Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zwiększone spalanie


orzel0072

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Od jakiegoś czasu zauważyłem zwiększone spalanie średnio o około 1 - 1,3 L /100km w mojej megance

Zwiększone spalanie jest dosyć sporę i zastanawiam się co może być tego przyczyną.

Styl jazdy, trasy, dynamika itp są cały czas bez zmian - praktycznie dzień w dzień robię tą samą trasę(dojazd do pracy około 20km w jedną stronę)

Zaczęła mnie również zastanawiać temperatura silnika, ponieważ zawsze pali się tylko pierwszy kwadrat.

Czy okres zimowy może spowodować aż taki wzrost spalania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo masz auto? Miałeś wcześniej jakieś inne? Jeśli nie to zima jest dobrym wytłumaczeniem. Aczkolwiek nie musi być jedynym. O temperaturze tematów jest mnóstwo, o spalaniu jeszcze więcej - poszukaj i miłej lektury.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pbet, i właśnie główną przyczyną jest termostat. Sam ostatnio wymieniłem, bo duży kwadrat w ogóle przestał mi się zapalać. Kolega pisał, że ma do pracy 20 km. Niezależnie od temperatury na zewnątrz silnik powinien w tym czasie osiągnąć temperaturę roboczą. Kupić, wymienić i będzie dobrze. Przy okazji: na pierwszy montaż szły termostaty Calorstat Vernet. Kosztują grosze nawet w Intercars.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pbet napisał:

@Sarna1 kolega ma diesla. Wiele jest tematów gdzie użytkownicy diesli nie widzą dużego kwadracika w okresie jesień-zima.

Czyli maja niesprawny układ chłodzenia. Temp robocza powinna być na połowie zawsze. I to bez żadnych osłonek czy kartonów ;) chyba ze ktoś mieszka na Syberii. 

W termostatami mechanicznych starego typu tak jak w megane z czasem sprężyna decydująca o jego otwarciu traci swoje właściwości i za szybko puszcza czego objawem jest niedogrzanie silnika a tym samym i większe spalanie. 

Nowy termostat kosztuje grosze. Ważne żeby dobrać taki z odpowiednia temp otwarcia. 

Producent może sugerować różne temperatury na różne rynki.

Tak miałem w BMW np. Kraje DACH 87 Skandynawia 93 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zacznę od termostatu, bo jeśli chodzi o duży kwadracik, to nie pojawiał mi się nawet w okresie letnim - ale odrazu dodam zę tam miałem spalanie około 1,3 L na 100km niższe niż w chwili obecnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też duży kwadrat nawet w okresie letnim się nie pojawia, termostat wymieniłem na nowy Calorstat Vernet  i to nic nie dało, w środku cieplutko w zimie, więc nie wiem co jest ale nie będę wymieniał termostatów jeden za drugim... co do spalania to w obecnym czasie tez mam spalanie około 1 litra większe w/g komputera, teraz mam 5,9 - 6,2  a w lecie 4,8 - 5,00.

Chciałbym też kiedyś zobaczyć duży kwadrat ale...chyba nie ma co szukać dziury w całym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwacja z dzisiaj po wymianie termostatu w 1.5 dCi 110KM: temperatura na dworze 3 stopnie, duży kwadrat pojawił się po przejechaniu ok. 3,5 km w mieście (mały znacznie wcześniej). Przed wymianą sytuacja pogarszała się stopniowo: zeszłej zimy duży nie zapalał w mieście w ogóle, tej zimy nawet w trasie było o to ciężko (tylko po mocniejszym daniu po garach, aby po chwili znowu zgasnąć), a spalanie zauważalnie wzrosło - o ok. 1l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik kupował po wymontowaniu starego i sprawdzeniu numeru. Mam stary w bagażniku, mogę Ci podać numery jak sprawdzę, ale nie powiedziane, że będzie pasować. Czasem nawet po VINie podobno nie zawsze uda się jednoznacznie dobrać, bo w tych samych wersjach silnikowych występowały wersje z wtyczką 2- lub 4-pinową. Najlepiej wymontować i zobaczyć, a potem dopiero kupić. To nie kosztuje dużych pieniędzy - wersja 2-pinowa ok. 75 zł. od ręki w Intercars, 4-pinowy ok. 150 zł. Po rabatach oczywiście taniej, więc chyba nawet nie opłaca się zamawiać przez internet. U mnie był 2-pinowy. Zdecydowałem się na Calorstat by Vernet, bo takie szły na pierwszy montaż. Temperatura otwarcia 83 stopnie.

@zuczek01, jeszcze jedna uwaga. W zależności od wersji licznika (zegarów) duży klocek zapala się przy 73 stopniach lub 80 (cały czas mowa o dieslu). Najlepiej gdybyś sobie prześledził temperaturę silnika jakimś urządzeniem diagnostycznym, nawet zwykłym tanim skanerkiem OBD. Bo jeśli nie osiąga tych 80 stopni (ale się do nich zbliża) to jeszcze nie ma dramatu. Natomiast jeśli ma problem z osiągnięciem 73 no to już jest z termostatem kiepsko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!