Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0340, wymieniony rozrząd i KZFR, gaśnie po puszczeniu gazu - nie zawsze.


darmach

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Poszukałem, poczytałem ale nie trafiłem na forum na taką samą usterkę. Większości kolegów gaśnie po odpaleniu/nie odpala, gaśnie na zimno przy podobnym kodzie błędu - a u mnie na opak.

Na zimno jeszcze nie zgasł, gaśnie co 2-3 dni, czasami codziennie. Na początku śmiałem się że update firmware'u był i dodali mi stop/start - bo auto jeździ normalnie, a gaśnie np. na światłach, po puszczeniu gazu.

Potem bez problemu odpala - jak długo trzymam gaz to chodzi :) po puszczeniu gazu aktywuje się stop/start ;) Zazwyczaj po np. pół godziny problem przechodzi... ...do następnego razu - moze dzisiaj, może jutro...

Na początku mechanik zdiagnozował przestawiony rozrząd, ustawił. Po 2 dniach ten sam błąd, i zgasł na światłach. 

Kolejnym krokiem była wymiana rozrządu i wraz z nim KZFR (rozrząd i tak już miał swój przebieg zrobiony).

2 dni spokój, wczoraj P0340 zapalił się ponownie, dzisiaj zgasł (!) ale z kolei auto zgasło też...

Macie może jakieś sugestie? Może sam czujnik do wymiany?

A może coś zupełnie innego, usterka w elektryce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, darmach napisał:

auto jeździ normalnie, a gaśnie np. na światłach, po puszczeniu gazu.

Zalecam;

- przeczyszczenie przepustnicy i wymianę oringów,

- przeczyszczenie głowicy map sensora i zapewnienie jego szczelności montażu,

- przeczyszczenie czujnika położenia wałka rozrządu oraz jego styków w gnieździe i wtyczce,

- wymiana czujnika położenia wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.10.2018 o 14:01, darmach napisał:

 bo auto jeździ normalnie, a gaśnie np. na światłach, po puszczeniu gazu.

A może coś zupełnie innego, usterka w elektryce?

Możesz to opisać dokładniej, bo może być związek ze stabilizacją obrotów i logiką elektroniki. Błąd elektroniki nie wyskakuje, tylko gaśnie i na wyświetlaczu wciśnij sprzęgło i start?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedyś samoczynne gaśnięcie auta było spowodowane jakimś problemem z UPC. Po prostu podczas jazdy potrafił się bez ostrzeżenia wyłączyć silnik. Długo nie chciał po czymś takim odpalić, ale nie pokazywało żadnych komunikatów ostrzegawczych. Jak wreszcie odpalił to znów potrafił sobie pojeździć jak gdyby nigdy nic, do czasu kolejnego zgaśnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.10.2018 o 22:33, jabrze napisał:

Możesz to opisać dokładniej, bo może być związek ze stabilizacją obrotów i logiką elektroniki. Błąd elektroniki nie wyskakuje, tylko gaśnie i na wyświetlaczu wciśnij sprzęgło i start?

 

Masz rację, powinienem opisać to lepiej. Wygląda to tak, przypadek z wczoraj:

1. Po drodze do pracy auto rozgrzało się po ok 5 minutach. Przez kolejne ok. 5 km (w korku oczywiście ;)) było wszystko ok, po czym zapalił się service/check engine.

2. Podpiąłem w locie interfejs BT / aplikacja Piston, i pokazała P0340

3. Do pracy dojechałem bez dalszych problemów. Silnik pracował równo. Z pracy wróciłem bez dalszych kłopotów. Po drodze o dziwo znikł P0340. Być może nie po drodze a po odpaleniu w pracy - nie przyuważyłem.

4. Gdy jechałem wieczorem na zakupy - po drodze na światłach po prostu zgasł po wysprzęgleniu - tak jak Jabrze napisał, po prostu na wyświetlaczu sprzęgło i start. Bez problemu odpalił po tym, ale po puszczeniu gazu gasł. W trakcie jazdy gdy wysprzęglałem - gasł. Po puszczeniu sprzęgła odpalał na pych (jako że cały czas był w ruchu). Równocześnie silnik (jak już chodził) chodził równo. 

5. Po dalszych kilkunastu minutach jazdy zapomniałem się i puściłem gaz na światłach...  ..i już nie zgasł. Dojechałem bez problemu i bez gaśnięcia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasymulowałem u siebie odpięcie czujnika synchronizacji. Dokładnie tak samo jest u Ciebie, czyli podmienić czujnik położenia wału. Jeśli nie pomoże, to pogłówkujemy dalej.

Czy coś było robione przy sterowniku silnika ( np zmiana softu, lub odpinane)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, jabrze napisał:

Nie papuguj.

Mówisz o czujniku położenia wału, czy wałka rozrządu? (Tylko się upewniam - ten drugi jest już wymieniony).

Co do sterownika - oficjalnie nie, chyba że ktoś nagrzebał po cichu ;)

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału nad skrzynią biegów.. Czujnik wałka jest schowany.

Warto go przeczyścić z czołem włącznie, bo niskie obroty, to niska szpilka, która dodatkowo może być zniekształcona. Po rozgrzaniu silnika obroty są niższe i jest to spójne z tym co napisałem. Wyskoczył ten błąd i od tego zaczynamy. Tu również może przewód wnosić zniekształcenia, bo są drgania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!