Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekładka silnika h5f408 w miejsce h5f400


baggick

Rekomendowane odpowiedzi

baggick jiiro75  dzięki za szybkie odpowiedzi. Dużo mi pomogły - wiem czego szukać.

A wytrzymał faktycznie dużo - jak na ten silnik :)

 

23 godziny temu, jiro75 napisał:

Tak jak pisal baggick. Zadnego grzebania sie w bebechac. Bierzesz nowy slupek i przekladasz. Stary laduje na zlomie. Innymi slowy, odpinasz caly osprzet, wymieniasz slupek h5f408, podpinasz osprzet, zalewasz pynami, jezdzisz dalej.

Mnie wyszlo troche drozej:( ale wciaz oplacalnie.

 

PS

I tak dlugo wytrzymal;)

Chciałbym się jeszcze upewnić.

Mój silnik to H5F 400 (115KM), a ten który chcę włożyć to H5FF 408 (130KM).

1. Czy mechanicznie wszystko będzie pasowało?

2. Czy będzie potrzeba wgrania nowego oprogramowania (mapy) dostosowanego do tego silnika?

 

Mam jeszcze kolejne pytanie.

Znalazłem fajny silnik z kodem H5FG 412 (2018r., 9tkm przebiegu), tylko bez osprzętu. Czy można go bez problemu wsadzić w miejsce H5F 400 i czy będzie pracował z osprzętem od starego?

Edytowane przez yugo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po wymianie silnika szarpie podczas przyspieszania. Na zimnym jest to bardziej odczuwalne.

Silnik ma przebieg ok. 18tys. km, ale jak się dopytałem, już po przekładce, jest to silnik z auta testowego, więc nie mam pewności jak był obciążany.

Jedyny błąd wykryty klipem z oprogramowaniem dedykowanym do Renault, to błąd czujnika podciśnienia. Został założony ze starego silnika i szarpanie zmniejszyło się dość znacznie, ale nadal występuje.

Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze licząc od rozrządu (nie jest tego zbyt dużo). Zmierzone ciśnienie sprężania w kolejności od rozrządu: 11, 10, 11, 9,5. W cylindrach sucho, świece pięknie wyglądają i też suche.

Skąd to szarpanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Dnia 14.08.2019 o 18:40, baggick napisał:

Drugi silnik dal nowe zycie w mojej megIII. Zrobilem już na nim ok 15tys km. 

Mam taki sam silnik po przekładce. Czeka mnie wymiana świec i mam pytanie: na jakich świecach jeździsz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, 

Jestem świeżo po przekładce silnika h5f408 w miejsce h5f400 w Megane III. Mam pytanie czy po takim zabiegu trzeba jakoś zaadaptować nowy silnik do komputera/oprogramowania? Wszystko u mnie jest ok, działa prawidłowo, ale ciągle wyrzuca błąd zmiennych faz rozrządu. Z góry dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możesz, napisz dlaczego zmieniłeś motor, mam ten sam i nie narzekam, sprawuje się dobrze, oleju nie bierze. A co do adaptacji sterownika, nie powinno być potrzeby, jeśli przełożyłeś sam słupek, bez elektryki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kolasa napisał:

Jeśli możesz, napisz dlaczego zmieniłeś motor, mam ten sam i nie narzekam, sprawuje się dobrze, oleju nie bierze. A co do adaptacji sterownika, nie powinno być potrzeby, jeśli przełożyłeś sam słupek, bez elektryki. 

Wymiana ze względu na wypalony tłok (jakiś problem z wtryskiem). Kupiłem H5F408 z małym przebiegiem i wkomponowałem w całości, jedynie bez turbiny.

Jest szansa to jakoś ogarnąć pod względem sterownika komputera itd? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.05.2021 o 21:21, maui24 napisał:

Witam, 

Jestem świeżo po przekładce silnika h5f408 w miejsce h5f400 w Megane III. Mam pytanie czy po takim zabiegu trzeba jakoś zaadaptować nowy silnik do komputera/oprogramowania? Wszystko u mnie jest ok, działa prawidłowo, ale ciągle wyrzuca błąd zmiennych faz rozrządu. Z góry dzięki za pomoc. 

Robiłem identyczną przekładkę - silnik bez osprzętu. H5F400 padł (pęknięta tuleja na pozostałych cylindrach znaczne różnice ciśnienia sprężania). Po przekładce było dość znaczne szarpanie podczas przyspieszania. Adaptacja zdecydowanie pomogła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!