Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

trzęsienie silnikiem, spadek mocy, wzrost spalania


pawelkocz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem ze swoją meganką 2 1.6 16v. Wczoraj zauważyłem że na niskich obrotach na jałowym biegu ok 800-900 bardzo trzęsie silnikiem i dziwnie "pryka" z wydechu, podczas jazdy jest to samo + dochodzi lekkie szarpanie.Gdy obroty przekroczą 1,5k problem znika. Dodatkowo jest zauważalny spadek mocy oraz komputer pokazuje większe spalanie na poziomie 10,5l wcześniej było to ok 7,5. I tu moje pytanie czy ktoś się kiedyś z czymś takim spotkał i jaka moze byc tego przyczyna. Z góry dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś idealne spalanie. Nastąpił nagle duży skok zużycia paliwa i spadek mocy. Zauważam podwyższone obroty biegu jałowego, czyli sugeruję znaczne przesunięcie zapłonu do przodu.

Najlepiej sprawdzić ten parametr na clipie. Być może jest to niedomknięty elektrozawór zmiennych faz. Potwierdzasz to również wpisem, że objawy ustępują od jego sterowania, czyli 1400 obr. Wtedy następuje dalsze przesunięcie i bardzo duże łykanie paliwa 

W mniejszym stopniu wypadanie ( dziwny odgłos z tłumika ) kojarzył bym z cewkami, cz świecami, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Potrzebuję pomocy bo auto odmówiło mi przed chwilą posłuszeństwa. Wyjechałem tylko do knajpy po żarcie, ze 2km i po drodze auto szarpnęło i zaczęło gorzej przyspieszać.

Po zatrzymaniu na biegu jałowym bardzo poważnie telepie silnikiem, buja całą kabiną. Obroty nisko, czasem chce zgasnąć i trzeba pomóc gazem. Co dziwne, wkręca się na obroty normalnie bez przerywania, ale przyspieszenie jest beznadziejne i spaliny mają dziwny zapach...

Jakoś dojechałem do domu i pierwsze co przyszło mi do głowy, to że któraś cewka poleciała i chodzi na 3 garki. Na szybko podłączyłem ELM-a, ale zero błędów, choć wiadomo jak z tym interfejsem jest. Ciemno jest więc tylko zrobiłem test, polegający na tym, że odłączałem po jednej cewce i próbowałem odpalić, licząc na to, że przy którejś odłączonej będzie działać tak, jak na wszystkich podłączonych. Przeliczyłem się. Na odłączonych pojedynczo albo w ogóle nie odpalał, albo odpalał na 1-2 sekundy, dusił się i zdychał.

Mam jedną zapasową cewkę i jutro będę próbował ją podmieniać kolejno, ale powiedzcie, to w ogóle dobry trop? Uszkodzona cewka może jeszcze jakoś tam działać, że po jej odłączeniu jest jeszcze gorzej? A może coś innego? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 - W pierwszej kolejności sprawdź czy cewki są czyste oraz nie ma gdzieś wilgoci. Czasami mało widoczna wilgoć i pojawiają się problemy. 

 - Następnie, każdą cewkę wypiąć i kolejno zastępować nową. Padają nawet niezniszczalne cewki DENSO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, już chyba się wyjaśniło, jednak to cewka, a w zasadzie cewki. Podmiana na 4 i 3 cylindrze nic nie wnosi. Na 2 jest o niebo lepiej, trochę jeszcze trzęsie na jałowym, ale auto ma dużo więcej mocy i równiej pracuje. Identyczna sytuacja na cylindrze 1. Wnioskuję więc, że poszły cewki na 1 i 2, mam tylko jedną sztukę w zapasie, więc muszę kupić.

Pytanie tylko, czy to że poleciały 2 na raz może o czymś świadczyć, że coś je uszkodziło czy takie rzeczy się zdarzają? Pamiętam, że w Megane I cewki chyba jednocześnie zasilały świece na cylindrach 1-4 oraz 2-3. Czy w MII jest podobnie, idzie jeden sygnał na 2 cewki jednocześnie, tylko że na cewki 1-2 oraz 3-4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suchutkie były, ani oleju ani żadnej wilgoci na nich. Świece też OK, bez grama zaolejenia, szczelina sprawdzona, kolor świec bardzo zdrowy, lekko rdzawy. Cewki oryginały jeszcze, Sagema, długo wytrzymały. Wiem, że one są słabe, dziwi mnie tylko, że dwie na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 0,8 nie może być do LPG? Taką przerwę zawsze sobie robię i taka jest teraz na świecach. Po wymianie tych 2 uszkodzonych cewek auto nie tylko ożyło, ale i odżyło, musiały już dawno niedomagać. Tak właśnie chyba zrobię, że po weekendzie dokupię jeszcze 2 sztuki i będzie komplet nowych.

Wiesz @Andrzej-2010 czy cewki są zasilane ze sterownika parami, jak w MI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytam jeszcze jedną rzecz. Ostatecznie wymieniłem cały komplet cewek, tak prewencyjnie bo w sumie wszystkie oryginały jeszcze były. Mam teraz jednak inny problem. Już od dawna gwint do wkręcenia śruby mocującej jedną z cewek był w bardzo marnym stanie, starałem się zawsze wkręcać naprawdę delikatnie żeby go nie uwalić do końca, ale niestety, stało się...Dałem więc nieco dłuższą śrubę, jakoś tam się to teraz trzyma, ale pytanie, co z tym fantem zrobić? Stosować teraz klej do gwintów w tym miejscu na wszelki? Jeśli jak to, który? Nie mam z nimi doświadczenia, żebym nie zaklajstrował na amen.

Jak nie to co, jechać do mechanika na przegwintowanie tego otworu, da się to zrobić? Mam niby odpowiednie narzędzia do tego, ale trochę boję się grzebać sam przy tej pokrywie.

Nie jest to zresztą jedyny zerwany gwint w tym aucie. Latem wymieniałem górną poduszkę silnika, tego nikt nie ruszał od momentu, gdy kupiłem auto, i odkręcając jedną ze śrub tej łapy w zasadzie wyciągnąłem ją palcami bez kręcenia. Gwint zerwany totalnie :/ Tym też powinienem się zająć, choć tam tych śrub dużo i trzymało się do tego pory, więc i trzyma się po wymianie poduchy.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!