Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

trzęsienie silnikiem, spadek mocy, wzrost spalania


pawelkocz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem ze swoją meganką 2 1.6 16v. Wczoraj zauważyłem że na niskich obrotach na jałowym biegu ok 800-900 bardzo trzęsie silnikiem i dziwnie "pryka" z wydechu, podczas jazdy jest to samo + dochodzi lekkie szarpanie.Gdy obroty przekroczą 1,5k problem znika. Dodatkowo jest zauważalny spadek mocy oraz komputer pokazuje większe spalanie na poziomie 10,5l wcześniej było to ok 7,5. I tu moje pytanie czy ktoś się kiedyś z czymś takim spotkał i jaka moze byc tego przyczyna. Z góry dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś idealne spalanie. Nastąpił nagle duży skok zużycia paliwa i spadek mocy. Zauważam podwyższone obroty biegu jałowego, czyli sugeruję znaczne przesunięcie zapłonu do przodu.

Najlepiej sprawdzić ten parametr na clipie. Być może jest to niedomknięty elektrozawór zmiennych faz. Potwierdzasz to również wpisem, że objawy ustępują od jego sterowania, czyli 1400 obr. Wtedy następuje dalsze przesunięcie i bardzo duże łykanie paliwa 

W mniejszym stopniu wypadanie ( dziwny odgłos z tłumika ) kojarzył bym z cewkami, cz świecami, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Potrzebuję pomocy bo auto odmówiło mi przed chwilą posłuszeństwa. Wyjechałem tylko do knajpy po żarcie, ze 2km i po drodze auto szarpnęło i zaczęło gorzej przyspieszać.

Po zatrzymaniu na biegu jałowym bardzo poważnie telepie silnikiem, buja całą kabiną. Obroty nisko, czasem chce zgasnąć i trzeba pomóc gazem. Co dziwne, wkręca się na obroty normalnie bez przerywania, ale przyspieszenie jest beznadziejne i spaliny mają dziwny zapach...

Jakoś dojechałem do domu i pierwsze co przyszło mi do głowy, to że któraś cewka poleciała i chodzi na 3 garki. Na szybko podłączyłem ELM-a, ale zero błędów, choć wiadomo jak z tym interfejsem jest. Ciemno jest więc tylko zrobiłem test, polegający na tym, że odłączałem po jednej cewce i próbowałem odpalić, licząc na to, że przy którejś odłączonej będzie działać tak, jak na wszystkich podłączonych. Przeliczyłem się. Na odłączonych pojedynczo albo w ogóle nie odpalał, albo odpalał na 1-2 sekundy, dusił się i zdychał.

Mam jedną zapasową cewkę i jutro będę próbował ją podmieniać kolejno, ale powiedzcie, to w ogóle dobry trop? Uszkodzona cewka może jeszcze jakoś tam działać, że po jej odłączeniu jest jeszcze gorzej? A może coś innego? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 - W pierwszej kolejności sprawdź czy cewki są czyste oraz nie ma gdzieś wilgoci. Czasami mało widoczna wilgoć i pojawiają się problemy. 

 - Następnie, każdą cewkę wypiąć i kolejno zastępować nową. Padają nawet niezniszczalne cewki DENSO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, już chyba się wyjaśniło, jednak to cewka, a w zasadzie cewki. Podmiana na 4 i 3 cylindrze nic nie wnosi. Na 2 jest o niebo lepiej, trochę jeszcze trzęsie na jałowym, ale auto ma dużo więcej mocy i równiej pracuje. Identyczna sytuacja na cylindrze 1. Wnioskuję więc, że poszły cewki na 1 i 2, mam tylko jedną sztukę w zapasie, więc muszę kupić.

Pytanie tylko, czy to że poleciały 2 na raz może o czymś świadczyć, że coś je uszkodziło czy takie rzeczy się zdarzają? Pamiętam, że w Megane I cewki chyba jednocześnie zasilały świece na cylindrach 1-4 oraz 2-3. Czy w MII jest podobnie, idzie jeden sygnał na 2 cewki jednocześnie, tylko że na cewki 1-2 oraz 3-4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suchutkie były, ani oleju ani żadnej wilgoci na nich. Świece też OK, bez grama zaolejenia, szczelina sprawdzona, kolor świec bardzo zdrowy, lekko rdzawy. Cewki oryginały jeszcze, Sagema, długo wytrzymały. Wiem, że one są słabe, dziwi mnie tylko, że dwie na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 0,8 nie może być do LPG? Taką przerwę zawsze sobie robię i taka jest teraz na świecach. Po wymianie tych 2 uszkodzonych cewek auto nie tylko ożyło, ale i odżyło, musiały już dawno niedomagać. Tak właśnie chyba zrobię, że po weekendzie dokupię jeszcze 2 sztuki i będzie komplet nowych.

Wiesz @Andrzej-2010 czy cewki są zasilane ze sterownika parami, jak w MI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytam jeszcze jedną rzecz. Ostatecznie wymieniłem cały komplet cewek, tak prewencyjnie bo w sumie wszystkie oryginały jeszcze były. Mam teraz jednak inny problem. Już od dawna gwint do wkręcenia śruby mocującej jedną z cewek był w bardzo marnym stanie, starałem się zawsze wkręcać naprawdę delikatnie żeby go nie uwalić do końca, ale niestety, stało się...Dałem więc nieco dłuższą śrubę, jakoś tam się to teraz trzyma, ale pytanie, co z tym fantem zrobić? Stosować teraz klej do gwintów w tym miejscu na wszelki? Jeśli jak to, który? Nie mam z nimi doświadczenia, żebym nie zaklajstrował na amen.

Jak nie to co, jechać do mechanika na przegwintowanie tego otworu, da się to zrobić? Mam niby odpowiednie narzędzia do tego, ale trochę boję się grzebać sam przy tej pokrywie.

Nie jest to zresztą jedyny zerwany gwint w tym aucie. Latem wymieniałem górną poduszkę silnika, tego nikt nie ruszał od momentu, gdy kupiłem auto, i odkręcając jedną ze śrub tej łapy w zasadzie wyciągnąłem ją palcami bez kręcenia. Gwint zerwany totalnie :/ Tym też powinienem się zająć, choć tam tych śrub dużo i trzymało się do tego pory, więc i trzyma się po wymianie poduchy.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!