Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagłe spadanie obrotów i szarpanie podczas jazdy


Myo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Mam następujący problem z moją Renault Megane Coupe phI, 1,6e 90km (K7M 702). Podczas jazdy autem (czy to na zimnym silniku tuż po rozpoczęciu jazdy, czy to na ciepłym podczas trasy), obroty nagle i bez żadnych wcześniejszych objawów spadają do zera po czym w ułamku sekundy wracają do normy, co powoduje szarpnięciem auta. Tak jakby ktoś na dosłownie sekundę "odciął prąd".
Przed spadającymi obrotami były problemy z odpalaniem - winny okazał się zabrudzony czujnik położenia wału. Po wyczyszczeniu jak ręką odjął. Następnie padła lewa cewka zapłonowa - wymieniona na Magneti Marelli (budżetowo), oraz kable i świece. Autko śmigało, aż miło. Po kilku miesiącach zaczął się problem z obrotami.

Do tej pory wykonałem następujące czynności:
- wymiana akumulatora (stary już nie trzymał)
- czyszczenie i adaptacja silniczka krokowego
- czyszczenie powierzchowne przepustnicy (bez ściągania)
- czyszczenie czujnika położenia przepustnicy
- wymiana pękniętego wężyka przy MAP-sensorze
- podmiana po kolei kabli WN na stare (bez skutku)
- czyszczenie czujnika temperatury w dolocie

Wiadomo, bez diagnostyki komputerowej ciężko stwierdzić czy czujniki pracują prawidłowo, ale może multimietr na coś się przyda? Czasami zdarzy się, że auto jedzie normalnie, aż do wpadnięcia w dziurę, potem szarpanko.
Co jeszcze sprawdzić przed oddaniem auta do mechanika (niestety takie przypadki to pożywka dla pasożytów z mojej okolicy, którzy to wymienią pół auta a problem jak był, tak będzie)? Pompa paliwa, filtr paliwa (był wymieniany rok temu)?
Wpadły mi w oko jeszcze dwa przewody masowe pod ECU które są dość mocno zaśniedziałe i zamierzam je dobrze przeczyścić - pytanie czy tutaj może czaić się problem?
Wiem - wróżenie z fusów, ale będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Oczywiście, że zalecam przeczyszczenie nawet wszystkich przewodów masowych. Masa potrafi nieźle namieszać. Można nawet kupić przewód masowy pleciony i od klemy minusowej poprowadzić go na silnik lub karoserię. Ten zabieg również często eliminuje dziwne usterki w aucie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.12.2018 o 20:55, Myo napisał:

Wpadły mi w oko jeszcze dwa przewody masowe pod ECU które są dość mocno zaśniedziałe

 

Dnia 18.12.2018 o 20:55, Myo napisał:

obroty nagle i bez żadnych wcześniejszych objawów spadają do zera po czym w ułamku sekundy

wracają do normy, co powoduje szarpnięciem auta.

Tak jakby ktoś na dosłownie sekundę  " odciął prąd ".

Należy przeczyścić wszystkie styki, złącza elektryczne, wtyczki, szczególnie od ;

 - ECU, UPC, cewek, wtrysków ( Kontakt 60 ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!