Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zwiększone spalanie


orzel0072

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Od jakiegoś czasu zauważyłem zwiększone spalanie średnio o około 1 - 1,3 L /100km w mojej megance

Zwiększone spalanie jest dosyć sporę i zastanawiam się co może być tego przyczyną.

Styl jazdy, trasy, dynamika itp są cały czas bez zmian - praktycznie dzień w dzień robię tą samą trasę(dojazd do pracy około 20km w jedną stronę)

Zaczęła mnie również zastanawiać temperatura silnika, ponieważ zawsze pali się tylko pierwszy kwadrat.

Czy okres zimowy może spowodować aż taki wzrost spalania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo masz auto? Miałeś wcześniej jakieś inne? Jeśli nie to zima jest dobrym wytłumaczeniem. Aczkolwiek nie musi być jedynym. O temperaturze tematów jest mnóstwo, o spalaniu jeszcze więcej - poszukaj i miłej lektury.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pbet, i właśnie główną przyczyną jest termostat. Sam ostatnio wymieniłem, bo duży kwadrat w ogóle przestał mi się zapalać. Kolega pisał, że ma do pracy 20 km. Niezależnie od temperatury na zewnątrz silnik powinien w tym czasie osiągnąć temperaturę roboczą. Kupić, wymienić i będzie dobrze. Przy okazji: na pierwszy montaż szły termostaty Calorstat Vernet. Kosztują grosze nawet w Intercars.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pbet napisał:

@Sarna1 kolega ma diesla. Wiele jest tematów gdzie użytkownicy diesli nie widzą dużego kwadracika w okresie jesień-zima.

Czyli maja niesprawny układ chłodzenia. Temp robocza powinna być na połowie zawsze. I to bez żadnych osłonek czy kartonów ;) chyba ze ktoś mieszka na Syberii. 

W termostatami mechanicznych starego typu tak jak w megane z czasem sprężyna decydująca o jego otwarciu traci swoje właściwości i za szybko puszcza czego objawem jest niedogrzanie silnika a tym samym i większe spalanie. 

Nowy termostat kosztuje grosze. Ważne żeby dobrać taki z odpowiednia temp otwarcia. 

Producent może sugerować różne temperatury na różne rynki.

Tak miałem w BMW np. Kraje DACH 87 Skandynawia 93 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zacznę od termostatu, bo jeśli chodzi o duży kwadracik, to nie pojawiał mi się nawet w okresie letnim - ale odrazu dodam zę tam miałem spalanie około 1,3 L na 100km niższe niż w chwili obecnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też duży kwadrat nawet w okresie letnim się nie pojawia, termostat wymieniłem na nowy Calorstat Vernet  i to nic nie dało, w środku cieplutko w zimie, więc nie wiem co jest ale nie będę wymieniał termostatów jeden za drugim... co do spalania to w obecnym czasie tez mam spalanie około 1 litra większe w/g komputera, teraz mam 5,9 - 6,2  a w lecie 4,8 - 5,00.

Chciałbym też kiedyś zobaczyć duży kwadrat ale...chyba nie ma co szukać dziury w całym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwacja z dzisiaj po wymianie termostatu w 1.5 dCi 110KM: temperatura na dworze 3 stopnie, duży kwadrat pojawił się po przejechaniu ok. 3,5 km w mieście (mały znacznie wcześniej). Przed wymianą sytuacja pogarszała się stopniowo: zeszłej zimy duży nie zapalał w mieście w ogóle, tej zimy nawet w trasie było o to ciężko (tylko po mocniejszym daniu po garach, aby po chwili znowu zgasnąć), a spalanie zauważalnie wzrosło - o ok. 1l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik kupował po wymontowaniu starego i sprawdzeniu numeru. Mam stary w bagażniku, mogę Ci podać numery jak sprawdzę, ale nie powiedziane, że będzie pasować. Czasem nawet po VINie podobno nie zawsze uda się jednoznacznie dobrać, bo w tych samych wersjach silnikowych występowały wersje z wtyczką 2- lub 4-pinową. Najlepiej wymontować i zobaczyć, a potem dopiero kupić. To nie kosztuje dużych pieniędzy - wersja 2-pinowa ok. 75 zł. od ręki w Intercars, 4-pinowy ok. 150 zł. Po rabatach oczywiście taniej, więc chyba nawet nie opłaca się zamawiać przez internet. U mnie był 2-pinowy. Zdecydowałem się na Calorstat by Vernet, bo takie szły na pierwszy montaż. Temperatura otwarcia 83 stopnie.

@zuczek01, jeszcze jedna uwaga. W zależności od wersji licznika (zegarów) duży klocek zapala się przy 73 stopniach lub 80 (cały czas mowa o dieslu). Najlepiej gdybyś sobie prześledził temperaturę silnika jakimś urządzeniem diagnostycznym, nawet zwykłym tanim skanerkiem OBD. Bo jeśli nie osiąga tych 80 stopni (ale się do nich zbliża) to jeszcze nie ma dramatu. Natomiast jeśli ma problem z osiągnięciem 73 no to już jest z termostatem kiepsko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!