia /alternatora ; tylko oryginały,
3/ kontrola/wymiana uszkodzonej sondy lambda,

4/ kontrola/wymiana przewodów W/N ( jeżeli są ),

5/ wymianę kpl, uszczelek kolektora dolotowego,

6/ kontrola/wymiana czujnik temperatury cieczy chłodzącej ;

      a/ na clipie podglądnąć co pokazuje przy zimnym i nagrzanym silniku,

      b/ czy temperatura w sterowniku odpowiada temperaturze na wskaźniku temperatury cieczy,

     c/ sprawdzić jego oporność, czystość złączy, wtyczek,

     d/ czujnik ten optymalizuje ( dla danej temperatury ) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki,

1 - zero błędów

2 - napięcia alternatora zostały sprawdzone i nic nie odbiegało od normy

3 - sonda nadal ta sama - to już się robią znaczne koszty, a to tylko diagnoza jednego elementu

4 - nie ma

5 - nowe, oryginalne (sam kupiłem i wymieniłem)

6 - dwa różne komputery pokazują te same wartości co wskazówka, ponadto  czujnik zostały wymieniony na nowy ale niczego to nie zmieniło (już o tym pisałem)

Na chwilę obecną skupiam się już na zakupie innego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!