Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


Piotr7766

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiliśmy megi 3 grudzień 2013 okazuje się ze poprzedni właściciel wymienił dpfa z firmy jmj z firmy intercar i jest problem strasznie dymi na biało chcemy go wymienić na orginalny regenerowany jak szczytac numery aby dobrze wybrać dpf bo ten zamienik podobno nigdy nie będzie dobrze chodził.  Jakie są wasze opinie i sugestie co jeszcze sprawdzić pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej mocy silnik?

Wg. danych ma b.mały przebieg????

Powodów białego dymu może być kilka ;

- turbina puszcza delikatnie olej, ( zawór odmy olejowej do sprawdzenia ),

- zawór egr niesprawny/zanieczyszczony,

- pierścienie olejowe zaczynają przepuszczać, 

- uszkodzone świece żarowe lub ich sterowanie,

- przycinają się wtryski, (warto stosować olej 2T ),

- mikrouszkodzenia uszczelki pod głowicą, (warto pomierzyć kompresję, czy dobrze pali? ),

- przestawiony kąt wyprzedzenia wtrysku, (kiedy był zmieniany rozrząd ? czy nie przestawiono pompy wtryskowej),

- uszkodzony/zanieczyszczony katalizator,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed kupnem podczas jazdy próbnej zadymil ale na chwile sprzedający oznajmił ze tak niby ma być . Po kupnie przebieg 65 tys zrobiliśmy rozrząd i świece oraz olej i filtry gechenna zaczęła się po tygodniu autko strasznie dymi przy wypalaniu i trwa to po 5-10 min biały dym jagby ktoś palił liście masakra. Po leciałem tropem dpf okazało się ze ten nowy nigdy nie był adoptowany a rurę w mam okopcona w środku zrobiłem adaptacje poprzedniego właściciela pytałem co się działo ze wymienił dpf stwierdził że miał awarie wtrysku i wymienił juz nie odbiera . Aha jest taka delikatna terkotka przy szybkim przyspieszaniu na wtryskach.  Czy coś gościu spitolil przy rozrządzie?  Doradzcie od czego zaczynać sprawdzanie ? 

Aha pali jak zloto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie nie kopci wcale tylko przy wypalaniu ale jak już zacznie to masakra ludzie w korku stoją 20 dalej ja jeszcze takiego czegoś w życiu nie widziałem na stacji diagnostycznej ze spalinami jest Oki w normie i to dużo poniżej ból jest przy wypalaniu 

Oleju tez nie bierze a zrobiliśmy juz ponad 3 tys. Mi warsztat sugeruje wymianę dpf na orginalny regenerowany ale to 2 tys ale przed wymiana chciałbym jeszcze wszystko sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wypalaniem DPF to tak nie do końca. Mój samochód też potrafi podczas wypalania kopcić na biało. Jest to normalne zjawisko (nawet opisane w instrukcji), szczególnie jeżeli wypalanie rozpocznie się na postoju. Zależy również od stosowanego paliwa . Na początku zmień stację gdzie tankujesz. Z tego co piszesz to zawsze widzisz wypalanie stojąc, w czasie jazdy tego nie widzisz, bo jak jedziesz i filtr się wypala to wtedy nie kopci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Piotr7766 napisał:

Przed kupnem podczas jazdy próbnej zadymil ale na chwile sprzedający oznajmił ze tak niby ma być . Po kupnie przebieg 65 tys zrobiliśmy rozrząd i świece oraz olej i filtry gechenna zaczęła się po tygodniu autko strasznie dymi przy wypalaniu i trwa to po 5-10 min biały dym jagby ktoś palił liście masakra. Po leciałem tropem dpf okazało się ze ten nowy nigdy nie był adoptowany a rurę w mam okopcona w środku zrobiłem adaptacje poprzedniego właściciela pytałem co się działo ze wymienił dpf stwierdził że miał awarie wtrysku i wymienił juz nie odbiera . Aha jest taka delikatna terkotka przy szybkim przyspieszaniu na wtryskach.  Czy coś gościu spitolil przy rozrządzie?  Doradzcie od czego zaczynać sprawdzanie ? 

Aha pali jak zloto

Po 60 kkm nikt nie wymienia DPFa bez powodu, a szczególnie awarii wtrysku. U mnie jest ponad 200 kkm i DPF oryginalny, regularnie się wypala.

Wszystko co piszesz wydaje mi się być sporym naciągnięciem sprzedającego.

Lepiej odszukaj w swej okolicy porządny zakład, który zna się na renówkach i oddaj im auto do sprawdzenia zanim pójdziesz w dalsze koszty.

BTW - widać, że dalej są kupujący, wierzący we wszystko co powie sprzedawca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności ( patrz uwagi wcześniejsze ) należy;

- sprawdzić świece żarowe lub ich sterowanie,

- jeżeli masz dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach, należy auto przegonić na wysokich obrotach w czasie

   wypadu za miasto celem przedmuchania katalizatora,

19 godzin temu, Piotr7766 napisał:

Aha jest taka delikatna terkotka przy szybkim przyspieszaniu na wtryskach.

- przeczyścić zawór egr ,

- sprawdzić ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku, (kiedy był zmieniany rozrząd ? czy nie przestawiono pompy wtryskowej),

25 minut temu, mrarek napisał:

U mnie jest ponad 200 kkm i DPF oryginalny, regularnie się wypala.

Fap w megan wytrzymuje ok. 300.000 km. 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

- jeżeli masz dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach, należy auto przegonić na wysokich obrotach w czasie

   wypadu za miasto celem przedmuchania katalizatora

katalizatora?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Piotr7766 dpf masz pod podwoziem na wydechu czy bezpośrednio przy silniku? Były stosowane dwa rodzaje tego filtra. 

Najtaniej wyjdzie podłączenie intrfejsu i sprawdzenie parametrów podczas wypalania ewentualnie wymusić wypalanie by sprawdzić te parametry, zwłaszcza temperaturę spalin przed filtrem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, mrarek napisał:

katalizatora?

Katalizator - jest w każdym dieslu od momentu wprowadzenia norm EURO. 

Uzupełnij wiedzę.

4 minuty temu, Piotr7766 napisał:

Poprzedni właściciel nawet nie zrobił adaptacji dpf ja ją zrobiłem ale nic nie pomogło 

 

Należy zrobić tak jak zaleca kolega aniewa, aby zobaczyć parametry podczas wypalania fapa.

Nie odpowiadasz na stawiane pytania, więc nie dostaniesz prawidłowych odpowiedzi.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!