Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

teraz mi przestała odpalać i nie wiem czemu.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Pewnego dnia wróciłem do domu wieczorem a rano już nie odpaliłem.

Faktycznie trochę czekałem z ogarnięciem różnych symptomów ale... :)

Klima nie działa mi od dawna.. byłem pewny, że mam do wymiany parownik bo nie było, żadnych błędów z klimy. Teraz jak nie odpaliła pojawił się błąd czujnika klimy (zwarcie do masy/przerw w obwodzie). Kable są zdrowe.

Drugi problem to kontroler świec żarowych. Też czekał na lepsze czasy ;) Silnik mam wciąż bardzo zdrowy i mimo przebiegu auto odpalało nawet w duże mrozy. Teraz nie odpala nawet gdy ciepło. 

Punkt trzeci - Podczas przyśpieszania (gdy wciśnięty jest pedał gazu) nie podnoszą się szyby. Gdy zdejmę nogę z gazu mogę szyby podnieść ale skokowo. To się dzieje nie zawsze ale się zdarzało. 

Odkryłem też, że sterownik dachu działa niby w trybie awaryjnym, ale to chyba jakiś głupi błąd.

Na koniec, wraz z nieodpalaniem, auto zaczęło mi rozładowywać akumulator. 

Ponieważ już zmieniłem samochód na inny bo i tak był czas na wymianę (powyżej 14 lat nie da się wykupić assistance) nie chcę kupować   części na głupa. Już mi się nie przydadzą "na zaś"

Ma ktoś pomysł co ruszyć? od czego zacząć? Jak wyciągnąć z tego jakieś wnioski?

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności kontrola stanu ;

- akumulatora i jego czopów oraz klem,

- świec żarowych,

- czujnika temperatury płynu chłodzącego,

- czujnika położenia wału korbowego,

- filtra paliwa ( wymiana na markowy ;mann,knecht ),

- filtra powietrza,

- czujnika doładowania oraz jego szczelność montażu. 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, silnik kręci, akumulator naładowany. O świecach jest wyżej, 

Czujnik położenia wału - miał by sens, ale chyba clip by go pokazał. czy nie??

Co do filtrów to żart jakiś nie? Ale w razie gdyby nie, to razem z olejem zawsze zmieniam wszystkie filtry. 

Rozrząd i turbina nowa w razie podobnych pomysłów ;) Wtyczka R2 sucha i czysta, zderzeniowy nieaktywny, 

Jedyne błedy z silnika jakie mam to przekaźnik świec żarowych ale to jest już 3 rok chyba, nowy jest błąd czujnika klimy, ale nie widzę, jak on miał by uniemożliwiać uruchomienie silnika... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zacząć od wyczyszczenia instalacji. Dziwne problemy z szybami, dachem, czy niedoładowany akumulatorem są z tym związane.

Niewątpliwie problemy ze świecami i do tego słaba pompa wtryskowa i już nie odpali. Jeśli odpali na plaka w dolot do przepustnicy to problemy z wysokim ciśnieniem paliwa na rampie jest potwierdzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, muszę uściślić. Problem jest na pewno elektryczny, nie mechaniczny. Żadne kółko zębate nie umiera bezobjawowo, a auto nie dawało, żadnych objawów.

Czujnik ciśnienia na magistrali paliwa też wyszedł by chyba w clipie? Chociaż nigdy tam akurat nie zaglądałem. 

Zastanawia mnie ten czujnik klimy. Błąd tego czujnika jest w sterowniku silnika więc może...

Pytanie czy jak go odepnę to wyeliminuję czy muszę podmienić na nowy? Według CLIP on może mieć zwarcie do masy a więc może też być odpowiedzialny za rozładowywanie aku.

Co myślicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, subratri napisał:

Czujnik ciśnienia na magistrali paliwa też wyszedł by chyba w clipie?

Tylko dokładna analiza, bo odczyt i interpretacja parametrów nie ma nic wspólnego z błędem. Błąd będzie jak regulator ciśnienia na pompie będzie odpięty

 

26 minut temu, subratri napisał:

Żadne kółko zębate nie umiera bezobjawowo,

Zmieniła się gęstość paliwa dla pompy ze względu na temperatury. Szczególnie to dotyczy pierwszego stopnia o napędzie mimośrodowym. W  konsekwencji długo trzeba kręcić, żeby pompa wytworzyła ciśnienie, przy którym nastąpi wyzwolenie synchronizacji dla wtrysków. To są typowe problemy tych pomp od 250 kkm i uwidaczniają się w pierwsze przymrozki - dlatego napisałem, żeby wspomóc plakiem. Przy odpaleniu obroty wzrosną i zwiększą wydajność pompy w stosunku do samego rozrusznika.

 

26 minut temu, subratri napisał:

Zastanawia mnie ten czujnik klimy.

On wpływa na dopasowanie dawki do obrotów biegu jałowego pod dodatkowym obciążeniem klimy.

Nie ma związku z rozładowaniem (lub u Ciebie niedoładowywaniem) akumulatora.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, punkt trzeci - ładowanie: Nie ma problemu z ładowaniem, problem jest w tym, że coś w samochodzie ściąga aku do 6 V w 3 godź. (bądź krócej, nie robiłem głupich testów). 

Ok, zrobię test z plakiem w wolnej chwili, bo faktycznie auto zachowało sę tak, że pierwsze co sprawdziłem to czy paliwo z filtra nie zeszło. 

Podczas kręcenia rozrusznikiem CLIP też powinien pokazać złe ciśnienie. Tyle, że CLIP chyba się rozłączy wtedy. 

Mimo wszystko i tak wydaje mi się, że to coś z elektroniką... Te szyby wskazują na problem w magistrali CAN. Wygląda to tak, że coś wysyła sygnał nadrzędny i takie pierdoły jak szyby nie mogą się przebić. 

No chyba, że bez związku jeden i drugi problem. No nic, na razie kupiłem przekaźnik świec, czekam aż przyjdzie. Czujnik klimy ... najwyżej odepnę na"ten czas".

Ciężko mi uwierzyć w tą pompę, bo gdzieś bym ją poczuł, często zaglądam w parametry silnika, stan wtrysków/cylindrów. Autem jeżdżę na prawdę dużo... Coś bym zauważył, no ale nie twierdzę, że nie... 

Na kilka dni przerwa bo jestem dość daleko od auta. 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!