Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

rambol6

Megane II phII Zła spręzarka klimatyzacja powodem złego poprowadznia paska klinowego.

Recommended Posts

Wita. Na wstępie opiszę moją przypadłość z nowo kupioną megi 1,6 16V 82 KW kombi. Problem pojawił się kiedy to po zakupie i wymianie rozrządu pasek wielorowkowy zaczą wydawać dziwne dzwięki/piski. Został wymieniony napinacz i założono nowy pasek 6PK. Jakież było zdziwienie że któregoś dnia dostałem telefon od żony że stuka coś w silniku. Okazało sie że nowy pasek zerwał się i wkręcił się pod koło pasowe i przestawił rozrząd. Po naprawie postawiono diagnozę że jest zamontowana zła sprężarka klimatyzacji. W tej chwili pracuje sprężarka DELPHI o numerach  8200309193 z kołem 7PK a to nie jest sprężarka dedykowana do tego samochodu. Stwierdzenie padło na podstawie obserwacji pracy paska i zauważono że pasek nie pracuję równo z kołami pasowymi. Sprężarka wraz z kołem pasowym jest zamontowana "tak jaby bliżęj bloku silnika" przez co pasek nie pracował równo.

Pytanie czy muszę kupić nową sprężarkę klimatyzacji czy można wymienić samą cewkę (posiada większy dystans od sprężarki).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro sprężarka narobiła Ci już takiego bajzlu w silniku to ja bym się nie zastanawiał tylko kupił nawet używaną ale właściwą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy w tym modelu nie powinien być założony  pasek 5PK?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Alternator i koło pasowe jest na 6PK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, rambol6 napisał:

Pytanie czy muszę kupić nową sprężarkę klimatyzacji czy można wymienić samą cewkę (posiada większy dystans od sprężarki).

 

Wszystkie koła pasowe muszą być ;

- w jednej płaszczyźnie,

- muszą chodzi równo, bez możliwości bicia na boki,

- nie mogą być nadmiernie wyrobione / wypracowane,

- koło pasowe z amortyzatorem gumowym powinno być zmienione po 120 kkm wg.danych producenta, 

  plus nowa śruba. To zużyte koło w większości jest powodem awarii paska rozrządu,

Pasek wieloklinowy ;

  - musi chodzić cicho i płynnie,

  - nie może mieć skłonności do spadania,

 -  powinien być wystarczająco mocno naciągnięty,
  - nie może wpadać  w drgania,

  - musi mieć sprawny napinacz a szczególnie rolkę.

 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wskazówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×