Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podświetlenie hamulca ręcznego - działa ale brak kontrolki czerwonej


Rekomendowane odpowiedzi

tempomat i ogranicznik ma mniejsza jasność. P świeci.

Co do kolegi @onomatopeja - ręczny działa jak zawsze. Tutaj nic się nie zmieniło. Zaciąga sie, zwalnia itp itd. Chodzi o kontrolkę. Było to duże ułatwienie, że wiemy czy jest zaciągnięty czy nie. Ja korzystałem z tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, dreq02 napisał:

Chodzi o kontrolkę. Było to duże ułatwienie, że wiemy czy jest zaciągnięty czy nie. Ja korzystałem z tego. 

Ja nigdy na to nie patrzę. W sensie na tą diodę. Jak zaciągniesz to jest przecież komunikat na desce o zaciągniętym hamulcu parkingowym i wtedy wiadomo, że jest zaciągnięty. Po co odrywać wzrok od otoczenia? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.11.2018 o 09:58, aniewa napisał:

Diody raczej odpadają, sprawdź czy na wypiętej wtyczce z przycisku  masz 12 V na pinie numer 7 przewód czerwony. Masą steruje moduł w bagażniku. Dioda z literką P jest zasilana ze świateł  pozycyjnych. 

 

Według schematu w przełączniku są trzy diody. Dwie połączone szeregowo do wyświetlania czerwonego paska i jedna do podświetlenia literki P. Diody czerwonego paska zasilane są na stałe  z bezpiecznika radia ale po drodze jest złącze umieszczone prawdopodobnie przy lewym słupku. Jeżeli przycisk jest zasilany to pozostaje sprawdzenie przejścia na przewodzie łączącym przycisk hamulca (pin 3) z modułem w bagażniku (pin8) przewód zielony.

Można też sprawdzić sprawność diodek po wyjęciu przełącznika. Wystarczy podać zasilanie na pin 7 i minus na 3.

Dziękuje Ci bardzo. To był dobry trop z pinem 7 i napięcie. Moduł w bagażniku jest sprawny (podmieniony na inny). Mój przycisk również dobry, masa dociera (o tym za chwilę). Natomiast na plusie w pinie 7 idzie napięcie ale bardzo małe około 0,5V (i nie jest stabilne) a nie 12. Sprawdzone to było tak, że kabel został rozcięty (plus) i podłączone napięcie bezpośrednio z akumulatora. Po włożeniu karty, wypięciu/wpięciu modułu i włączeniu zapłonu przycisk został podświetlony na czerwono. Czyli wszystko wróciło do normy. Tylko nie będę jeździł z wystawionym kablem przez szybę :)

 

Więc cały problem rozgranicza się do dwóch rzeczy na kablu czerwonym z pinem 7 (tam gdzie mamy po lewej stronie podpis włącznik na rysunku). Pierwsza rzeczą na drodze kabla jest złącze (żółta strzałka) umieszczone jest pod wykładziną, pod fotelem. Wiąże się to z zdjęciem tapicerki, wymontowaniem fotela. Jednak patrząc na wtyczki, zaciski w drzwiach, do modułów itp to wątpię aby wtyczka się rozłączyła. Wtyczki mocno się trzymają i wyglądają bardzo solidnie. Jak wspomniałem wcześniej, zdjęty był lewy plastik przy nadkolu (sprawdzenie możliwości instalacji grzałki). Może poruszyły się kable i przestały stykać w kostce bezpieczników.

 

Kontrolka ręcznego jest podłączona pod bezpiecznik (czerwona strzałka). Dodatkowo ten bezpiecznik odpowiada za działanie radia. Po jego wyjęciu radio przestaje grać, więc instalacja do radia i sam bezpiecznik są dobre. Obstawiam, że kable z instalacji, które odpowiadają za ten czerwony pasek na przycisku muszą nie stykać w skrzynce bezpieczników. Gdyby tam nie było prądu to radio też by nie grało. Aby wiązka cała się uszkodziła to raczej nie, bo wtedy inne rzeczy by mogły także nie działać. Chyba, że tylko jeden kabel z pośród całej tej plątaniny się uszkodził ale to niemożliwe.

 

A masz może zdjęcie jak są kable podłączone do tej puszki bezpieczników? Czy to są jasiek piny lub coś podobnego? Może się wypiął lub nie styka właśnie tam.

20181129_082620.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod bezpiecznikiem od radia od spodniej strony puszki bezpieczników powinny wychodzić dwa czerwone kabelki. Jeden do radia, drugi do kontrolki. Dojścia praktycznie tam nie ma bez demontażu całej puszki. Numer pinu to S27. Najprościej to przeciągnąć przewód od radia do wyłącznika ręcznego ewentualnie od lampki oświetlenia schowka pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 29.11.2018 o 09:52, dreq02 napisał:

Papuga :?:

Witam, wiem że dawne dzieje, ale jak poradził sobie Pan z brakiem podświetlenia LED w przycisku po zaciągnięciu ręcznego. 

 

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.9 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

plus podciągnąłem osobnym kablem, dość dobry elektronik robił mi to co kamery i inne rzeczy, ale nie dał rady by się coś nie kopneło. Elektronika w megance jest bardzo czuła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

ja mam z kolei problem z pinem 8 na którym nie ma zasilania i przycisk (scenic 3 2014) nie działa i hamulec nie zaciaga z przycisku (przycisk miga ale nie steruje hamulcem) moduł sprawdzony(podmieniony z innym) poprzedni mechanik tez niby podmieniał, przycisk tez wymieniony z innym i jeszcze innym. (oba zaciski działaja przy kołach). 

auto miało wymieniany z przodu zderzak po uderzeniu (nie widzę ingerencji jakiejś wielkiej w belki) - do tego z lewej strony było grzebane przy reflektorze (przeciete kable do reflektora i jakieś kostki)  - może tam coś mieć z tym związek?

 

Aniewa jestes kopalnią wiedzy- może coś poradzisz? :D  jakieś schenat gdzie idą wiązki?

 

polecacie kogoś w Poznaniu kto by to zrobił?  ale dobrze wiedzieć z czym jechać bo już 3 gość to robi.

 

Pan twierdzi "że ciąniecie osobnym przewodami spowoduje że coś innego wysiadzie lub się spiecie zrobi i niejedno auto przez takie kombinacje po 2005 sie zjarało."

Edytowane przez lepio126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pinie 8 masz zasilanie od świateł pozycyjnych i napięcie tam będzie tylko po włączeniu tych świateł. Służy tylko do podświetlenia nocnego. To nie ma wpływu na jego działanie. Zasilanie przycisku jest na pinie 7 czerwony przewód i wychodzi z bezpiecznika numer 28 5A  w skrzynce bezpiecznikowej kabiny.  Przy uszkodzonej czerwonej diodzie lub braku zasilania powinien dać się odczytać błąd hamulca automatycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podświetlenia faktycznie nie ma, ale same postojowe żaróweczki szklane w ferlektorach mi nie świecą tylko na dole dzienne diodowe (ciemniej jaśniej tryb dzienne/postojowe).

 

Brak podswietlenia piktogramu P mógłby wpłynać na to, że przycisk nie działa wcale? błąd hamulca jest cały czas i nie da go sie skasować -wybija ponownie

Edytowane przez lepio126
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przycisku masz trzy diody. Jedna zasilana przez pin 8 służy do podświetlenia ideogramu P w przycisku ręcznego. Dwie pozostałe podświetlają czerwony pasek w tym przycisku i moim zdaniem mają wpływ na działanie tego przycisku. Brak zasilania tych dwóch diodek skutkuje błędem hamulca postojowego i komunikatem na desce. Diodki do czerwonego paska zasilane są z  bezpiecznika numer 27 w kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2022 o 14:05, aniewa napisał:

Na pinie 8 masz zasilanie od świateł pozycyjnych i napięcie tam będzie tylko po włączeniu tych świateł. Służy tylko do podświetlenia nocnego. To nie ma wpływu na jego działanie. Zasilanie przycisku jest na pinie 7 czerwony przewód i wychodzi z bezpiecznika numer 28 5A  w skrzynce bezpiecznikowej kabiny.  Przy uszkodzonej czerwonej diodzie lub braku zasilania powinien dać się odczytać błąd hamulca automatycznego.

Daje się odczytać błąd. Podobno sprawdził bezpieczniki i chce Pan zamawiac jakiś moduł pod lampą lewa przy skrzynce ... Sprawdziłem jeszcze i sory ale źle powiedziałem ten ideogram P świeci jak włączyłem światła i czerwone też miga światełko .. nie wiem o co się teraz zaczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział jaki błąd generuje hamulec elektryczny?  Moduł jest pod tapicerką w lewym boczku bagażnika.

Schemat połączeń hamulca elektrycznego z opisanymi elementami. Elementy z literką R to kostki połączeniowe.

 

 

hamulec.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!