Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

5 stopni i w dół problem ze ssaniem - odpalaniem czy co?


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 15.12.2018 o 01:22, jabrze napisał:

Jeśli dotykamy gaz to zwiększamy paliwo, ale od 1400 obrotów również wyprzedzenie zapłonu, bo to początek sterowania elekrozaworem. Gaz do dechy, wyprzedzenie maksymalne i im zimniej tym gorsze warunki zapłonu.

Ok rozumiem.

 

Jeszcze w kwestii mojego sposobu na odpalanie w takiej sytuacji...

Z tego co piszesz to przyjmuję do wiadomości, że wyprzedzenie zapłonu zmienia się wtedy kiedy silnik wchodzi powyżej 1400 obrotów tak więc wynika, że wciskanie gazu w momencie odpalania silnika - tego wyprzedzenia zapłonu nie zmienia bo obroty są poniżej 1400.

Zauważ, że w momencie odpalania silnika - wtedy kiedy ja wdeptuje gaz do punktu oporu - silnik jest jeszcze na obrotach rozrusznika - grubo poniżej 1000 więc podążając za tym co napisałeś - nie będzie zmieniało się wyprzedzenie zapłonu. Nawet w momencie kiedy już silnik zaskoczy to nie osiąga ponad 1400 obrotów tylko chwilowo wchodzi maks. na ok. 1200-1300 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ditron napisał:

x

Wszystko się zgadza. Tak jest w rzeczywistości. Pedałem gazu jedynie zwiększasz dawkę paliwa do momentu odpalenia. Wszystko w założeniu, że koło  napędzane paskiem i jego druga część napędzająca wałek z krzywkami jest ustawiony w pozycji zerowej (startowej na ograniczniku) W tym czasie koło jest puste, bo olej nie zdążył dotrzeć do jego wypełnienia a, ponadto jest blokowany elektrozaworem. Tak powinno być. Wtedy gaz jest niepotrzebny.

Koło przesilone to takie, które nie wraca do do lewego ogranicznika. Nie jest wystarczająco sprężyste. Pracuje w ograniczonym  zakresie tzn od +10 stopni w górę..  Dlatego prosiłem o pomiar na wolnych obrotach, którego jeszcze nie Dokonałeś. Dalszym etapem uszkodzenia będzie terkotanie.

11 godzin temu, ditron napisał:

 

Nie wiem, jak długo kręcisz rozrusznikiem i jaki wpływ na wypełnienie koła olejem ma Twój elektrozawór. Uszkodzony -  to najczęściej niedomknięty , ale tego jeszcze nie wiemy.

Dnia 15.12.2018 o 01:22, jabrze napisał:

Gaz do dechy, wyprzedzenie maksymalne

W założeniu, że wszystko działa prawidłowo i powyżej 1400 obr. rośnie do maksymalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎18‎.‎12‎.‎2018 o 19:53, jabrze napisał:

Dlatego prosiłem o pomiar na wolnych obrotach, którego jeszcze nie Dokonałeś.

 

Pomiaru jeszcze nie dokonałem bo jeszcze nie jestem do tego przygotowany ale mam zamiar pożyczyć od kolegi chiński kabelek "obd2" dokładnie chyba to jest "ELM327" - pytanie czy to będzie odpowiedni sprzęt do tego pomiaru (wyprzedzenia zapłonu) i jaki do tego powinienem mieć zainstalowany program? Dla mnie to jest zupełnie nowy temat - czy taki program można pobrać z sieci jako darmowy?

Pozdrawiam i życzę forumowiczom Wesołych Świąt i nie psujących się Renówek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

OK - Pomiar dokonany (z użyciem kabla elm327) - rezultaty na poniższym filmie...

 

Teraz wielka prośba o wyjaśnienie...  Co z tego wynika ?

 

 

 

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

x

Oby nie zapeszyć ale trzymam kciuki za trafność twojej diagnozy - tzn, że to będzie zawór. Jeżeli zawór to czy nie wystarczy go wyjąć, rozebrać i wyczyścić czy trzeba od razu kupić nowy i wymienić?

 

Przeglądając jeszcze dalej nagrania z pomiarów jest kolejna rzecz, którą już z resztą dawno słyszałem ale teraz dopiero coś widać więcej mając na ekranie odczyty ECU. 

Słychać pojedynczy odgłos stuknięcia (jakby metaliczne uderzenie). Jednocześnie jest też lekki wzrost obrotów (wg danych z ECU z 800 na 850 rpm) i jednocześnie pokazuje chwilowe przestawienie kąta wyprzedzenia zapłonu do wartości ujemnej "-8 st.". (Nie wiem czy to walnięcie to może być z zaworu czy raczej z KZFR ?). Na poniższym filmie przestawienie kąta jest widoczne w 4 sekundzie (słychać też to uderzenie). Dalej ok. 14 sek., 20 sek., i 41 sek. nagrania widać na wykresie rpm i też słychać. Być może to tylko potwierdza twoją teorię?

 

PS. Jeszcze jedno - jak widać na tym pierwszym filmie - na wyłączonym silniku ECU podaje RPM na poziomie 178 albo i ponad 200 - czy to normalne ?

Drugi film:

 

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01

Edytowane przez ditron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ditron napisał:

Jeżeli zawór to czy nie wystarczy go wyjąć, rozebrać i wyczyścić czy trzeba od razu kupić nowy i wymienić?

Możesz na próbę go reanimować przez wyciągnięcie sprężynki do dwukrotnej długości, ale czas się za to zabrać dopóki koło nie jest  przesilone i wraca do pozycji zadanej.

Na wolnych obrotach i gorącym silniku idealne przesunięcie zapłonu jest do +3 stopni. Twój zawór na rzadkim oleju również jest niedomknięty.

Odczyty dokonujemy z pracy koła i miejmy nadzieję, że to tylko zawór. To co zauważyłeś to jest początkowe terkotanie o którym inni piszą.

Nie możliwa jest tak duża wartość ujemna, ale tak została przeliczona z uwagi na szybką zmianę.

2 godziny temu, ditron napisał:

na wyłączonym silniku ECU podaje RPM na poziomie 178 albo i ponad 200 - czy to normalne ?

Nie wiem, czy to nie są pomiary zapamiętane po ostatnim zatrzymaniu silnika? Tym bardziej rodzi się pytanie, czy to koło zatrzymuje się w lewej skrajnej pozycji?

Może próby na zaworze dadzą odpowiedź. Jaki masz olej 5, czy 10W?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!