Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin i utrata mocy w MIII


silentthunter

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z kontrolką a właściwie zgodnie z instrukcją Lampką kontrolną układu oczyszczania spalin. Rzadko mi się zdarza stać w korku czy w jednym miejscu z włączonym silnikiem ale gdy tak się dzieje po krótkim czasie zaczyna mrugać wspomniana kontrolka, trochę mnie to martwiło ale nie zwracałem na to większej uwagi bo nie niosło to za sobą żadnych konsekwencji, po ruszeniu szybko przestawała mrugać. Ale ostatnio gdy ok. 10 minut spędziłem korku i z niego wyjechałem przejechałem może z 50 metrów i wystąpiła nagła utrata mocy, silnik wpadł w dziwne wibracje, wciśniecie gazu praktycznie nic nie dawało, spalanie pokazało 22l/100, w międzyczasie wyłączył się lpg. Po zjechaniu na pobocze wyłączyłem silnik i po chwili włączyłem, po problemie nie było śladu. Martwię się że to zapowiedź jakiejś poważnej usterki, może ktoś spotkał się z czymś takim?

Megane III 2008r. 1.6 16v 110 KM + LPG

Edytowane przez silentthunter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, silentthunter napisał:

gdy ok. 10 minut spędziłem korku i z niego wyjechałem, przejechałem może z 50 metrów i wystąpiła nagła utrata mocy, silnik wpadł w dziwne wibracje, wciśniecie gazu praktycznie nic nie dawało, spalanie pokazało 22 l/100, w międzyczasie wyłączył się lpg.

Zakręć gaz na butli i obserwuj.

  1665128009_Kontrolkaczystocispalin.png.8a1f10ab821aad2f41b61ce3add9ae40.png

 Chcąc mieć pewną informację, należy podłączyć pod clipa ;

Może być ;

  - kiepskie paliwo,

-  przymulony katalizator ( zbyt duża ilość jazd po mieście i na krótkich dystansach ),

  - błąd cewki, 

  - błąd sondy lambda, 

  - KZFR,

   - czujniki położenia ;

       - wału,

      -  wałka rozrządu,


 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Na "lepszy" komputer czy do mechanika ostatecznie nie trafiłem ale zagadka i tak się wyjaśniła, był to najprawdopodobniej przytkany katalizator ponieważ jeżdżę prawie wyłącznie w mieście, za poradą kolegi przejechałem dwa razy z pracy (ok. 10km) na obrotach 4-5 tys. i od tamtego czasu nic, zaliczyłem już nawet dwa korki i żadnej kontrolki. Pozdrawiam

Edytowane przez silentthunter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, silentthunter napisał:

był to najprawdopodobniej przytkany katalizator, ponieważ jeżdżę prawie wyłącznie w mieście,

za poradą kolegi przejechałem dwa razy z pracy (ok. 10 km) na  obrotach 4-5 tys. i  od tamtego czasu nic,

Jeżeli taki charakter jazd jest wyłącznie, to raczej czekają Cię częstsze jazdy z obrotami silnika 4 do 5 tys.

Korzystnie będzie jeżeli co jakiś czas wyskoczysz na autostradę i przegonisz auto na dystansie ok.100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!