Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

Ponieważ jestem tutaj nowy dlatego z góry przepraszam że poruszam ten temat kolejny raz.

Od lutego jestem posiadaczem scenic 2 1,5 dci 106 km z 2006 roku.

Od lipca pojawił się problem z opornicą klimatronica a mianowicie:

W lipcu przestał działać nawiew. Wyczytałem że może to być uszkodzona opornica. Tak więc rozkręciłem schowek i wymontowałem tą opornicę i okazało się że jest uszkodzony tranzystor.

W serwisie rtv wlutowali mi nowy oryginalny, który po zmontowaniu pochodził dokładnie miesiąc wiec zdecydowałem się na kupno nowej opornicy w sklepie z częściami do samochodów francuskich.

Zanim zanotowałem nową opornicę wyczyściłem z dużymi problemami cały syf, który znajdował się za filtrem kabinowym i mam tam naprawdę czysto gdyż sprawdzałem całość wideoskopem. Dzisiaj ku mojemu zdziwieniu nawiew znowu przestał działać a zmieniając obroty wentylatora w pewnym momencie zaskoczył ale działa na cały gwizdek nawet przy wyłączonym nadmuchu. Zaznaczam, że klimatyzacje nabijałem i ozonowałem w czerwcu tego roku.

Drodzy koledzy czy jesteście mi w stanie udzielić jakiś cennych wskazówek co możne być przyczyną tej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działał krótko po naprawie, bo u Ciebie wentylator stawia duży opór mechaniczny. Należy wyczyścić i przesmarować oś i panewki silnika. Jeśli tego nie zrobisz sytuacja będzie się powtarzać. Teraz masz już zwarcie przy opornicy. Powtórne rozkręcanie i czyszczenie. Wentylator pobiera bardzo duży prąd więc połączenia muszą być odtlenione, bo w przeciwnym wypadku na zaciskach wzrasta nadmiernie temperatura. To ona pewnie doprowadziła do samo włączenia wentylatora.

Być może tranzystor będzie do kolejnej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za tak szybką odpowiedź.

Reasumując - bezwzględnie wymontować silnik dmuchawy ( wentylator) i i zrobić mu dokładny remont!!!!

Szkoda tylko że jest tak trudno dostać się do niego i trzeba rozebrać cała deskę w samochodzie, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony podszybia jest stosunkowo prosty dostęp do wirnika wentylatora, możesz sprawdzić czy lekko się obraca. Dostęp po odkręceniu kilku elementów w podszybiu od strony kierowcy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W scenicu 2 żeby wyjąć wentylator musisz zdjąć deskę.W  odróżnieniu do megane II gdzie można wyjąć sam wentylator bez zdejmowania deski i pewnie @jabrze myśli o megance. Natomiast żeby dostać się do opornicy w scenicu 2 wystarczy zdjąć schowek pasażera. Natomiast @aniewa ma na myśli (tak myślę) dostanie się do samego wentylatora, żeby go sprawdzić od zewnątrz, od podszybia, tzn zdejmując plastikową osłonę podszybia i wycieraczek. Mi się wydaje (z tego co pamiętam, ale mogę się mylić) wentylator będzie można sprawdzić wyjmując filtr kabinowy - żeby nie rozkręcać podszybia. Wtedy wentylator jest z prawej strony i jak ktoś ma nie za dużą rękę (ewentualnie jakimś drucikiem) to może nim pokręci i sprawdzić. Bynajmniej jak się da tak sprawdzić to napisz, będzie dla potomnych, a jak nie to zdemontujesz podszybie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawa samego wentylatora w scenicu to jedna z najgorszych rzeczy. Nigdy nie zapomnę jak pierwszy raz się do niego dobierałem. Jeszcze po zrobieniu miałem reklamację na trzeszczącą deskę w dieslu, a było to późną jesienią.

Uwaga na delikatne wkręty!. Praktycznie pracę musiałem wykonać dwukrotnie.

Teraz jest już pomoc w YT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Właśnie jestem po rozebraniu podszybia (niestety nie dałem rady dostać się przez otwór od filtra) muszę powiedzieć, że dostałem się do wentylatora dopiero po odkręceniu silnika od wycieraczek.

i teraz najistotniejsza rzecz. Kręciłem tym wentylatorem (bez możliwości porównania jak działa nowy) i wydaję mi się, że nie stawia żadnego oporu. Kręci się lekko aczkolwiek po zakręceniu nim sam staje w miejscu bez jakiekolwiek dłuższego obracania się. czy to dobrze??????? 

Postanowiłem też wymontować jeszcze raz tą nieszczęsną opornice i zrobić mostek pomiędzy tymi dwoma kostkami,  które są wpinane w nią. 

Wentylator ruszył bez żadnego problemu tylko przewody, których użyłem były zbyt cienkie i zaczęły się mocno grzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!