Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0340, wymieniony rozrząd i KZFR, gaśnie po puszczeniu gazu - nie zawsze.


darmach

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Poszukałem, poczytałem ale nie trafiłem na forum na taką samą usterkę. Większości kolegów gaśnie po odpaleniu/nie odpala, gaśnie na zimno przy podobnym kodzie błędu - a u mnie na opak.

Na zimno jeszcze nie zgasł, gaśnie co 2-3 dni, czasami codziennie. Na początku śmiałem się że update firmware'u był i dodali mi stop/start - bo auto jeździ normalnie, a gaśnie np. na światłach, po puszczeniu gazu.

Potem bez problemu odpala - jak długo trzymam gaz to chodzi :) po puszczeniu gazu aktywuje się stop/start ;) Zazwyczaj po np. pół godziny problem przechodzi... ...do następnego razu - moze dzisiaj, może jutro...

Na początku mechanik zdiagnozował przestawiony rozrząd, ustawił. Po 2 dniach ten sam błąd, i zgasł na światłach. 

Kolejnym krokiem była wymiana rozrządu i wraz z nim KZFR (rozrząd i tak już miał swój przebieg zrobiony).

2 dni spokój, wczoraj P0340 zapalił się ponownie, dzisiaj zgasł (!) ale z kolei auto zgasło też...

Macie może jakieś sugestie? Może sam czujnik do wymiany?

A może coś zupełnie innego, usterka w elektryce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, darmach napisał:

auto jeździ normalnie, a gaśnie np. na światłach, po puszczeniu gazu.

Zalecam;

- przeczyszczenie przepustnicy i wymianę oringów,

- przeczyszczenie głowicy map sensora i zapewnienie jego szczelności montażu,

- przeczyszczenie czujnika położenia wałka rozrządu oraz jego styków w gnieździe i wtyczce,

- wymiana czujnika położenia wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.10.2018 o 14:01, darmach napisał:

 bo auto jeździ normalnie, a gaśnie np. na światłach, po puszczeniu gazu.

A może coś zupełnie innego, usterka w elektryce?

Możesz to opisać dokładniej, bo może być związek ze stabilizacją obrotów i logiką elektroniki. Błąd elektroniki nie wyskakuje, tylko gaśnie i na wyświetlaczu wciśnij sprzęgło i start?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedyś samoczynne gaśnięcie auta było spowodowane jakimś problemem z UPC. Po prostu podczas jazdy potrafił się bez ostrzeżenia wyłączyć silnik. Długo nie chciał po czymś takim odpalić, ale nie pokazywało żadnych komunikatów ostrzegawczych. Jak wreszcie odpalił to znów potrafił sobie pojeździć jak gdyby nigdy nic, do czasu kolejnego zgaśnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.10.2018 o 22:33, jabrze napisał:

Możesz to opisać dokładniej, bo może być związek ze stabilizacją obrotów i logiką elektroniki. Błąd elektroniki nie wyskakuje, tylko gaśnie i na wyświetlaczu wciśnij sprzęgło i start?

 

Masz rację, powinienem opisać to lepiej. Wygląda to tak, przypadek z wczoraj:

1. Po drodze do pracy auto rozgrzało się po ok 5 minutach. Przez kolejne ok. 5 km (w korku oczywiście ;)) było wszystko ok, po czym zapalił się service/check engine.

2. Podpiąłem w locie interfejs BT / aplikacja Piston, i pokazała P0340

3. Do pracy dojechałem bez dalszych problemów. Silnik pracował równo. Z pracy wróciłem bez dalszych kłopotów. Po drodze o dziwo znikł P0340. Być może nie po drodze a po odpaleniu w pracy - nie przyuważyłem.

4. Gdy jechałem wieczorem na zakupy - po drodze na światłach po prostu zgasł po wysprzęgleniu - tak jak Jabrze napisał, po prostu na wyświetlaczu sprzęgło i start. Bez problemu odpalił po tym, ale po puszczeniu gazu gasł. W trakcie jazdy gdy wysprzęglałem - gasł. Po puszczeniu sprzęgła odpalał na pych (jako że cały czas był w ruchu). Równocześnie silnik (jak już chodził) chodził równo. 

5. Po dalszych kilkunastu minutach jazdy zapomniałem się i puściłem gaz na światłach...  ..i już nie zgasł. Dojechałem bez problemu i bez gaśnięcia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasymulowałem u siebie odpięcie czujnika synchronizacji. Dokładnie tak samo jest u Ciebie, czyli podmienić czujnik położenia wału. Jeśli nie pomoże, to pogłówkujemy dalej.

Czy coś było robione przy sterowniku silnika ( np zmiana softu, lub odpinane)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, jabrze napisał:

Nie papuguj.

Mówisz o czujniku położenia wału, czy wałka rozrządu? (Tylko się upewniam - ten drugi jest już wymieniony).

Co do sterownika - oficjalnie nie, chyba że ktoś nagrzebał po cichu ;)

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału nad skrzynią biegów.. Czujnik wałka jest schowany.

Warto go przeczyścić z czołem włącznie, bo niskie obroty, to niska szpilka, która dodatkowo może być zniekształcona. Po rozgrzaniu silnika obroty są niższe i jest to spójne z tym co napisałem. Wyskoczył ten błąd i od tego zaczynamy. Tu również może przewód wnosić zniekształcenia, bo są drgania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!