Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic III - który silnik lepszy? A może inne auto


kkedk1

Rekomendowane odpowiedzi

Na razie jeżdżę Scenikiem II 1.6 16V z 2008r, ale uznałem, że nadszedł czas na wymianę.
Myślałem o róznych autach, ale najprawdopodobniej pozostanę wierny marce i kupię Scenika III.
Myślałem o wydaniu jakichś 40tys (max 43).
Nie wiem tylko jaki silnik wziąć pod uwagę.
Na stronie http://motobenzyna.pl/samochody/373-renault-scenic.html
podają, że dostępne są 1.2 16V TCe H5Ft (wersje od 110 KM, 115 KM i 130 KM) i 1.4 16V TCe H4Jt (130 KM).
Niestety, obie oznaczone są jako "niezalecane do instalacji LPG" - a biorę pod uwagę taką możliwość.
Poza tym przy 1.2 Tce jako lista wad widnieje:
wysoki koszt serwisu
awarie turbosprężarki
awarie intercoolera
awarie cewki zapłonowej

Jak to jest w praktyce z tymi silnikami?
Ktoś ma, może coś powiedzieć?
Zauważyłem, że Scenika z 1.4 TCe właściwie nie ma w sprzedaży.
Jak jest z dynamiką tych silników? Mój 1.6. 16V z 2008 jest właściwie niezawodny, ale wyprzedzanie czy jazda pod górę z obciążeniem to dla niego wysiłek i wyraźnie czuć, że brak mu "kopa".

Diesla nie chcę - jednego miałem i co się z EGR-em naużerałem, to moje. Wiem, że dzisiejsze diesle są inne, ale ja jeżdżę mało (20 km dziennie po mieście, 2 razy w roku dłuższe wyjazdy) - akurat tyle, żeby zapchać DPFa.
Myślałem jeszcze o Kii Sportage, ale najpopularniejsza 1.6 GDI jest mułowata wg opinii użytkowników, a lepsze wersje silnikowe są dużo droższe.
Podoba mi się też Opel Mokka 1.4 Turbo, ale ma mniejszy bagażnik od Scenika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, kkedk1 napisał:

podają, że dostępne są 1.2 16V TCe H5Ft (wersje od 110 KM, 115 KM i 130 KM) i 1.4 16V TCe H4Jt (130 KM).
Niestety, obie oznaczone są jako "niezalecane do instalacji LPG"

Polecam z silnikiem 1,4 TCe ; Silnik do gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam scenika 3 z silnikiem 1,6 16V 110KM. I powiem, że trochę jest za słaby jak dla tej budy. Ale wynika to według mnie ze skrzyni biegów. W megance II przy silniku 1,6 16V 113KM jeździł na jedynce 50 Km/h na drugim już 90Km/h do odcięcia, a w sceniku jest inna skrzynia i na jedynce tylko 45km/h, a na dwójce tylko 70km/h i odcięcie. Maksymalna prędkość scenika jaką miałem to 198km/h według licznika (według GPS było o 5km/h mniej) na 6 biegu. Na tempomacie nie pojechał więcej niż 160km/h na 6 biegu, chociaż było ustawione 198km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś podrasowany ten twój scenic. Megane z tym silnikiem jak kupowałem swoją nie pojechała więcej niż 175 a twój scenic 20 więcej ;).

I nie wiem jak rozumieć ten zapis o tempomacie. To wcześniej te prawie 200 to na jakim biegu jechałeś ?

 

 

ja od siebie polecam tylko diesla albo silnik z turbina. Scenic to duży wóz i potrzebuje do sprawnego poruszania się przynajmniej 200Nm momentu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tempomat jest ustawiony na ok. 200km/h to nie pojedzie auto więcej niż 160km/h na 6 biegu. Po prostu nie ma siły się rozpędzić. Bez tempomatu normalnie osiąga na 6 biegu te 198km/h, tylko trzeba odpowiednio wachlować biegami. W wyciągu z homologacji wynika, że prędkość maksymalna dla mojego silnika jest 192km/h. więc tyle poleciał spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja też będę się rozglądał za Scenikiem 2013>, ale problem jest w tym że nie ma sensownych silników benzynowych.

Silnik 1,6 16V jest jak pisze @aston76 za słaby.

Silnik 1,2 tce lubi olej i jest bardziej awaryjny, ale za to lepiej buja tą gablotę.

Wiem że ostatnio jest nagonka na diesle, ale ja właśnie będę chyba szukał 1,6 dci lub 2,0 dci w manualnej skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest jego niepodważalna zaleta. 

Ja jednak dość dużo śmigam po trasie dlatego bardziej mi odpowiada coś mocniejszego.

Oglądałem już takiego Scenika 1,6 16V w wersji XMod był nawet z LPG, ale że tak powiem nie zaiskrzyło ...

Edytowane przez Lionel2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Mokke i nijak ma się do scenica 

Scenic to większe auto, rodzinne. Mokka jest dość wąska i krótka. Bagażnik bardzo mały 356 litrów, za to dużo schowków w środku, pełne gniazdko z tylu i świetny silnik 1.4 T, bardziej oszczędny niż renowski  1.2 T. 

Jednak ja bym wybrał scenica że względu na rozmiar. 

Mokka jest modna i droga, mocno trzyma cenę. Sprzedałem pol roku temu 4 letnia mokke za 56 000 zl z tym silnikiem.

Sportage jest większy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu płacić za modnego SUVa bo te samochody nijak mają się do swojej ceny. 

MiniVan - też jest wyższa pozycja za kierownicą i mają inne zalety, duży bagażnik, sporo miejsca w środku i cena. Te auta nie są modne, jest szeroki wybór, w dobrej cenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, LTar napisał:

Nie papuguj.

 

Niby wiem, mam Scenika, ale czegoś mi w nim brakuje - mocy.

Za Mokką przemawia fajny silnik 1.4 Turbo idealny do LPG, na minus za to mniejszy bagażnik (z którego w pełni korzystam tylko raz w roku).

Na minus nowszego Scenika - silnik: najlepszy byłby trwały, jak mój obecny 1.6 16V, ale żeby miał parametry jak np. 1.4 Turbo  (większy moment i moc).

Nieźle w teorii wygląda 1.5 dCi 110 KM, ale ma dwumasę i DPF.

Z jednej strony jest podobno bezobsługowy - dzięki dotryskowi DPF czyści się sam nawet przy miejskiej jeździe, ale z drugiej... jakoś nie mam do diesla przekonania.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.4 T jest jedną z najgorszych opcji do gazu:

https://mokkaforum.pl/topic/515-mokka-14tlpg-i-koszmar-nie-przełączania-się-na-lpg-przy-zimnym-silniku/?tab=comments#comment-8123

 

Są o tym całe wątki. Ten silnik ma ogromny problem z gazem. Co chwile się rozłącza, itd. 

ASO sobie kompletnie z tym nie radzi i to od kilku lat.

 

P.S. Lepiej kupić zafirę z 1.6T. 

 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientowałem bo myślałem również nad Astrą 1.4 turbo zamiast Megane, silnik 1.4 jest akurat polecany do gazu, ma pośredni wtrysk i zawory regulowane hydraulicznie. Problemy są ale ze skrzynią biegów m32, co warto mieć z tyłu głowy. Wątek który wkleiłeś jest dobrym przykładem ile warte są dealerskie instalacje lpg i daje pewien obraz poziomu obsługi w autoryzowanych stacjach..

Co do tematu wątku czyli niedużego vana pod lpg to sprawdź Toyotę Verso. Sportage 1.6 GDi to nic ciekawego - wolnossący silnik z bezpośrednim wtryskiem czyli słabo jedzie i nie opłaca się go gazować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jasiostasio napisał:

 Wątek który wkleiłeś jest dobrym przykładem ile warte są dealerskie instalacje lpg i daje pewien obraz poziomu obsługi w autoryzowanych stacjach..

[...]

Sportage 1.6 GDi to nic ciekawego - wolnossący silnik z bezpośrednim wtryskiem czyli słabo jedzie i nie opłaca się go gazować.

Czytałem już przedtem to, @LTar podał. Zanim zacząłem myśleć o 1.4 Turbo zasięgnąłem opinii "mojego" gazownika (naprawdę ogarnia temat, poleca go wielu ludzi i nikt, kto zakładał u niego gaz nie ma problemów z autem) i wiem, że ten silnik akurat do gazu się nadaje (w wersji A14NET).

Problemy ze skrzynią m32 występowały do któregoś roku, potem to poprawili.

Co do Twojej opinii o 1.6 GDI - nigdy tym nie jechałem, ale powszechne przekonanie jest właśnie takie - zbyt mułowaty do dużego auta (i gazowanie go jest bez sensu).

Myślę dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!