Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z tempomatem i gaśnięcie silnika


gruku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś pojechałem swoim scenicem w trasę 100km. Jadąc w jedną stronę ekspresówka co jakiś czas wyłączał mi się tempomat a mianowicie pokazywał "w pamięci" za cholerę nie mogłem go uruchomić ani zmienić prędkości. Przełączyłem na ogranicznik i sprawdziłem że działa ok ( przyciski w kierownicy sprawne). Pomyslalem że może czujnik w hamulcu szwankuje. Po chwili dostałem komunikat "skontroluje samochód " i pomarańczowy kluczyk. Błąd zniknął sam po kilku km. I potem było wszystko ok. Wracając tempomat działał ok. Jednakże 20km przed domem silnik stracił moc mogłem jechać tylko z jednostajna prędkością jak chciałem przyspieszyć to zaczynało się szarpanie. Następnie okazało się że jak wcisnę pedał sprzęgła i silnik zejdzie z obrotów to gaśnie pojawia się informacja ESP wyłączone i czasami naciśnij start stop. Normalnie ledwo dojechałem . Pod domem zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie przejechałem się z 6km i wszystko jest ok nic nie gaśnie nic nie szarpie. Normalnie zaczyna mnie rozbrajać ten samochod, nadmienie że już ok. 14 tys zł w niego włożyłem ( wymiana silnika). Od tamtej chwili przejechałem 2000 km. Jak już piszę to prosiłbym kogoś o wyrażenie opinii w moim poprzednim poście - dziwny dźwięk przy odpalaniu samochodu. Czy mogliby się wypowiedzieć ludzie którzy posiadają scenica 1.4tce phI. Z góry dziękuję. 

Edytowane przez gruku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij pod kompa bo ciężko wywróżyć z opisu "szarpie, gaśnie, brak mocy" do wymiany zasadniczo wszystko z tego opisu... konkretny błąd by się przydał. A dziwnego dźwięku przy odpaleniu nie posiadam, jedynie przy powiedzmy 1700 obr. jak dodaje lekko gazu jest "nagły" pisk i to z przepustnicy jest, coś tam w elektronice piszczy ale to olewam bo mam już tak od roku i nic się nie dzieje i w aucie tego nie słychać zasadniczo tylko na dworze.

 

Dźwięku z twojej maszyny nie posiadam, odpala gładko za każdym razem. Przy odpaleniu dobrze by było stać nad otwartą maską i spróbować dojść skąd dochodzi ten dźwięk czy z silnika czy skądinąd :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do utraty mocy i gaśnięcia żadnego błędu nie wywalił. 

Dziś. Pojechałem na clipa i dostałem takie awarie jak na zdjęciu. Pytanko drugie widzę że jak samochód pracuje zwiększa się ilość wypadnietych zapłonów. Co jaki czas zwiększała się ich ilość. Praktycznie na każdym cylindrze. Najwięcej ich było na 3. 

 

 

IMG_20181201_141934.jpg

IMG_20181201_142551.jpg

IMG_20181201_142950~01.jpg

Edytowane przez gruku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pomoże?. Czy ktoś mógłby wysłać mi filmik z uruchomieniem swojego 1.4 tce scenic III phI w ujemnych temperaturach ?. Czy takie odpalanie i problem z elektrozaworami faz rozrządu może mieć coś wspólnego z kzfr. Silnik jest na gwarancji więc chciałbym wiedzieć i ewentualnie reklamować. Gdzie znajduje się elektrozawór faz rozrządu?. Czy wymienię go sam?. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, gruku napisał:

Czy takie odpalanie i problem z elektrozaworami faz rozrządu może mieć coś wspólnego z kzfr.

 

Silnik ten nie ma KZFR .

58 minut temu, gruku napisał:

Silnik jest na gwarancji 

Należy to wykorzystać i zrobić pełną diagnostykę .Gazu ( LPG ) nie ma??

Zdjęcia są nie czytelne.

W pierwszej kolejności należy ;

- wymiana świec i zmniejszenie przerwy do 0,7 mm,

- świece i cewki muszą być czyste i suche,

- zatankować na sprawdzonej stacji do pełna, ( gdzie wcześniej tankowałeś??)

- jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich odcinkach należy auto przegonić 

  na odcinku ok 100 km na wysokich obrotach,

- sprawdzić filtr powietrza,

- przeczyścić map sensor oraz sprawdzić jego szczelność montażu,

Dnia 29.11.2018 o 18:42, gruku napisał:

co jakiś czas wyłączał mi się tempomat 

 

Dnia 29.11.2018 o 18:42, gruku napisał:

dostałem komunikat "skontroluje samochód " i pomarańczowy kluczyk.

Do kontroli ;

- stan układu klimatyzacji, ( brak czynnika?? )

- stan czujnika temperatury płynu chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Silnik ten nie ma KZFR .

Oczywiście że posiada KZFR.

 

15 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Zdjęcia są nie czytelne.

Wystarczy na nie kliknąć i powiększyć u mnie wszystko da się przeczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!