Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gasną kontrolki po zapłonie


dyzio-zdw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na początek chciałem się przywitać, bo jestem nowy na forum i od niedawna wszedłem w posiadanie Renault Scenic I ph II z 1999 z silnikiem 1.6 16v.

Piszę od razu z kłopotem, bo przejechałem samochodem dłuższy odcinek ok. 500 km, ostawiłem go ok. godziny 15ej, wieczorem zaglądałem do żarówki podświetlenia tablicy i poświetlenia wnętrza samochodu, bo coś nie łączyło. Żarówki udało się zrobić, natomiast odpaliłem go i chwile pochodził, ale chyba w monencie przełączania na gaz zadusił się i zgasł. Przy drugiej próbie odpalenia już zaczął się kłopot. A mianowicie: przekręcam kluczyk do pozycji I - jest wszystko OK, do pozycji II - jest OK (przynajmniej tak jak do tej pory było), a jak chce już odpalić do pozycji III to słychać jakby jakieś przekaźniki i gasną kontrolki. Tak jakby rozrusznik robił zwarcie. Kiedy puszcze kluczyk to sprężyna w stacyjce odbija go i kontrolki znowu się zapalają. Pomóżcie mi, bo czytałem podobne tematy, ale do niczego nie doszedłem.

Co sprawdzać? Masy poczyściłem, bezpieczniki sprawdziłem i nie wiem co robić. Rozrusznik trochę ciężko kręcił - czy to byłby jego koniec?

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunek - klemy dokręcone.

Sprawdź na początek sam rozrusznik.

Samochód na luz. Z elektrowłącznika rozrusznika wyczepiasz  najcieńszy przewód. Dodatkowy przewód 2,5-4 mm przykładasz z jednej strony w miejsce zdjętego przewodu i z drugiej strony bezpośrednio do plusa akumulatora.

W ten sposób przekonasz się, czy rozrusznik jest sprawny i czy dobrze kręci.

Częste uszkodzenia to kostka stacyjki i połączenie przewodów z pod maski do instalacji wewnętrznej na lewym progu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok... Jutro rozbiore dolot powietrza żebym miał lepszy dostęp do rozrusznika i sprawdzę go metodą podaną przez Ciebie. Dzisiaj już idę do roboty na noc to nie mam kiedy. Dam znać o efektach.

Jeszcze jedno pytanie, bo sąsiad proponował odpalenie auta "na popych", że może się coś odwiesi. Czy to bezpieczne? Czytałem, że można tak przestawić rozrząd, czy jednak można spróbować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marekwodniak napisał:

Możesz brać na zaciąg .Lub na  popych.

Nie możesz, bo jest pasek rozrządu.

Odpalić tylko z przewodów z  drugiego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jeszcze nie udało mi się wyciągnąć rozrusznika, dzisiaj będę walczył, ale co zauważyłem to wczoraj akumulator był słaby, bo pokazywał ok. 12V - wziąłem go do ładowania w razie czego jakby był za słaby, ładował się 5 godzin. Teraz pokazuje mi 10.64V. Czy znaczy to, że akumulator też do śmieci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak po ładowaniu pokazuje grubo poniżej 11V to śmietnik. Mój akumulator umarł podobnie w połowie tego roku. Do końca działał dobrze, aż pewnego dnia przy odpalaniu było tylko cykanie przekaźnika i choinka na zegarach. Po ładowaniu całą noc również pokazywał 10V z hakiem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wyszło na akumulator, ale dwa dni temu dałbym sobie rękę obciać, że to zwarcie w rozruszniku. Rozebrałem dolot i prawie wszystko wkoło żeby się dostać do rozrusznika, nawet odkręciłem już sam rozrusznik od bloku silnika, ale nie mogłem go wyjąć. To ładowanie akumulatora pokierowało mnie dopiero w strone jego usterki. Złożyłem co się dało na próbę i podłączyłem się do "dawcy" (innego samochodu) na kable pomijając mój akumulator i poszło.

Co się jeszcze okazało akumulator był za słaby, bo miał pojemność 44 Ah, a wyczytałem, że do tego silnika powinien być powyżej 51 Ah. Tak też kupiłem 55 Ah i teraz wszystko aż jaśniej świeci ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też to zaskoczyło bo do tej pory akumulatory w autach dawały znać o końcu swojego żywota wcześniej, stopniowo tracąc siłę, a ostatnio umarł z dnia na dzień bez ostrzeżenia. Ale podobno to nic niezwykłego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!