Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


filipek93

Megane III phII Skontroluj układ wydechowy 1.6 110KM 16V LPG

Recommended Posts

Witam.

 

Posiadam od października tego roku Meganę III z 2013r. Silnik 1.6 K4M 110KM. Przebieg 72tys. km. Od razu po kupnie założyłem instalację LPG.  Po około 2 tygodniach jazdy, nagle wyskoczył mi błąd skontroluj układ wtrysku paliwa - silnik zaczął się dusić i gasł. Kilka sekund później wyskoczył błąd skontroluj układ wydechowy- kłęby białego dymu z wydechu. Mechanik wyczyścił wtryskiwacze paliwa, zainkasował 150zł i problem zniknął.....na 2 tygodnie. Po 2 tygodniach identyczna historia, tym razem wybrałem się do innego mechanika. Stwierdził, że to uszczelka pokrywy zaworów i na 2 zaworze świeca była cała w oleju. Powiedział mi, że aby wymienić tą uszczelkę trzeba rozebrać pół silnika. Tym razem z racji, że już trzeba było rozebrać pół samochodu to od razu wymieniłem rozrząd, mechanik zainkasował 1750zł. Samochód jeździ już elegancko, zarówno na gazie jak i PB. Żadnych zastrzeżeń. Jedynie mechanik nie dał rady skasować błędu odnośnie układu wydechowego. Powiedział, żeby pojeździć tydzień i przyjechać sprawdzić. Ostrzegł mnie, że jeśli błąd nie zniknie to trzeba będzie oddać katalizator do czyszczenia chemicznego. Jeździłem tydzień (około 600km), faktycznie jakby jeszcze trochę białego dymu wydostawało się z wydechu (w obecną pogodę ciężko ocenić czy jest to ponadprzeciętna ilość). Zajechałem do mechanika, podpięliśmy komputer - pokazał błąd 01101721 - kod usterki nieznany. Usunęliśmy ten błąd. Pojeździłem 3 dni i dzisiaj znowu wyskoczyło - skontroluj układ wydechowy. Ręce opadają. Próbowałem szukać znaczenia tego błędu w google - bez sukcesów. Może znacie znaczenie tego błędu? Co wg. Was powinienem zrobić? W przyszłym tyg. muszę zrobić trasę około 1000km, wolałbym jej nie jechać z check enginem. Dodam, że czyszczenie chemiczne katalizatora - orientacyjny koszt to około 500zł, wolałbym jednak tego uniknąć. Ktoś z Was miał jeszcze takie przeboje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukaj kogoś co ma Clipa  to dowiesz się co go boli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, filipek93 napisał:

Od razu po kupnie założyłem instalację LPG.

Zakręć gaz na butli, pojeździj na samej benzynie.

12 godzin temu, filipek93 napisał:

trzeba będzie oddać katalizator do czyszczenia chemicznego.

Samochód 5-6 letni, 72000 km, należy;

- wymienić filtr powietrza,

- zatankować benzynę na sprawdzonej stacji do pełna,

- dać po garach ( wysokie obroty silnika ) na odcinku 100 km,

- wymienić świece i zmniejszyć szczelinę do 0,7 mm,

- świece i cewki muszą być suche, czyste bez uszkodzeń,

- przeczyścić map sensor oraz zapewnić jego szczelność montażu,

- przeczyścić przepustnicę i wymienić oringi,

- po tych zabiegach podjechać z rozgrzanym silnikiem do kontroli/analizy spalin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

boli go źle wyregulowana instalacja gazowa - miałem ten sam komunikat jak zaczęły mi się "kleić" wtryskiwacze gazowe. Po ich wymianie i ponownej regulacji instalacji problem już się nie pojawił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ten błąd utrzymujący się przez około 5 miesięcy zanim w końcu doszedłem co i jak. Oczywiście pierwsze podejrzenie padło na sondę lambda. Wymiana na używaną lecz oryginalną. 3 dni spokoju i błąd powrócił. Następnie wymiana na oryginalną i nową. Błąd powrócił po przejechaniu 17 km ... Również posiadam LPG więc wymieniłem przedwcześnie filtry i odwiedziłem gazownika. Niestety błędu to nie usunęło. Kolejne podejrzenie padło na katalizator - nie byłem zbyt szczęśliwy słysząc, że czeka mnie wymiana tej części mając świadomość ile kosztuje sam katalizator plus wymiana. Odpuściłem sobie na jakiś czas bo jest kilka objawów które mogą wskazywać na katalizator a te właśnie się u mnie nie pokrywały. Pojechałem w końcu do uznanego elektromechanika który znalazł nadpalenie w wiązce prowadzącej od sondy lambda do sterownika silnika (mogę poknocić troszkę nazwy więc wybaczcie). Wymiana wiązki - mimo iż konieczna bo defekt był oczywisty - nie przyniosła efektu w postaci usunięcia się błędu i check'a. Nareszcie podaję rozwiązanie zagadki - okazało się, że zwarcie na wiązce elektrycznej spowodowało również zwarcie w sterowniku silnika. Ten sam elektromechanik który znalazł zwarcie na wiązce rozkręcił sterownik i tam dostrzegł przepaloną ścieżkę pomiędzy pinami. Niestety było konieczne ponowne zaprogramowanie nowego sterownika. Nie sądziłem, że to może być ten element. Najgorsze, że koszt naprawy wyniósł baaardzo dużo... ale przynajmniej błąd już nie świeci po oczach :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 6.12.2018 o 09:51, Andrzej-2010 napisał:

Zakręć gaz na butli, pojeździj na samej benzynie.

Samochód 5-6 letni, 72000 km, należy;

- wymienić filtr powietrza,

- zatankować benzynę na sprawdzonej stacji do pełna,

- dać po garach ( wysokie obroty silnika ) na odcinku 100 km,

- wymienić świece i zmniejszyć szczelinę do 0,7 mm,

- świece i cewki muszą być suche, czyste bez uszkodzeń,

- przeczyścić map sensor oraz zapewnić jego szczelność montażu,

- przeczyścić przepustnicę i wymienić oringi,

- po tych zabiegach podjechać z rozgrzanym silnikiem do kontroli/analizy spalin.

 

Co prawda nie wykonałem większości polecanych zabiegów, ale spróbowałem od razu od ostatniego punktu. Pojechałem na analizę spalin. Zarówno na gazie, jak i na benzynie wszystko w porządku. Błąd dalej się wyświetla. Dzwoniłem do mechanika, powiedział, że spaliny są w porządku. Jego zdaniem w katalizatorze to się przytkało.

 

Dnia 6.12.2018 o 21:04, moorgan napisał:

boli go źle wyregulowana instalacja gazowa - miałem ten sam komunikat jak zaczęły mi się "kleić" wtryskiwacze gazowe. Po ich wymianie i ponownej regulacji instalacji problem już się nie pojawił.

Co to znaczy "klejące się" wtryskiwacze gazowe? Instalacja ma niecałe 3 miesiące i 4 tys. przebiegu. Po 1000km zrobiony przegląd "zerowy" w którym było wszystko w porządku. 

 

Dnia 8.12.2018 o 18:22, lukasz243243 napisał:

Ja miałem ten błąd utrzymujący się przez około 5 miesięcy zanim w końcu doszedłem co i jak. Oczywiście pierwsze podejrzenie padło na sondę lambda. Wymiana na używaną lecz oryginalną. 3 dni spokoju i błąd powrócił. Następnie wymiana na oryginalną i nową. Błąd powrócił po przejechaniu 17 km ... Również posiadam LPG więc wymieniłem przedwcześnie filtry i odwiedziłem gazownika. Niestety błędu to nie usunęło. Kolejne podejrzenie padło na katalizator - nie byłem zbyt szczęśliwy słysząc, że czeka mnie wymiana tej części mając świadomość ile kosztuje sam katalizator plus wymiana. Odpuściłem sobie na jakiś czas bo jest kilka objawów które mogą wskazywać na katalizator a te właśnie się u mnie nie pokrywały. Pojechałem w końcu do uznanego elektromechanika który znalazł nadpalenie w wiązce prowadzącej od sondy lambda do sterownika silnika (mogę poknocić troszkę nazwy więc wybaczcie). Wymiana wiązki - mimo iż konieczna bo defekt był oczywisty - nie przyniosła efektu w postaci usunięcia się błędu i check'a. Nareszcie podaję rozwiązanie zagadki - okazało się, że zwarcie na wiązce elektrycznej spowodowało również zwarcie w sterowniku silnika. Ten sam elektromechanik który znalazł zwarcie na wiązce rozkręcił sterownik i tam dostrzegł przepaloną ścieżkę pomiędzy pinami. Niestety było konieczne ponowne zaprogramowanie nowego sterownika. Nie sądziłem, że to może być ten element. Najgorsze, że koszt naprawy wyniósł baaardzo dużo... ale przynajmniej błąd już nie świeci po oczach :-)

Dzięki za odpowiedź. Miałeś identyczny błąd - 01101721? Jakie objawy wskazywałyby na konieczność wymiany katalizatora, a u Ciebie nie występowały? Gdzie znajduje się ta wiązka, sam jestem w stanie ją znaleźć? Ile kosztowała naprawa od momentu znalezienia problemu przez elektromechanika? Dużo to roboty? Na ile dni zostawiłeś samochód?

 

 

Czy podłączając się do komputera w ASO rozszyfruje mi ten błąd? Nie chcę wydać 150zł, żeby usłyszeć 'nieznany kod usterki'.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, filipek93 napisał:

Pojechałem na analizę spalin. Zarówno na gazie, jak i na benzynie wszystko w porządku.

Błąd dalej się wyświetla.

Dzwoniłem do mechanika, powiedział, że spaliny są w porządku.

Jego zdaniem w katalizatorze to się przytkało.

Jeżeli w katalizatorze to się przytkało, to skąd jest wszystko w porządku wg.analizy spalin???

Jak wygląda kwestia klimatyzacji w aucie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie jak u Ciebie, akurat przy okazji przeglądu został zrobiony pomiar spalin i wszystko było w porządku. Co do błędu - nie był on identyczny. Był normalnie sygnowany literą P wskazując na sondę lub problem z odpowiednią mieszanką paliwową. O ile dobrze pamiętam, uszkodzenie lub przytkanie katalizatora powoduje charakterystyczny, nieprzyjemny zapach w samochodzie (wyczytałem, że coś w stylu zepsutych jaj ale nie doświadczyłem takiego zapachu w moim aucie więc nie potwierdzę na 100%), poza tym spadek osiągnięć auta tzn. tak jakby przytłumienie samochodu, wzrost spalania i pewnie jeszcze w wskazówkach Andrzeja-2010 byś znalazł inne objawy. 


Co do wiązki niestety nie pomogę bo nie czuję się w elektronice w żaden sposób mocny więc się za to nie biorę. Zapewne szedłbym od sondy lambda po przewodach w stronę sterownika silnika. Zwarcie na moich przewodach wynikło z dotknięcia wiązki rozgrzanego katalizatora lub innej części układu wydechowego co spowodowało przetopienie. 

 

Co do wymiany sterownika silnika - 100zł sterownik + 250zł przeprogramowanie. To tylko 1/4 ogólnych kosztów które pochłonął pojawiający się błąd... Ogarnięty elektromechanik jest w stanie sprawdzić z poziomu Clipa wiele komponentów auta więc diagnostyka nie powinna zająć dużo czasu no chyba, że masz jakiś ewenement wśród błędów. Czas diagnozy w moim przypadku to 24h, na tyle musiałem unieruchomić auto. Programowanie sterownika silnika to 3h. 

 

Pojawiający się błąd odczytywałeś za pomocą Clipa  czy uniwersalnego urządzenia OBD ? 

 

Na Twoim miejscu - jeżeli ECU krzyczy o błędzie układu wydechowego - skontrolowałbym sondę przed i za katalizatorem, grzałkę poszczególnych sond, katalizator i właśnie wiązki przy sondach (w szczególności połączenia w kostkach). 
 

Edytowano przez lukasz243243

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, lukasz243243 napisał:

skontrolowałbym sondę przed i za katalizatorem, grzałkę poszczególnych sond, katalizator i właśnie wiązki przy sondach

Tylko po co??? jak analiza spalin wyszła OK.

17 godzin temu, filipek93 napisał:

Pojechałem na analizę spalin. Zarówno na gazie, jak i na benzynie wszystko w porządku. Błąd dalej się wyświetla.

Czy klima działa prawidłowo?

Czy czujnik temperatury płynu chłodzącego jest sprawny??

- Tu raczej należy szukać przyczyny tego komunikatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przyczyną problemu jest regulacja instalacji lpg lub ona sama w sobie to ja bym przejechał się do innego gazownika, ale koniecznie do któregoś z polecanych na lpg-forum. Montowałem w Warszawie u jednego z polecanych (a na całe miasto jest ich może ze trzech, zapewne z czegoś to wynika) i zero problemów, na gazie przejechałem niecałe 4000km. Nie zaszkodziłoby również założyć wątek i zapytać na tamtym forum.

Edytowano przez jasiostasio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy "klejące się" wtryskiwacze gazowe? Instalacja ma niecałe 3 miesiące i 4 tys. przebiegu. Po 1000km zrobiony przegląd "zerowy" w którym było wszystko w porządku. 

 

keją się zabrudzone wtryskiwacze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakręć gaz w butli, zatankuj dobre paliwo, nawet 98 na jakimś shellu do pełna, skasuj błąd u mechanika wyjeździj bak na Pb i zobacz wtedy czy jest ok, wyeliminujesz problemy z gazem. Ewentualnie jedź do kumatego gaziarza bo może coś Ci sknocili przy regulacji, Ja mam według mojego gaziarza instalacje pryma sort, według polecanego u mnie pod rzeszowem ta instalacja nie ma prawa działać w tym aucie z tym silnikiem, a zrobiłem w pół roku 18k km już na gazie ( wcześniej 8k na samej benzynie), i nigdy odpukać nie miałem check engine. Trochę za krótko jeździłeś na Pb żeby ewentualnie wykluczyć, że to wina gazu dlatego trzeba trochę pokombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×