Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem po wymianie silnika. Błąd P0341 - czujnik wałka rozrządu


gruku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W moim scenicu 1.4TCE został wymieniony silnik ( słupek po regeneracji). Po wymianie mam problem ponieważ na wyświetlaczu pojawia się błąd "skontroluj układ wtrysku paliwa" i " skontroluj układ wydechowy". Samochod nie zawsze odpala więc został podłączony pod komputer w celu ustalenia przyczyn awarii. Mechanik sprawdził ponownie wszystkie połączenia, zamienił także czujnik na inny , dalej to samo. Komputer pokazał błąd P0341. Mechanik podłączył pod oscyloskop czujniki. W załączniku są przebiegi z oscyloskopu. Z tego co widzę wydaje mi się ( tak także sądzi mechanik) że miedzy czujnikami nie ma synchronizacji. Czy ktoś ma przebiegi że swojego auta w celu porównania. Będę wdzięczny za wszelkie informacje. W samochód już wladowalem 16tys i dalej nie mam czym jeździć. Pozdrawiam

IMG_8569.jpg

IMG_8570.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na zdjęciach czujnik pracuje prawidłowo. Zamieniony został na ten sam czujnik tylko z innego samochodu. Mnie martwi to przesunięcie między sygnałami czujników. 

Edytowane przez gruku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, gruku napisał:

Mechanik sprawdził ponownie wszystkie połączenia, zamienił także czujnik na inny , dalej to samo.

Komputer pokazał błąd P0341.

 

12 godzin temu, gruku napisał:

Jak widać na zdjęciach czujnik pracuje prawidłowo.

Jeżeli byłoby OK, to komputer nie wyrzucał by błędu. Sprawdzić wtyczki czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dostać opinię od kogoś kto analizował już przebiegi czujników w tym silniku. Słupek mam na gwarancji chciałbym wyeliminować błędy na rozrządzie. Szukam wzorca dla tych przebiegów może ktoś posiada oscyloskop dedykowany  dla motoryzacji często w programach oscyloskopu są wzorcowe przebiegi dla różnych modeli silników.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odległość (przesuniecie) impulsów muszą mieć różną odległość,  bo wynika to z odległości między zębami w korce,  wysokość impulsów jest prawidłowa, ale brakuje mi tu jednego impulsu z sekcji trzech zębów koronki wałka rozrządu, a w tej koronce są kolejno 4-2-1-3 zęby i z ostatniej sekcji trzech zębów brakuje impulsu na wykresie oscyloskopu możliwe, że brakuje jednego ząbka w koronce.

 

koronka wykres 14tce.jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie robimy małe dochodzenie, koronka faktycznie nie ma kawałka ząbka, może jakaś fabryczna wada, bo pierwszy raz coś takiego widzimy, może jakaś fabryczna wada, bo pierwsze podejrzenie było na transport z którym jak wiesz były problemy. Ważne, że sprawa została szybko wyjaśniona i udało się wszystko doprowadzić do porządku.

Szerokości życzymy i bezawaryjności i nie zapomnieć o wymianie oleju co 10-15tys.km, a następne 200tys. silnik i rozrząd bez problemu zrobi.

Właśnie wymieniamy rozrząd w 1.4TCe naszemu koledze z forum, przebieg 186tys.km, silnik nie ruszany od nowości, wszystko fabryczne, co ciekawe łańcuch jest jeszcze w bardzo dobrej kondycji i zrobił by spokojnie 50, albo i 100tys.km, z książki serwisowej auta wynika, że olej był wymieniany co 18-22tys.km, a ostatnie 35tys.km kolega wymieniał co 10tys.km. Ogólnie silnik w bardzo dobrej kondycji, a my po raz kolejny widzimy, że dbałość o olej to podstawa we wszystkich silnikach niezależnie czy to dCi, TCe czy wolossaki. Robiliśmy niedawno wolnossaka 2.0 16V F4R z zajechanymi panewkami przy przebiegu ciut ponad 160tys.km, przyczyna nie wymieniany olej ! 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!