Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4tce nie kręci rozrusznikiem, słychać przekaźnik, nie działa handsfree/szyby/nawiew


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!
Pierwszy post, niestety z problemem, który pojawił się niespodziewanie po nocy.

Auto obecnie nie chce odpalić, nie kręci rozrusznikiem, po naciśnięciu przycisku zegary i kontrolki zapalają się jak normalnie ale słychać tylko przekaźnik.

Dodatkowo zauważyłem, że nie działa handsfree, auto muszę otwierać/zamykać kartą, oraz po włączeniu zapłonu nie uruchamia się nawiew i nie działają szyby (tak jakby brakowało zasilania).
Pierwszy raz, czyli wczoraj zmuszony byłem auto zaczepić na linkę bo stało niefortunnie, przy okazji zaryzykowałem i odpaliłem auto ze sprzęgła bez najmniejszego problemu i wszystkie funkcje zaczęły działać aż do zgaszenia auta. Po zgaszeniu problem dalej aktualny, nie kręci, nie działają na zapłonie szyby i nawiew.

Idąc za radami na forum, próbowałem już odpalać auto na biegu, na luzie, z hamulcem, sprzęgłem, oboma pedałami wciśniętymi i nic. W każdym razie komunikaty o konieczności ich naciśnięcia gasną na naduszeniu na pedały.

Proszę o radę jakie bezpieczniki/przekaźniki powinienem skontrolować, niestety nie mam opisu do bezpieczników.
Próbowałem również odpalić auto z podłączonymi kablami do diesla obok, też bez reakcji.

Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić sam rozrusznik na początek. Czy dochodzi do niego +12V (gruby kabel). Jeśli tak, to można z akumulatora podać 12v na ten cieńszy przewód który steruje bendiksem. Pamiętaj żeby auto zostało na luzie. Jeśli przesunie zębatkę do koła zamachowego to pewnie zapali a jeśli nie ruszy bendiska to znaczy że jest on uszkodzony. Jeśli zapali tym sposobem to pewnie nie dochodzi prąd do sterowania bendiksem i trzeba będzie szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Identyczny problem miałem zeszłego lata z takimi samymi objawami. Przyczyną był spalony moduł odłączania akumulatora, który poszedł przy wymianie filtra olejowego (mało kto chciał w to uwierzyć).

Przede wszystkim sprawdź czy przy tych wszystkich próbach nie spaliłeś bezpiecznika w komorze silnika, jeśli dobrze pamiętam 25A. 

Żeby zweryfikować czy to ten moduł o którym mówię, możesz zrobić obejście z akumulatora za ten moduł, lub zwyczajnie przepiąć klemę z tego modułu bezpośrednio na akumulator - rozwiązanie robocze jakie zastosował u mnie elektryk samochodowy i auto spokojnie wróciło z Chorwacji odpalając za każdym razem bez problemu.

Sam moduł w moim przypadku z ASO kosztował niecałe 200 zł.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!