Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Autoalarm


Rekomendowane odpowiedzi

Nel. Wszystko ok. Wreszcie mogę sie pobawić alarmem.

 

Alarm założony. Wszystko działa: Zabiezpieczenie drzwi+bagażnik (podłączone z jednego punktu), pokrywa silnika, czujnik udarowy, czujnik ruchu. Jest kilka innych rozwiązań niz pisałem poprzednio. Ale o tym napisze i przedstawie podłączenia za kilka dni. Koszt autoalarmu 150 zł + robocizna własna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LEGEND HR 2000 z pilotem.

Podłączyłem wszystko z wyjątkiem centralnego zamka, sterowania osobnym otwarciemn bagażnika, domykania szyb i blokady zapłonu. Gdyz to wszystko jest poza alarmem.

wady mojego alarmu:

1. drugi pilot do auta

zalety:

1. mozliwość z pilota wyłączenia czujników udarowego i ruchu z sygnalizacji syreną (czujniki drzwi, bagażnika i pokrywy silnika nadal reagują syreną)

2. funkcja lokalizacji samochodu - włączenie samych kierunkowskazów (15 mrugnięć) bez jakiejkolwiek zmiany stanu alarmu.

3. możlwość nie załaczania alarmu pomimo zamkniecia auta przez pilota lub hands-free (np. w garażu)

 

 

Troche się zmieniło w podłączeniu w porównaniu do tego co napisałem wcześniej. Zastrzegam, że to podłączenie wczesniejsze też bedzie działać, a nawet jest nieco lepsze, gdyż nie potrzebuje dodatkowego przekaźnika.

Ale po kolei.

 

Najważniejsza zmiana to zrezygnowałem z podłączenia do złącza R2. W zamian podłączyłem kierunkowskazy do złacza R9 (rysunek) natomiast czujnik wszystkich drzwi i bagaznika do (-) podawanego do oświetlenia sufitowego po otwarciu jakichkolwiek drzwi i bagażnika.

Podłaczenie do R9 wymagało puszczenia jeszcze 2 przewodów do komory silnika (razem 4 przewody - wczesniej przewód do syreny i czujnika pokrywy silnika (rysuek w którym miejscu).

Podłączenie do (-) oswietlenia sufitowego zrobiłem puszczając przewód dokładnie z lampki sufitowej. Mozna to zrobic bez problemu (rysunek gdzie podłączyć)

Nastąpiła pewna trudność na którą na razie nie mogę znaleźć odpowiedzi (ale zapytam znajomych elektroników). Problem był w tym, że tzw. masa podawana na oswietenie wewnętrzne po chwili znika. Ale jakby było tylko tak to nie byłoby żadnego problemu. Problem pojawił się gdy alarm się uzbrajał po zgaśnieciu oświetlenia. Najpierw wydawł dźwięk niedomknietych drzwi a nastepnie po ok. 30 sek włączała sie syrena. Prawdopodobnie układ elektroniczny który ściemnia oświetlenie (-) pomimo braku świecenia żarówek nie całkiem wyłącza masę. Ale to jest do prostego obejścia podłączając przekaźnik (standardowy) na wejsciu do centrali alarmu. (coś podobnego jak w przypasdku SEO do bagażnika). Odręczny rysunek urządzenia w załączeniu. Po takim podłączeniu juz jest wszystko ok.Teraz mnie czeka kolejny problem z raz wyłączajacym się a raz właczającytm się oświetlenie podłogowym w drzwiach, ale o tym w osobnym temacie. Uff. Trochę to trwało, ale alarm jest i działa i wszystko poza nim w aucie działa.

post-1915-1245352989_thumb.jpg

post-1-1245352989_thumb.jpg

post-1-1245352990_thumb.jpg

post-1-1245352991_thumb.jpg

post-1-1245352992_thumb.jpg

post-1-1245352993_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Problem pojawił się gdy alarm się uzbrajał po zgaśnieciu oświetlenia. Najpierw wydawł dźwięk niedomknietych drzwi a nastepnie po ok. 30 sek włączała sie syrena. P

 

Widzę że jednak masz ten sam problem co ja miałem w SEO i dlatego podłączyłem zgodnie ze schematem. i nie ma problemu. Mi potrafił się właczać nawet po dłuższym czasie jak już byłem w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel. Twój i mój problem został rozwiązany. Nic się nie wzbudza przy podłączeniu do lampki sufitowej. Ostateczna wesja podłączenia autoalarmu poniżej. Zostao wszystko tak jak w opisach poprzednich z wyjątkiem: - po konsultacji został wyeliminowany dodatkowy przekaźnik. Zastąpiła go dioda prostownicza. Temat został wyczerpany. Wszystkie problemy rozwiązane.

post-1915-1246019199_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rozwiązanie też próbowałem zastosować ale u mnie nie zdało egzaminu bo ja mam bezpilotówkę i aktywacja alarmu jest z centralnego w twoim przypadku jak najbardziej zda egzamin masz drugiego pilota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie była to jednak ostateczna wesja podłączenia autoalarmu LEGEND (i innych pewnie też) do oświetlenia wewnetrznego auta. Ale o tym jak coś zmierzę o czym nie wiedziałem, że istnieje. Dlatego u mnie zadziałała dioda a u Nel'a nie. I nie ma to nic wspólnego czy jest bezpilotówka czy nie. Zrządził to przypadek.

 

dodano wieczorem

Zamieszczam ostateczny schemat instalacji autoalarmu. Zastosowanie diody przy podłączeniu do oswietlenia wewnetrznego dało efekt, ale to jeszcze nie to. A było tak:

Wcześniej miałem podłączony przekaźnik. Poszedłem więc na łatwiznę. Wyciagnąłem przekaźnik. Diodę podłaczyłem przez konektory do podstawki przekaźnika (oczywiście 2 przewody podstawki przekaźnika podłączyłem inaczej) i o dziwo wszystko zadziałało. Za kilka dni w piękną sobotę postanowiłem wyrzucić podstawkę przekaźnika i diodę z konektorami. Podłaczyłem diodę tak jak na poprzednim schemacie. Czyli tak jak było tylko bez podstawki przekażnika. Zadowolony że ładnie to zrobiłem posanowiłem sprawdzić działanie. I co? Okazało się że autoalarm zachowuje się tak jakbym podłączył bez przekaźnika i bez diody (?) Zachodziłem w głowę jak to mozliwe. Podłączyłem wszystko tak samo jak było. Ominąłem tylko podstawkę przekaźnika.

I wtedy gdy przyglądnąłem się podstawce zauważyłem oporniik wsadzony między przewodami sterującymi przekaźnikiem. Po alalizie tego jak było podłaczone z diodą włąożoną w podstawce stwierdziłem, że opornik z jednej strony był podłaczony z (+) akumulatoa a z drugiej z przewodem (-) który idzie z oswietlenia kabiny. Zmierzyłem ten opornik. Ma 1,6 do 1.8 kom. Nie wiem na czym polega, że z rezystorem czujnk autoalarmu nie stwierdza otwartych drzwi ( a więc nie stwierdza "-") a bez opornika stwierdza "-". Ale to mnie już nie interesuje. Wazne że działa. Być moze przypadek sprawił, że zrobiłem to odkrycie. A napewno się komuś przyda.

dodano 14.12.2009

Własnie zamontowałem Leganda w Oplu Omedze łącznie z podpieciem do centralnego. Jak ktoś ma pytania to służę

post-1915-1246312968_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie!

Czy moze ktos opisac ustawienia tego fabrycznego cichego autoalarmu montowanego w Megankach II?

Nie mam instrukcji do niego a znalazlem posty ze mozna sobie niektore opcje ustawic np. pikanie przy zamykaniu/otwieraniu (obecnie mam wylaczone i tylko kierunkowskazy mrugaja) - czy mozecie opisac kombinacje przyciskow i za pomoca czego to sie zmienia/ustawia!

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pikanie przy zamykaniu/otwieraniu

Z tego co wiem nie mozna ustawić pikania. Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej głosne załączanie i wyłączanie jest zabronione (i dobrze!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Może komuś się przydać. Koledze padł fabryczny alarm kupiliśmy SEO Perfect CAN ale okazało się że do Megane II nie ma programu CAN .Po telefonie do serwisanta otrzymałem nowy schemat który okazał się bardzo prostym i szybkim podłączenie alarmu.

Podłącza się tylko 4 przewody do wtyczki od fabrycznego alarmu oraz masa ,syrenka, maska.

Ustawiłem program 18 i koniec.

Alarm wzbudza się od drzwi i klap oraz stacyjki (czujników ruchu jeszcze nie podłączyliśmy) ale otwarcie bagażnika pilotem nie uruchamia alarmu (tak jak w alarmie fabrycznym).

Dołączam schemat.

RENAULT_MEGANE_2006pl_1_.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Przeczytałem już chyba wszystkie tematy dotyczące alarmów stosowanych w megane II ale chciał bym odświeżyć tematykę.

A mianowicie:

Jaki na dzień dzisiejszy alarm jest wart uwagi i daje możliwość rozbudowy o np. powiadomienie GSM.

 

Z tematów na forum dowiedziałem się o:

TYTAN DS300 R,

SEO - Perfect,

(fabrycznym) COBRA.

 

Jednak na rynku są już inne modele jak np:

TYTAN DS400 / CAN,

SEO - Perfect CAN.

 

Pytanie brzmi:

1.Mam Megane II z 2006, czy w tym modelu po FL jest CAN ?

2.Jaki obecnie alarm na pilota fabrycznego i z jakąś dodatkową funkcją identyfikacji kierowcy warto zamontować do Megane II najlepiej z powiadamianiem SMS.

 

Poprzednio miałem w vw alarm firmy DEST Dog-30 z modułem gsm SPY DOG.

Do tego miałem kartę którą trzymałem po prostu w kieszeni i służyła do identyfikacji kierowcy.

 

teraz szukam czegoś podobnego w granicach do 1500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witajcie!

Prosze o pomoc - w moim kombi od paru dni wlaczas sie samoczynnie alarm. Dioda sygnalizuje że to dźwięki głupieją ale po ich wypięciu dalej to samo.

Czy jest gdzieś wyłącznik aby pozbawić centralke zasilania i wyłączyć ten alarm doraźnie?

Syrena piszczy (nie jest to wycie) alarm Cobra ale nie wiem która wersja, syrena w tylnim nadkolu prawej strony - fabryczny.

Jak wyłączyć alarm zostawiając centralny - proszę pomóżcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób odpiąłeś te dźwięki?. Dołączam ci zdjęcie gdzie jest wtyczka od alarmu odepnij całkiem alarm .Z tego co pamiętam po odłączeniu alarmu kontrolka immo mrugała inaczej ale centralny działał i silnik odpalał.

RENAULT_MEGANE_2006pl_1_.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięki wypiąłem w prawym słupku tylnim po ściągnięciu osłony plastykowej i odsunięciu lekko tapicerki pod światłami tylnymi była wiązka kabli z dwoma wtykami (tylko do tych dźwięków) ale centralka i syrena jest chyba niżej...

A masz może pełną instrukcję tego alarmu bo mnie już jasny szlag trafia z nim.

Moja megana ph2 jest właśnie po czerwcu 2006 r więc chyba to ten sam model Cobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta kostka 4 pinowa to wszystko - dodatkowo do samego alarmu podłączone jest jeszcze przewód z czujnika otwarcia maski i przewody od czujników dźwięku oraz kontrolka.

 

438-włącznik maski

433-czujki dzwięku

993-kontrolka

427-alarm

post-3001-1303835347_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!