Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check injection / bierze olej / kopci / nie czuć mocy - Pomocy :)


CulaNS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum. Jestem nowy i nie znam sie na mechanice, więc jeśli napiszę coś nie tak to przepraszam ;)

 

Od jakiegoś roku posiadam Megane II phI 2003r. 1.9 dci 120KM i od początku mam z nią problemy. Mechanicy nie potrafią ich rozwiązać, więc mam nadzieję, że uda się to tutaj :)

 

Moją historię opiszę od początku.

Przy zakupie samochodu wszystko wydawało się być ok. Mechanik który "na oko" sprawdzał samochód po podpieciu pod komputer znalazł błąd EGR-u, ale stwierdził, że to nie problem. Samochód kupiłem, pojeździłem kilka dni, wszystko ok. Oddałem Meganke do warsztatu żeby wymienić filtry, olej, rozrząd i co tam potrzeba w zawieszeniu. Samochód odebrałem, oprócz wymiany filtrów, oleju i rozrządu wymieniono końcówkę drążka, poduszkę silnika lub skrzyni (nie znam sie i nie pamiętam dokładnie), oraz stwierdzono że pod silnikiem jest mokro. Poprzedni właściciel mówił, że wymieniał turbinę i mechanik powiedział, że mogli nie posprzątać po robocie. Zauważyłem jednak że na komputerze pojawił się komunikat Check Injection i raz podczas ruszania na światłach samochód całkowicie stracił moc, komunikat Injection Fault, Stop, Servis i zgasł. Pod odpaleniu problem ustał.

Kilka dni później musiałem jechać do Francji (2200km). Droga przez PL zero problemów, w Niemczech przy którymś postoju odpalam samochód i widzę komunikat "Top up oil level". W bagażniku miałem 5L oleju więc ubytek dolalem (jakieś 2,5l.) i tak do celu podróży co postój dolałem łącznie jakieś 7l :)

We Francji razem, że szwagrem złotą rączką przeczyściliśmy odmę oleju i wymieniliśmy chyba też element odmy, w środku znajdowała się sparciała membrana a raczej jej resztki. Droga powrotna do Polski, Meganka nie wzięła ani kropli oleju. Po 2 tygodniach powrót do Francji i znów kilka litrów oleju dolane. We Francji mechanicy cenią się odwrotnie proporcjonalnie do wartości samochodu więc pół roku jeździłem z Check Injection i dolewaniem oleju. Po tym czasie wróciłem do PL i oddałem samochód do innego mechanika, sprawdzał wtryski - OK, turbina - OK, stwierdził że przyczyną brania oleju jest uszkodzona głowica (fizycznie jej nie sprawdził więc nie wiem czy wierzyć w to). Wymienił filtry, olej zmienił na 10W40 i dodał do oleju jakiegoś uszczelniacza. Check injection nie naprawił. W drodze powrotnej do Francji oleju poszło może z 2L. Obecnie pobiera jakieś 2L na 1500km, na 2 i 3 biegu przy mocniejszym wciśnięciu gazu bardzo kopci na czarno, check injection ciągle świeci i wydaje mi się że już nie ma tych 120KM.

 

Jeśli ktoś dotarł do końca tej długiej historii to mam nadzieję, że zdoła pomóc mojej Megi :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w poprzedniej firmie była ta sama megane, z podobnym przebiegiem i silnikiem. Te same problemy. Tylko chyba nie kopciła na czarno. Była naprawiana w kółko aż w końcu komuś sprzedali :( Było to kilka lat temu.Z ostatnich informacji co pamiętam to był cały silnik do wymiany, bo już nie opłacało się nic tam robić. Pobieranie 2,5 litra oleju to zbyt dużo. Te starsze dci renaulta takie są właśnie kapryśne. Natomiast nowsze te silniki konstrukcyjne - złego słowa nie można powiedzieć (przynajmniej w moim otoczeniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybkie odpowiedzi ;)

 

Wymiana silnika nie opłaca się więc chyba pozostaje zajeździć ją do końca :( liczę jednak, że znajdzie się osoba na tym forum która miała takie problemy i może zna inne rozwiązanie niż wymiana silnika :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko kasę będziesz wkładał i wkładał i nic z tego nie wyjdzie. Silniki nie kosztują nie wiadomo jakich pieniędzy aby się nie opłacało. Ostatnio kolega do polo (jakaś starsza generacja) wyhaczył za 1100zł. Wiadomo, że przebieg to różny może być, ale był sprawny. A skoro olej bierze to trzeba sprawdzić praktycznie wszystko zaczynając od cylindów, pierścieni itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, dreq02 napisał:

tak, tylko kasę będziesz wkładał i wkładał i nic z tego nie wyjdzie. Silniki nie kosztują nie wiadomo jakich pieniędzy aby się nie opłacało. Ostatnio kolega do polo (jakaś starsza generacja) wyhaczył za 1100zł. Wiadomo, że przebieg to różny może być, ale był sprawny. A skoro olej bierze to trzeba sprawdzić praktycznie wszystko zaczynając od cylindów, pierścieni itp itd.

Silnik kupił za tyle dolicz rozrząd ,oleje ,filtry i wymiana silnika i masz 2 tyś jak nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ależ oczywiście, ale jak miał pewny silnik to czemu nie. Zauważ, że palenie 2 l oleju to dość dużo. oczywiście najpierw trzeba przepatrzyć co się dzieje z obecnym silnikiem. To jest jasne. tylko jeśli to jest kolejne sprawdzenie a teraz trzeba wszystko rozebrać i się okaże, że nic z tego nie będzie?. Sąsiadowi w grand vitarze (ten popularny poprzedni  model nie pamiętam nazwy) zrobili turbinę. Po tygodniu coś było nie tak i pękł jakiś wąż (inny niż wymieniany). Skończył na 7800 zł ale oni samochód zostawiają więc stąd robili. U mnie w domu jest focus 1 z 99. Pali olej ale 100-400 ml na msc. Zawory już dawno wymagają regulacji i ogólnie silnik jest w słabym stanie (falowania obrotów, zgrzyty, stuki panewki, nieszczelne pierścienie). I tyle oleju nie bierze. Ale kto naprawia focusa który jak wiadomo jest jednym wielkim kłębkiem rdzy. Nawet repeaturki już rdzewieją :) a było robione całościowo. Już oryginał dużej trzymał. Sama naprawa silnika przewyższa koszt już dwukrotnie samochodu. Więc się jeździ i nie inwestuje.

 

Napisałem jaki u mnie był przypadek. Lepiej jak ktoś zawsze z boku spojrzy na chłodno. Aby później mieć kilka opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!