Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Wymieniłem dziś olej w silniku (ELF FE 5W30), filtr oleju (oryginał), termostat (oryginał) i dolałem 3L płynu chłodniczego, który się wylał po wymianie termostatu. Po cały zabiegu zagrzałem auto, przejechałem się odpowietrzyłem, wszystko chodziło idealnie. Odpalałem i gasiłem go kilkukrotnie. Pojechałem na myjkę, umyłem go, później na stacje. Dotankowałem do pełna pełna, zapłaciłem, wrzucam kartę i wyskoczył mi czerwony komunikat "RYZYKO AWARII SILNIKA". Odpalanie i gaszenie nic nie dawało. Wróciłem tak do domu 13km, jechałem spokojnie 80-115km/h i według mnie prowadził się jak wcześniej, nie wyczułem żadnych szarpnięć, braku mocy itd. Normalnie auto jechało. Auto 1.5DCI 110KM, 2014 rok. Kupiony 10 dni temu, nic się do tej pory nie działo. Co z nim robić? Szukałem na forum wątków powiązanych, ale nic co by pasowało do mojej sytuacji nie znalazłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, splice napisał:

dolałem 3L płynu chłodniczego, który się wylał po wymianie termostatu.

Może przy okazji coś się zalało i dlatego wywala błąd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No własnie po zdjęciu węża z termostatu zaczął ciec płyn. Ale z początku auto jeździło OK. CO mogło się zalać żeby dawać taki efekt? Jest szansa że to tylko zalanie i po zalaniu wróci do normy, czy trzeba podłączać pod komputer? Można tak jeździć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A poziom oleju jest dobry?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na ciepłym silniku pokazywało 2 kreski, czyli był w połowie, po komunikacie też o tym pomyślałem i dolałem jeszcze 200-300ml, bez zmian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączaj pod komputer. Nawet zwykły skanerek OBD na bluetooth może Cię na coś naprowadzić - skoro jest to błąd silnika to na pewno go odczyta. Powodów błędu może być wiele i nie musi to być nic wspólnego z wykonanymi przez Ciebie pracami.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączałem pod bezprzewodowego i telefon, ale nie wyświetla mi żadnych błędów właśnie :/  Macie może sprawdzoną aplikację na androida co najlepiej działa z renault?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj ScanMaster.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

x

Dzięki, zaraz zejdę na dół i spóbuje

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, splice napisał:

 

 

Na ciepłym silniku pokazywało 2 kreski, czyli był w połowie, po komunikacie też o tym pomyślałem i dolałem jeszcze 200-300ml, bez zmian

Nie wiem, jak w Twoim - masz bagnet?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@splice ile litrów oleju wlałeś podczas wymiany? Skoro na ciepłym silniku miałeś 2 kreski to faktycznie może to być powód wywalania błędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oleju własne 4L. Mam bagnet, na bagnecie jest ok. Pokazuje mi trzy kody błędu, prubuje je skasować i z automatu zaraz wracają razem z komunikatem o awarii. Takie kody udało mi się zczytac: P154417, P1525F3 i P154698. Orientujecie się co one oznaczają? 

Na samym początku polecam program Car Scanner pod androida, darmówka, pokazuje kody błedów. Po kilkukrotnych próbach kasowania błedów i ponownych ich wracaniach, postanowiłem się przejechać i sprawdzić czy nie ma jakichś innych niepokojących objawów poza tym denerwującym czerwonym komunikatem. Rozpędzał się prawidłowo, 130km/h łapał i szedł dalej, nie szarpał, nie przerywał, zupełnie nic. Zatrzymałem się zgasiłem i jeszcze raz go pod diagnostykę. Wyskoczyły już tylko 2 błędy, i o dziwo udało się je skasować. Wróbiłem do domu te parę km i narazie jest OK. Mam nadzieję że tak zostanie. Choć miło by było wiedzieć co oznaczają te kody co podałem wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Na stronie 

https://www.automo.pl/kody-bledow-obd2/Renault/P15

sprawdź za co odpowiadają błędy

P1544 - sygnał potencjometru aktywacji przepustnicy zbyt wysoki

P1524 - wadliwe działanie elektryczne Bank1

P1546 -  zwiększ kontrolę ciśnienia (Zwiększ wartość- Zwarty do B+)

Edytowano przez tomakur
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie wszystkim za szybką i rzeczowa pomoc. Dzięki za link do kodów, napewno się przyda :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem powrócił dziś jak bumerang :/  Dziś doszedł jeszcze jeden, czarty kod błędu P0380 - po dekoderze wychodzi na problem ze świecami żarowymi. Po kilku próbach nie udało ie się pokasować błędów :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Błąd P1544 w serwisówce do wersji 1,5 dci 110 KM z 2012 r oznacza usterkę obwodu czujnika temperatury przed filtrem cząstek stałych. Pewnie w nowszym jest to samo bo Renault nie zmienia kodów błędów.

P0380 to oczywiście świece żarowe.

P1525 to może być wynikiem pierwszego błędu i dotyczy tempomatu który jest standardowo dezaktywowany przy błędach silnika.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

 @aniewa dzięki wielkie. Czyli uszkodzony może być obwód, jakaś kostka łączeniowa, lub sam czujnik?

Edytowano przez splice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć, należałoby podłączyć jakiś interfejs i odczytywać temperaturę jaką podaje czujnik. Sprawdzić jak się zmienia  temperatura.

Dane te odczytasz za pomocą ELM327BT i DDT4All czyli praktycznie za darmo. Nie każdy elm działa z ddt4al, na pewno działa ten z chipem  PIC18F25K80.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej obstawiam jakieś przebicie czy coś w tym rodzaju, bo takie cyrki się dzieją przy bardzo wysokiej wilgotności. Na tygodniu przejechała 600km i nic nie wyskoczyło. A powiedz mi jeszcze ANIEWA w chwili jak auto jedzie z nieskasowanym błędem który ma związek z FAPem to fap również się nie oczyści jakby zaszła taka potrzeba?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ze świecącym  błędem FAP ma zablokowane wypalanie, przepustnica wydechu otwarta, EGR nie działa. Jak błąd nie świeci na wyświetlaczu i nie jest wykasowany to nic złego się nie dzieje.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko dziwne że się kontrolka od dpfu nie świeci, i nie ma komunikatu żeby skontrolować układ wydechowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka od dpf zaświeci się jak jest kilka nieudanych wypaleń i poziom sadzy przekracza dopuszczalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A no to w takim razie niech się nie zapala ;)

Narazie udało się pokasowac błędy, pewnie znowu na parę dni w optymistyczne wersji. Tylko błąd świec pojawia się po każdym odpaleniu, 165tys km i pewnie nie były wymieniane, tak że przed zimą warto by to było zrobić. Jakie świece żarowe polecacie? Oryginalne czy są jakieś godne uwagi zamienniki? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wymień świece żarowe. U mnie przy przebiegu 155 tys. km działała tylko jedna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie było odwrotnie tj. przy chyba ok 200k km wymieniłem wszystkie, ale nie działała jedna. Założyłem firmy BERU o indeksie GE110

ps. Przy montażu spryskaj gwint jakimś środkiem np. CART00211 (dostępny w Inter Cars)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×