Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 gt line


monti18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Nad zakupem własnego samochodu zastanawiam się już od niemała roku i średnio mi to idzie. Ale ostatnio przechodząc obok komisu zobaczyłem megane 3 gt line z silnikiem 1.9. Wsiadłem przejechałem się po placu i moja myśl fajne autko wygodne fotele i ma jakiś charakter którego brakuje zwykłej migane. Ale do rzeczy mam kilka pytań :

1) co poza pakietem stylistycznym jest innego w gt line i czy podwyższa to koszty eksploatacji?

2) jaki silnik benzynowy wybrać w perspektywie pod LPG , jak dla mnie 1,6 bardzo dobry ale już przestarzały lubiący paliwo i za słaby

3) są jakieś elementy na które trzeba zwracać szczególna uwagę przy oględzinach auta ?

4) jakie informacje mogę uzyskać w ASO jeśli pojadę tam ze sprzedającym? Czy jest to opłacalne (jaki koszt) . Czy działa również dla samochodów sprowadzonych?

5) Czy w kwocie około 30 tyś da się znaleźć rozsądny egzemplarz?

Za odpowiedz na moje pytania z góry dziękuję. Dodatkowo dołączam ostatnio zrobione prze zemnie zestawienie aut w klasie jakie mnie interesują?

Pozdrawiam i liczę że wyniosę z tego forum dużo użytecznej wiedzy :)))

 

Samochody.xlsx

Bez tytułu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz błąd w zestawieniu - o ile się nie mylę Renault Megane III 1,6 16V ma pasek rozrządu, a nie łańcuch. Zaleca się co drugą >>wymianę rozrządu<< również wymianę KZFR. Tego brakuje Ci w zestawieniu (pod kątem kosztów). Tym niemniej zestawienie imponujące. Dla mnie np. liczy się wiek i przebieg, dlatego staram się kupować samochody jak najmłodsze i z najmniejszym przebiegiem, często kosztem wyposażenia. Dla drugiego będzie się liczyło tylko, albo głównie wyposażenie. Pewnie, że lepiej mieć GT Line (chyba głównie pakiet stylistyczny, ale i bogatsze wyposażenie). I chyba GT Line z 1.6 nie znajdziesz, choć nie mam pewności. Zostaje Ci 2.0 albo 2.0T, albo 1.4 TCe.

Edytowane przez konwil
Uzupełnienie braków w tekście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, konwil napisał:

chyba GT Line z 1.6 nie znajdziesz

raz na rok lub dwa się trafia. Stąd nie sprzedaje :)

Poza tym gt-line to pakiet tylnego zderzaka, trochę inne akcenty i tyle. A wyposażenie jest różne. Niekiedy może być w zwykłej wyższe niż w gt-line. Tutaj nie jest najwyższe.

Ale jak Ci się trafi 2.0 T Renaulta (nie nissana) to bierz w ciemno (jak silnik nie zajechany) i oczywiście masz dużo kasy. Bo takie coś kosztuje ale praktycznie nie do zajechania a NitroLPG można wkładać bez problemu.

 

Aha, na takim profilu opony to będzie komfort jazdy :)

Edytowane przez dreq02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GT line to przede wszystkim zawieszenie, robi ogromną różnicę w porównaniu do zwykłej wersji - jak dla mnie to szukać auta tylko z tym pakietem. Pakiet GT Style w MIII ph3 to był tylko pakiet wizualny.

Pakiet GT Line zawiera:

- zawieszenie Sport z Megane Coupe o zmienionej sztywności sprężyn zawieszenia i regulacji przednich i tylnych amortyzatorów, obniżone o 12mm

- sportowe fotele z Megane R.S. ze wzmocnionym podparciem bocznym, tapicerka z wersji GT

- kierownica i gałka zmiany biegów z czerwonym przeszyciem, z wersji GT

- aluminiowe felgi 17’’ Celsium, lusterka boczne, klamki i relingi w kolorze Dark Metal

- zmieniony przedni zderzak ze światłami LED (od ph2), tylny zderzak z "dyfuzorem" w kolorze Dark Metal

- analogowe zegary z wersji GT/R.S.

- reflektory z czarnymi kloszami

- aluminiowe pedały i nakładki na progi

 

W ogłoszeniu ze zdjęć nic niepokojącego nie widzę, ale silnik 1.4 TCe trzeba dobrze sprawdzić - ma problemy z uszczelką pod głowicą, tu więcej informacji:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie się zgadza, ale w gt-line pedały były zwykłe, zegary nawet były cyfrowe i felgi 16 (ale fakt wzór oryginalny Renault, nie spotykany).

Wydaje mi się, że zależy też od tego czy to jest ph1, ph2, ph3. Z tego co wiem, to liczniki i właśnie nakładki później dawali tylko do rs. Ale z tym nie dojdziesz bo raczej w konfiguratorze było wszystko opcją a nie było jako takich pakietów wyposażenia. U mnie nie ma np grzanych foteli (nie płaczę za tym) a często widzę, że podstawowych samochodach nawet flotowych takie coś było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dreq02 żadne prawie, to informacje z materiałów Renault, zresztą sam kupowałem jako nowe i mam GT line. Nie były to opcje tylko cały pakiet, który można było dokupić do wersji Dynamique. Dopiero od ph3 okroili dodatki i zostały tylko elementy wizualne, ale to już nie GT line tylko GT Style. Z importu mogą się trafić wersje typu zwykłe zegary i pedały, zmienione tylko zderzaki - takie wynalazki były np. na rynku hiszpańskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!