Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0340, wymieniony rozrząd i KZFR, gaśnie po puszczeniu gazu - nie zawsze.


darmach

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Poszukałem, poczytałem ale nie trafiłem na forum na taką samą usterkę. Większości kolegów gaśnie po odpaleniu/nie odpala, gaśnie na zimno przy podobnym kodzie błędu - a u mnie na opak.

Na zimno jeszcze nie zgasł, gaśnie co 2-3 dni, czasami codziennie. Na początku śmiałem się że update firmware'u był i dodali mi stop/start - bo auto jeździ normalnie, a gaśnie np. na światłach, po puszczeniu gazu.

Potem bez problemu odpala - jak długo trzymam gaz to chodzi :) po puszczeniu gazu aktywuje się stop/start ;) Zazwyczaj po np. pół godziny problem przechodzi... ...do następnego razu - moze dzisiaj, może jutro...

Na początku mechanik zdiagnozował przestawiony rozrząd, ustawił. Po 2 dniach ten sam błąd, i zgasł na światłach. 

Kolejnym krokiem była wymiana rozrządu i wraz z nim KZFR (rozrząd i tak już miał swój przebieg zrobiony).

2 dni spokój, wczoraj P0340 zapalił się ponownie, dzisiaj zgasł (!) ale z kolei auto zgasło też...

Macie może jakieś sugestie? Może sam czujnik do wymiany?

A może coś zupełnie innego, usterka w elektryce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, darmach napisał:

auto jeździ normalnie, a gaśnie np. na światłach, po puszczeniu gazu.

Zalecam;

- przeczyszczenie przepustnicy i wymianę oringów,

- przeczyszczenie głowicy map sensora i zapewnienie jego szczelności montażu,

- przeczyszczenie czujnika położenia wałka rozrządu oraz jego styków w gnieździe i wtyczce,

- wymiana czujnika położenia wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.10.2018 o 14:01, darmach napisał:

 bo auto jeździ normalnie, a gaśnie np. na światłach, po puszczeniu gazu.

A może coś zupełnie innego, usterka w elektryce?

Możesz to opisać dokładniej, bo może być związek ze stabilizacją obrotów i logiką elektroniki. Błąd elektroniki nie wyskakuje, tylko gaśnie i na wyświetlaczu wciśnij sprzęgło i start?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kiedyś samoczynne gaśnięcie auta było spowodowane jakimś problemem z UPC. Po prostu podczas jazdy potrafił się bez ostrzeżenia wyłączyć silnik. Długo nie chciał po czymś takim odpalić, ale nie pokazywało żadnych komunikatów ostrzegawczych. Jak wreszcie odpalił to znów potrafił sobie pojeździć jak gdyby nigdy nic, do czasu kolejnego zgaśnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.10.2018 o 22:33, jabrze napisał:

Możesz to opisać dokładniej, bo może być związek ze stabilizacją obrotów i logiką elektroniki. Błąd elektroniki nie wyskakuje, tylko gaśnie i na wyświetlaczu wciśnij sprzęgło i start?

 

Masz rację, powinienem opisać to lepiej. Wygląda to tak, przypadek z wczoraj:

1. Po drodze do pracy auto rozgrzało się po ok 5 minutach. Przez kolejne ok. 5 km (w korku oczywiście ;)) było wszystko ok, po czym zapalił się service/check engine.

2. Podpiąłem w locie interfejs BT / aplikacja Piston, i pokazała P0340

3. Do pracy dojechałem bez dalszych problemów. Silnik pracował równo. Z pracy wróciłem bez dalszych kłopotów. Po drodze o dziwo znikł P0340. Być może nie po drodze a po odpaleniu w pracy - nie przyuważyłem.

4. Gdy jechałem wieczorem na zakupy - po drodze na światłach po prostu zgasł po wysprzęgleniu - tak jak Jabrze napisał, po prostu na wyświetlaczu sprzęgło i start. Bez problemu odpalił po tym, ale po puszczeniu gazu gasł. W trakcie jazdy gdy wysprzęglałem - gasł. Po puszczeniu sprzęgła odpalał na pych (jako że cały czas był w ruchu). Równocześnie silnik (jak już chodził) chodził równo. 

5. Po dalszych kilkunastu minutach jazdy zapomniałem się i puściłem gaz na światłach...  ..i już nie zgasł. Dojechałem bez problemu i bez gaśnięcia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasymulowałem u siebie odpięcie czujnika synchronizacji. Dokładnie tak samo jest u Ciebie, czyli podmienić czujnik położenia wału. Jeśli nie pomoże, to pogłówkujemy dalej.

Czy coś było robione przy sterowniku silnika ( np zmiana softu, lub odpinane)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, jabrze napisał:

Nie papuguj.

Mówisz o czujniku położenia wału, czy wałka rozrządu? (Tylko się upewniam - ten drugi jest już wymieniony).

Co do sterownika - oficjalnie nie, chyba że ktoś nagrzebał po cichu ;)

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału nad skrzynią biegów.. Czujnik wałka jest schowany.

Warto go przeczyścić z czołem włącznie, bo niskie obroty, to niska szpilka, która dodatkowo może być zniekształcona. Po rozgrzaniu silnika obroty są niższe i jest to spójne z tym co napisałem. Wyskoczył ten błąd i od tego zaczynamy. Tu również może przewód wnosić zniekształcenia, bo są drgania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!