Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klapa bagażnika - automatyczne otwieranie


Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi ci o to, żeby 1. klapa sama leciała do góry czy 2. otwieranie "z nogi"?
1. wymiana siłowników na takie ze sprężynami

2. zabawa z czujnikami zbliżeniowymi (ew. czujnikiem gestów), elektryką, elektroniką, odpowiednie zabezpieczenie, itp + oczywiście punkt 1.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak - co do sprężynek - trzeba by kombinować żeby dobrać odpowiednią siłę sprężyny. I trzeba dobrze kombinować, żeby nie były za silne bo można zęby stracić (na forum Laguny ktoś tak sobie "guza nabił").

Co do "machania" - albo kombinuje się układ DIY, a według mnie najłatwiej by było dorwać gdzieś fabryczny system z jakiegoś rozbitka (znając życie wiązka jest w aucie i trzeba by Clip'em włączyć opcję)

 

Mnie zastanawia jaki sens ma przycisk na karcie od otwierania bagażnika - nie działa na zasadzie całkowitego zwolnienia zamka (żeby klapa się sama podniosła) - tylko i wyłącznie odryglowuje samą klapę. Przecież jak mam HF to i tak jak podchodzę odryglowuje wszystkie zamki. A jeszcze nigdy mi się nie trafiło żebym używał przycisków na karcie (po to kupiłem z HF auto), a po drugie to komu mam ten bagażnik otwierać żeby do auta nie mógł zajrzeć. Takiej głupoty jak ten przycisk to naprawdę dawno nie widziałem.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MarcinDe napisał:

Mnie zastanawia jaki sens ma przycisk na karcie od otwierania bagażnika - nie działa na zasadzie całkowitego zwolnienia zamka (żeby klapa się sama podniosła) - tylko i wyłącznie odryglowuje samą klapę.

W sedanie zwalnia zamek w klapie i ta leci do góry <ok>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tu rozumiem, ale po jakiego śmula ja mam to samo w hatchback'u.

Właśnie tak mogłoby się zachowywać we wszystkich Megankach.

W htb zwalnia tylko rygiel w klapie bagażnika i można wtedy go otworzyć bez odryglowania pozostałych zamków - pomysł po ch..u :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już tłumaczę. Mieli wprowadzić system otwierania klapy bez rąk ale stwierdzili, że za drogo i porzucili projekt w połowie. Nie no, żart. Chociaż.....

Trochę niedaleko mam do Przedborza, oni robią takie sprężynki. Miałem dobrać i kupić i napisać jakie mają być. Ale nie wiem dlaczego po wciśnięciu przycisku na pilocie nie działa odryglowanie. Nagle tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sedanie łatwo takie coś zaadaptować niż w hatchbacku. Daje się sprężyny za tymi półokrągłymi ramionami i tyle. A w hatchbacku tylko są małe siłowniki i producenci już nie rzeźbią aż tak. Taki mechanizm podobny jest w tipo nowym. Bardzo prosty. Wystarczy tylko, że klapa się odryglowuje a sprężyna robi całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie sprężyny, po co? (chodzi mi cały czas o sedana)

Fabrycznie w sedanie po zwolnieniu zamka klapa sama idzie do góry, bez adoptowania dodatkowych sprężyn.

Edytowane przez Andon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andon ten filmik to z Twojej meganki? Mi tak klapa raz się otwiera raz nie. Już raz mi siłownik wymieniali na gwarancji bo wcale jej nie wypychał. Nowy..... Jak jest pogoda to wypych....  czasem myśli i myśli i w końcu pomału wypchnie masakra. Tam jest tylko jeden teleskop z lewej strony. Po gwarancji albo kupie mocniejszy albo dodam z prawej strony. Choć dokładnie nie wiem gdzie jest problem bo jak dobrze działa to jest problem, żeby go zamknąć bo jak za lekko pociągne to siłownik wypycha do góry i odpycha klapę. Czujnik nogą wymieniali mi już 2 razy. 1 przy większym mrozie wysiadł. Drugi raz to sami nie wiedzieli bo niby działał (brak błędu w kąpie) ale nie działał. Powiedzieli, że jest dużo czynników zewnętrznych kiedy może nie zadziałać.... Wymienili na jakiś niby z mocniejszą anteną jak mi powiedzieli - różnicy nie widzę. Tz jak jest łądna pogoda to przeważnie się otwiera, ale ile razy się wstydu najadłem jak idę z reklamówkami i albo czujnik nogi nie zadziała, albo teleskop nie wypchnie klapy. Nie pamiętam ile ten system kosztował, ale to żenada. W fordzie widziałem, że to fajnie działa,jeszcze z przycisku się zamyka. Choć znajomy mi mówił, że w passacie też mu czasem bagażnik się otwierał do góry, a czasem nie.  Mechanizm powinien być prosty mocniejszy teleskop wciskasz przycisk zwalnia się rygiel i bagażnik się unosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!