Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IVTCe 160, 140, 115, 100


kot_let

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad takimi elementami jak skrzynia biegów czy sprzęgło. Przecież to inne oddziaływanie przy 180 nM a przy 300. 

Dlatego moim zdaniem między 100 a 160 są różnice. 

 

P.S. różnice nie muszą być w każdym silniku np. między 140 a 160 może nie być różnic. 

A różnice w mocy wynikają z tego, że na producenta są nakładane normy i dlatego też ten sam silnik może mieć różną moc ale i różną cenę - bo cena będzie wynikała z opłat jakie musi ponieść producent za dany silnik wprowadzony do obiegu. 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnijcie Panowie o marketingu sprzedażowym przy którym nie kupisz budżetowej wersji z silnikiem 160KM, bo tak przykładowo chcesz. Teraz producenci dozują moc silnika do poziomu wyposażenia auta, dlatego sterowniki (kalkulatory wtrysku) są coraz bardziej skomplikowane i zabezpieczone, aby utrudnić nieautoryzowaną zmianę mapy wtrysku.

Pamiętam czasy sprzedaży M3 i Sc3 z silnikami 1.4TCe, gdzie salony w PL i DE oferowały do tego silnika ``Power-Boxy`` wpinane w złącze OBD, które modyfikowały mapę podnosząc moc silnika do 160KM.

Przy sprzedaży 1.2TCe H5F takich rzeczy już nie było ;-)

 

A wracając jeszcze do różnic konstrukcyjnych to może być podobna sytuacja jak w 2.0TCe F4Rt pierwszy 170, 180, 190 i 205KM oraz 2.0TCe 220, 250, 265, 275KM w którym było większe turbo, wydajniejsze wtryski, ponoć wał korbowy i dwumasa.

W 1,33TCe producent mógł wydzielić pierwszy jako 100 - 115, drugi wzmocnimy o niektóre elementy z większa turbiną 140-160, nie zdziwię się jak niebawem ukarzą inne wariacje typu 120, 125KM oraz 150 - 165KM.

A tak jako ciekawostkę dodam, że w 1.5dCi wydawało się, że 110KM to już max. a tu proszę ukazał się 85kW = 115,6KM i cały czas pojemność 1461cm

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎03‎.‎02‎.‎2019 o 13:52, LTar napisał:

140 km jest już bardzo dobre. 

115 będzie Tylko wystarczające. 

Jeżeli masz wybór ,wybierz silnik 140KM,warto.Mam porównanie do meg z 1,5dci 115KM.Moment obrotowy diesel ma większy i startuje lepiej, ale elastyczność od 2 biegu benzynowej 1,4 140KM  nie ma porównania. Ja się bym już nie zamienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Na przykładzie 1,5 dCi - gdzie wersje >100 KM i wtryskach piezo mają np. inne tłoki niż wersje słabsze (też inny stopień sprężania) można przypuszczać że w 1.3 będzie podobnie. Oczywiście mozesz go sobie sczipować ale nie wiem jak to się odbije na kondycji silnika w dłuższej perspektywie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy to nie jest tylko soft, bo tak każdy kupowałby najsłabasze wersje i jechał na zmiane programu. 1.5 100/105KM różnił sie wieloma rzeczami, kute tłoki, natrysk na denko tłoka, był ogólnie wzmocniony, inne turbo itd. Był nawet cichszy w pracy o 2dB wg danych producenta. Nie dało się wyciągnąć programem z wersji 86KM tyle co z 100/105KM.

Podciągnąć moc pewnie się uda, ale 160KM nie zrobisz na bank bez przeróbek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...